וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות על רקע אזהרת הרווח של JDS; מרקורי יורדת ב-4.5% וצ'ק פוינט בכ-2.5%

שירלי יום-טוב

23.9.2002 / 23:03

נקסוס מזנקת ב-16% על רקע ההודעה על הזרמת כ-8 מ' ד' ע"י 2 קרנות הון סיכון; פריסייס ממשיכה לאבד גובה ומשלימה ירידה של 19% ב-3 ימי מסחר;



שבוע המסחר נפתח היום שוב בירידות במדדים המובילים לאחר שיצרנית הציוד האופטי הגדולה בארה"ב JDS Uniphase הורידה היום את תחזית ההכנסות שלה. בשעה זו מאבד מדד הנאסד"ק 1.6% והדאו ג'ונס מאבד 1.3% וממשיך להתרחק מרמת ה-8,000 נקודות לאחר שנפל במחצית השבוע שעבר.



הורדת התחזיות של JDS Uniphase באה על רקע המשך המשבר בשוק הטלקום אשר הביא את לקוחותיה של החברה, בהן חברות הטלפון בארה"ב, להוריד את רמת ההשקעות שלהן בציוד תקשורת. החברה צופה כעת מכירות של 190-200 מיליון דולר לרבעון השלישי לעומת הערכה קודמת של 200-210 מיליון דולר.



הנאסד"ק והדאו ג'ונס פתחו היום את המסחר לאחר שאיבדו בשבוע שעבר 5.4% ו-3.9%, בהתאמה. הדאו ג'ונס נותר עדיין מתחת ל-8,000 נקודות. שבוע המסחר האחרון עמד בסימן אזהרות רווח ותוצאות פושרות מצד חברות ענק כמו אורקל שפירסמה את תוצאותיה הרבעוניות. גם אזהרות רווח של חברות ענק כגון מקדונלד'ס והבנק השני בגודלו בארה"ב ג'יי.פי מורגן הובילו לירידה החדה של המדדים בסיכום שבועי.



בין המניות הישראליות נרשמת בשעה זו מגמה שלילית ומעטות הן המניות המצליחות לרשום עליות.
בין המניות הכבדות מאבדת כעת מניית מרקורי כ-4.5% למחיר של 19.8 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 1.7 מיליארד דולר. מניית צ'ק פוינט יורדת כעת ב-2.6% למחיר של 15.1 דולר ואמדוקס מאבדת 2.3% למחיר של 6.8 דולרים.



בין המניות המעטות שעולות היום בולטת מניית נקסוס בעלייה של 16% למחיר של 35 סנט. זאת, בהמשך לזינוק של 30% שרשמה המניה ביום שישי. אתמול הודיעה החברה על הזרמת כ-8 מיליון דולר לחברה באמצעות שתי קרנות, אך סירבה לחשוף את שמותיהן. מגורמים המקורבים לשתי הקרנות עולה כי מדובר בקרן ההון סיכון ג'נסיס והקרן של יוסי בן שלום ובועז דותן, אחד ממייסדיה וממנהליה הבכירים של ענקית הבילינג אמדוקס. ההודעה על הזרמת ההון מגיעה לאחר שביולי הודיעה נקסוס על ביטול כוונתה של כלל להשקיע בחברה. נקסוס נסחרת לפי שווי שוק של כ-4 מיליון דולר ברשימת הבולטין בורד.



בית ההשקעות מריל לינץ' השיק כיסוי לחברת אי.סי.טל בהמלצת "נייטרלי" בסיכון גבוה. הסיבה להמלצה היא הסיכונים הקיימים בחברה לצד פוטנציאל הצמיחה הגבוה מהתעשייה בה היא פועלת. לדברי האנליסטית אילנה טרסטון, יש לחברה יתרונות טכנולוגיים ברורים על מתחרותיה, אך אחד הסיכונים אותם היא מונה - החברה פועלת בשוק התקשורת הקשה שעדיין לא הגיע לתחתית.



בבית ההשקעות צופים כי אי.סי.טל תדווח על עלייה של 42% בתזרים המזומנים לשנת 2002, אשר צפוי לדעתם להסתכם ב-19.2 מיליון דולר. ההכנסות צפויות להסתכם ב-100.9 מיליון דולר, מלוות ברווח תפעולי של 16.7 מיליון דולר ורווח נקי של 17.3 מיליון דולר או 92 סנט למניה. מדובר בתחזית נמוכה ב-7 סנט למניה מהתחזית הממוצעת בוול סטריט. מניית החברה יורדת כעת ב-1.4% למחיר של 8.7 דולרים.



מניית נטמנג' יורדת כעת ב-5% למחיר של דולר אחד. היום הודיעה החברה כי היא שבה לעמוד בכללי הסף של הבורסה ותוכל להישאר ברשימה הראשית של הנאסד"ק. נטמנג' הצליחה להישאר ברשימה הראשית לאחר שביצעה איחוד הון ביחס של 1:7, כפי שאישרה אסיפת בעלי המניות השנתית שלה ב-28 באוגוסט.



עוד בולטות מניית פריסייס , הממשיכה לאבד גובה ויורדת ב-5.5% למחיר של 10.8 דולר. המניה משלימה כעת ירידה של 19% ב-3 ימי מסחר אחרונים. בין העולות בולטת עוד מניית אלסינט המוסיפה כעת 4.6% למחיר של 4.3 דולרים. ביום שישי הודיעה החברה על חלוקת דיווידנד בשיעור של 1.1 דולרים למניה בסכום כולל של 19.5 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully