וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה להתראת פשיטת רגל לאיש העסקים עזרא קחטן בגין חוב של 521 אלף שקל למשרד עורכי דין

אמיר הלמר

23.9.2002 / 16:16

משרד עוה"ד מ.פורת טוען כי קחטן נמנע מלשלם חוב שנפסק נגדו בגין שירותים משפטיים שניתנו לו ולחברות שבבעלותו בשנת 1997



מאת אמיר הלמר ואלי דניאל



משרד עורכי דין מ.פורת ושות' הגיש היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בקשה להמצאה של התראת פשיטת רגל לאיש העסקים עזרא קחטן בגין חוב של כ-521 אלף שקל.



בבקשה נטען כי בשנת 1997 הגיש משרד עורכי הדין כנגד קחטן וכנגד חברות שבשליטתו תביעה על סך של כ-843 אלף שקל בגין אי תשלום שכר טירחה עבור שירותים משפטיים שניתנו לו. עוד נטען כי באוקטובר 1999 נחתם בין הצדדים לתביעה הסכם פשרה לפיו התחייבו קחטן, חברת מרכז העיר אשדוד ק.א וחברת בנייני מרכז אלכסנדר שבבעלות חברת יוניקורן שבשליטת קחטן לשלם למשרד פורת סך של 650 אלף שקל.



בבקשה נטען עוד כי מאחר שקחטן הפר את פסק הדין שניתן בפשרה נפתחו כנגדו וכנגד שאר הנתבעים תיק הוצאה לפועל. לפני כחודשיים, נטען בבקשה, דחה ראש ההוצאה לפועל את טענותיו של קחטן כי פרע זה לא מכבר את החוב למשרד פורת וקבע כי קחטן הפר את פסק הדין ולא שילם את מלוא סכום התביעה.



למרות ההחלטה, נטען בבקשה, קחטן "לא הראה נכונות לפרוע את חובו" ולכן נאלץ משרד פורת לנקוט בהליכי הוצאה לפועל ולהטיל על כספיו של קחטן ועל חפציו והמקרקעין שלו בסביון עיקולים.



משרד פורת טוען עוד כי עד כה הצליח להטיל עיקול על כספיו של קחטן בסכומים שאינם משמעותיים וכי לאחרונה פנה בנו של קחטן, עו"ד ארי דניאל קחטן, בבקשה לעכב את הלכי העיקול של המטלטלין ולהכריז כי מחציתם שייכים לגרושתו של קחטן וכי הוא מבקש לפדות את זכויותיו של אביו במטלטלין תמורת כעשרת אלפים שקלים.



משרד פורת טוען כי נכון למועד הגשת הבקשה חובו של קחטן עומד על כ-521 אלף שקל ומאחר והחוב הפסוק טרם שולם יש להמציא לקחטן התראת פשיטת רגל. טרם הוגשה תגובת קחטן. (בש"א 17390/02).



עזרא קחטן ואחיו אליהו קחטן הם בעלי השליטה במספר חברות ציבוריות הפועלות בתחום הנדל"ן והמזון. שני האחים מחזיקים באמצעות חברת דיור ופיתוח חברה לבניין בכ-74.05% ממניות יוניקורן השקעות, כאשר עזרא קחטן עצמו מחזיק גם בכ-29.6% ממניות חברת גרנד סנטר הפועלת אף היא בתחום הנדל"ן. בנוסף, מחזיק קחטן בכ-15.9% ממניות חברת מן תעשיות מזון העוסקת בשיווק וייצור מוצרי דגים. יצוין כי מצבן הפיננסי של שלוש החברות הללו אינו טוב.



אצל מן היה בתום הרבעון השני של השנה גירעון של כ-22.2 מיליון שקל בהון העצמי; גרנד סנטר לא פירסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולסיכום שנת 2001, כאשר בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2001 הפסידה החברה כ-16.8 מיליון שקל; אצל יוניקורן, ארש לא פירסמה דו"חות כספים מזה כשנה, המצב גרוע יותר. וזאת, משום שלחברה היה גירעון של כ-65.8 מיליון שקל בהון העצמי, לאחר שהיא הפסידה כ-9.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully