וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל מאתגרת את תנובה, שטראוס וטרה עם מוצרי חלב זולים

אילנית חיות

3.5.2015 / 11:01

בשלב ראשון הרשת משיקה חלב ניגר, שוקו ושמנת מתוקה, וגבינה צהובה שמקורה ביבוא ■ מחיר קרטון חלב יעלה 5.3 שקלים, לעומת מחיר מפוקח של 5.9 שקלים ■ גבינה צהובה תימכר ב-37.9 שקלים - הוזלה של 16.5%

איציק אברכהן. צילום: תמר מצפי, גלובס
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן/גלובס, צילום: תמר מצפי

רשת שופרסל השיקה היום (א') במסיבת עיתונאים את מותג מוצרי החלב החדש שלה, שיהיה זול לדבריה בשיעורים דו-ספרתיים מהמחירים של המוצרים שבפיקוח ושייצור לדבריה תחרות גדולה בענף עם המחלבות הגדולות.

בשלב ראשון הרשת משיקה חלב ניגר, שוקו ושמנת מתוקה המיוצרים על ידי מחלבות רמת הגולן, וגבינה צהובה שמקורה ביבוא.

מחיר חלב ניגר 3% בקרטון יעמוד על 5.3 שקלים, לעומת מחיר מפוקח של 5.9 שקלים - הוזלה של 10%. חלב 1% בקרטון יימכר ב- 5.4 שקלים לעומת מחיר מפוקח של 6.3 שקלים - הוזלה של 14.3%. מחיר שמנת לקצפת 38% יעמוד על 5.9 שקלים לעומת מחיר מפוקח של 6.6 שקלים - הוזלה של 10.6%.

גם הגבינה הצהובה שמשיקה שופרסל ותואמת לגבינת העמק של תנובה תימכר במחיר זול יותר במעדניה - 37.9 שקל לעומת 45.4 שקל - הוזלה של 16.5%.

המחירים שקבעה שופרסל ואשר לדברי הרשת רווחיים לה, מעמידים סימן שאלה סביב המרווחים במוצרי החלב המפוקחים.

סמנכ"ל הסחר והשיווק של שופרסל, אורי קילשטיין, אף מתח היום ביקורת על מחירי מוצרי החלב בארץ. לדבריו, "עולם החלב מאוד אמוציונלי לצרכן. משפחה ישראלית ממוצעת מוציאה 290 שקל על מוצרי חלב בחודש. זה אמוציונלי כי אנחנו באמת יקרים. כשמסתכלים על ישראל בהשוואה ל-OECD, רואים שבעולם המשקאות ובעולם החלב אנחנו יקרים יותר ב-40%-50% מהמחירים שם.

"הישראלי משלם יותר בשני עולמות אלה מאשר המקביל שלו בעולם. ברשת טסקו באנגליה מוכרים ליטר חלב של מותג פרטי ב-4.65 שקלים, בישראל מחיר חלב מפוקח עולה 6.3 שקלים - זה פער של 26% ממחיר החלב המפוקח בישראל. התמחור שלנו לחנויות יהיה 14% רק רחוק מהמחיר באנגליה ואם לא יהיה מע"מ על מוצרי חלב בפיקוח, אז לראשונה יש מצב שחלב מותג פרטי בישראל יימכר כמו או אפילו קצת יותר זול מחלב מותג פרטי באנגליה", לדבריו.

אם המחלבות הגדולות ציפו להשקה מצומצמת, הן טעו. מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, הבהיר היום כי שופרסל תיכנס לעולמות תוכן נוספים של החלב, מלבד השוקו. שופרסל תשיק יוגורטים, גבינת פרמזן, גבינת גאודה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully