וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה תעשיות: "אבי מוטולה נטל כספים שלא כדין"

עדי בן ישראל

30.4.2015 / 10:57

החשד הכבד: מוטולה מעל בכ-2 מיליון שקל לפחות מכספי קבוצת נגב. הדירקטוריון החליט לשלול ממנו את הפיצויים והפנסיה בגין הפיטורים

אבי מוטולה. תמר מצפי, גלובס
אבי מוטולה/גלובס, תמר מצפי

כאוס בחברת אפריקה תעשיות ( 19,110 ) מקבוצת אפריקה ישראל ( 361.9 -1.23% ) של לב לבייב: לאחר שפיטרה לאחרונה את מנכ"ל נגב אבי מוטולה, אפריקה תעשיות מודיעה היום (ה') בדיווח לבורסה כי ישנו חשד למעילה בכספי החברה מצד מוטולה. כמו כן, אפריקה תעשיות מודיעה כי בשל רישום הכנסות פיקטיביות ע"י מוטולה בעבר, היא תיאלץ לבצע מחיקת עתק של עד 59 מיליון שקל - הפסד כבד יותר מכפי שהעריכה לפני חודש.

"במסגרת תהליכי הבדיקות הגיעו לידיעת החברה טענות ואסמכתאות שהעלו חשש לביצוען של פעולות שלא כדין על ידי מר אבי מוטולה, לשעבר מנכ"ל החברה ומנכ"ל נגב, שעיקרן נטילת כספים שלא כדין מחברות קבוצת נגב, ללא אישור וללא דיווח לגורמים המוסמכים או שימוש שלא כדין בכספי חברות קבוצת נגב לשימושים אישיים, ללא אישור וללא דיווח לגורמים המוסמכים", נכתב בדיווח רשמי לבורסה.

יצוין כי מוטולה כיהן בעבר כמנכ"ל קבוצת נגב. בדיווח נכתב עוד כי "מבדיקות שערכה החברה בניהולו של המבקר הפנימי ובסיוע משרד חקירות חיצוני, נמצא כי יש ממש בחשדות אלו... נמצאו ממצאים ביחס למשיכות אישיות בהיקף של כ-2 מיליון שקל (כאשר לאחר תחילתם של תהליכי הבדיקה הוחזרו לנגב חלק מסכומים אלה) והחברה ממשיכה להתקדם בהליכי הבדיקה בנושא זה, לרבות ביחס לחשדות לקיומם של סכומים נוספים, שנמשכו כמשיכות אישיות. לאור ממצאים אלו החליט דירקטוריון החברה על ביטול יתרת תקופת ההודעה המוקדמת של מר מוטולה והקפאה של כלל זכויותיו על פי תנאי העסקתו (ובכלל זאת, קופות גמל לרבות פיצויי פיטורין וקרן השתלמות, מענק הסתגלות, תכנית בונוס מיוחד ואופציות) עד לאחר סיום בירור החשדות המתוארים".

החברה מציינת בדיווח כי היא בודקת אפשרות של מעורבות של מנהלים נוספים בנעשה, וייתכן כי תפטרם.

באשר למחיקה הכבדה, אפריקה תעשיות מודיעה כי אותם ליקויים בדוחות הכספיים בשנה שעברה תוביל להכרה בהפסד עתק של 49-59 מיליון שקל. נזכיר כי רק לפני חודש העריכה החברה כי המחיקה תסתכם ב-14 מ' ש', כך שבפועל מדובר בהפסד כבד הרבה יותר.

עורך דינו של מוטולה אמר בשיחה עם "גלובס" כי מוטולה התבקש להשיב על שורה של שאלות מצד החברה והשיב לכל שאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully