וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים בפתיחה

שירלי יום-טוב

23.9.2002 / 16:33

צ'ק פוינט יורדת ב-1.9% ואמדוקס מאבדת אף היא 1.9%; גילת מאבדת 3.5% ופריסייס ממשיכה לאבד גובה ויורדת ב-3.8%


שבוע המסחר נפתח היום בירידות במדדים המובילים לאחר אזהרת הרווח של יצרנית הסיבים האופטיים האמריקאית JDS. מדד הנאסד"ק יורד כעת ב-1.2% והדאו ג'ונס מאבד 1.3%.

בין המניות הישראליות בולטת בפתיחה מניית מרקורי המאבדת 6% למחיר של 19.4 דולר. מניית צ'ק פוינט יורדת ב-1.9% למחיר של 15.2 דולר, ואמדוקס יורדת אף היא ב-1.9% למחיר של 6.9 דולרים. גילת מאבדת 3.5% למחיר של 52 סנט, ופריסייס ממשיכה לאבד גובה ויורדת ב-3.8% למחיר של 10.1 דולרים.

סקירת טרום מסחר


שבוע המסחר צפוי להיפתח היום שוב בירידות במדדים המובילים לאחר שיצרנית הציוד האופטי הגדולה בארה"ב JDS Uniphase הורידה היום את תחזית ההכנסות שלה. בשעה זו מורים החוזים העתידיים על פתיחה בירידה של 1.2% במדד הנאסד"ק וירידה של 1.7% במדד ה-S&P500.

הורדת התחזיות של JDS Uniphase באה על רקע המשך המשבר בשוק הטלקום אשר הביא את לקוחותיה של החברה, בהם חברות הטלפון בארה"ב, להוריד את רמת ההשקעות שלהם בציוד תקשורת. החברה צופה כעת מכירות של 190-200 מיליון דולר לרבעון השלישי לעומת הערכה קודמת של 200-210 מיליון דולר.

הנאסד"ק והדאו ג'ונס פותחים היום את המסחר לאחר שאיבדו בשבוע שעבר 5.4% ו-3.9% בהתאמה. הדאו ג'ונס נותר עדיין מתחת ל-8,000 נקודות. שבוע המסחר האחרון עמד בסימן אזהרות רווח ותוצאות פושרות מצד חברות ענק כמו אורקל שפירסמה את תוצאותיה הרבעוניות. גם אזהרות רווח מחברות ענק כגון מק'דונלדס והבנק השני בגודלו בארה"ב, ג'יי פי מורגן, הובילו לירידה החדה של המדדים בסיכום שבועי.

בית ההשקעות מריל לינץ' השיק כיסוי לחברת אי.סי.טל בהמלצת "נייטרלי" בסיכון גבוה. הסיבה להמלצה זו היא הסיכונים הקיימים בחברה לצד פוטנציאל הצמיחה הגבוה מהתעשייה בה היא פועלת. לדברי האנליסטית אילנה טרסטון, יש לחברה יתרונות טכנולוגיים ברורים על מתחרותיה אך אחד הסיכונים אותן היא מונה הם שהחברה פועלת בשוק התקשורת הקשה שעדיין לא הגיע לתחתית.

בבית ההשקעות צופים כי אי.סי.טל תדווח על עלייה של 42% בתזרים המזומנים לשנת 2002 אשר צפוי לדעתם להסתכם ב-19.2 מיליון דולר. ההכנסות צפויות להסתכם ב-100.9 מיליון דולר, מלוות ברווח תפעולי של 16.7 מיליון דולר ורווח נקי של 17.3 מיליון דולר או 92 סנט למניה. מדובר בתחזית נמוכה ב-7 סנטים למניה מהתחזית הממוצעת בוול סטריט.

מניית בקווב תעבור היום להיסחר ברשימת החברות הקטנות של בורסת הנאסד"ק אך סימולה יוותר זהה לזה שהיה עד היום. החברה הודיעה בסוף השבוע כי החליטה לא לערער על החלטת הנאסד"ק למחוק אותה מהרשימה הראשית של הבורסה, וכי היא החליטה לעבור בצורה וולונטרית לרשימת ה-Small Cap של הנאסד"ק - המורכבת מחברות בעלות שווי שוק נמוך. בקווב נסחרת כיום לפי שווי שוק של 9.5 מיליון דולר ומחיר המניה עומדת כעת על 24 סנט.

בניגוד לבקווב, חברת נטמנג' הודיעה כי היא שבה לעמדו בכללי הסף של הבורסה ותוכל להישאר ברשימה הראשית של הנאסד"ק. נטמנג' הצליחה להישאר ברשימה הראשית לאחר שביצעה איחוד הון ביחס של 1:7, כפי שאישרה אסיפת בעלי המניות השנתית שלה ב-28 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully