וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין נפל לשער של 124.1 ין לדולר על רקע חשש מהאטה נוספת בכלכלת יפאן

יהודה שויצר

23.9.2002 / 21:15

ביחס ליורו רשם הדולר עלייה של מחצית האחוז ל-97.73 סנט ליורו; חשש כבד כי ההאטה המתמשכת בארה"ב תכה עוד יותר בענפי היצוא היפאניים



הין היפאני שב ונחלש מול הדולר על רקע חשש כבד כי ההתאוששות הצפויה בכלכלת יפאן מבוששת לבוא. הין נפל לשער של 124.1 ין לדולר, לעומת שער של 123.1 ין הבוקר. ביחס ליורו רשם הדולר עלייה של מחצית האחוז ל-97.73 סנט ליורו.



הין היפאני ממשיך לאבד גובה על רקע חוסר הוודאות הסובב את מאמציה של ממשלת יפאן לחלץ את כלכלתה מעשר שנות האטה. החשש הכבד כעת הוא כי ההאטה המתמשכת בארה"ב תכה עוד יותר בענפי היצוא היפאניים, המהווים כבר שנים רבות את הכוח המניע של כלכלת המדינה. הירידה בביטחון הצרכנים בארה"ב בשילוב עם החולשה בשוקי ההון מערערים את התחושה כי ההתאוששות קרובה.



תוכניתו של הבנק המרכזי של יפאן לרכוש מניות מהבנקים המסחריים לא מצליחה לצבור תאוצה וחוללה מבוכה בשוק האג"ח. לראשונה לא הצליחה ממשלת יפאן לגייס מספיק רוכשים למכירת אג"ח ל-10 שנים. מומחים מציינים כי התוכנית הנוכחית היא בגדר "צעד נואש לטיפול במצב כלכלי נואש".



מכירת אג"ח ל-10 שנים של ממשלת יפאן בשווי 14.8 מיליארד דולר גררה הצעות רכש שהיוו 88% בלבד מסכום האג"ח המוצע. היתה זו הפעם הראשונה שמשרד האוצר היפאני לא הצליח לגייס הצעות רכש מספקות, מאז שהחל למכור אג"ח ל-10 שנים בהליך של מכירה פומבית ב-1989. הכישלון מצביע, לדברי אנליסטים, על חוסר האמון הגובר בתוכניותיה הכלכליות של הממשלה.



כשלון הנפקת האג"ח משך גם את תשומת לבן של חברות דירוג האשראי, שהורידו בחודשים החולפים את דירוגה של יפאן לרמה נמוכה יותר מזו של בוטסוונה. "הכישלון הזה מעיד על אי הוודאות הגוברת ביפאן", אמר טקהירה אוגווה, ראש צוות דירוג מדינות אסיה בסטנדרד אנד פורס.



נגיד הבנק המרכזי, מסרו היאמי, אמר שלשום כי "אינו מודאג" מתוצאות ההנפקה, והוסיף כי להערכתו לא חל שינוי "בתיאבון המשקיעים לאג"ח ממשלתיות", וכי הביקוש החסר בהנפקה הוא תוצאה, בין השאר, של התיקון שעובר כעת שוק האג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully