וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעשור האחרון: עלייה ברוכשי יותר מדירה אחת להשקעה

עדי בן ישראל

3.5.2015 / 14:15

האוצר: חמישית מאותם "משקיעים כבדים" הם אנשים שמכרו דירה להשקעה בשנים האחרונות, קיבלו פטור ממס שבח - וכעת קונים שוב דירה להשקעה

בית משותף על רקע מגדלים ברחוב ריינס בגבעתיים. נמרוד סונדרס
בית משותף על רקע מגדלים ברחוב ריינס בגבעתיים/נמרוד סונדרס

שוק הנדל"ן עדיין מבעבע עם כ-10,500 דירות שנמכרו בחודש מארס. אמנם מדובר ברמה דומה לזו של פברואר, אולם בנטרול ירידה חריגה באזור באר שבע נרשמה למעשה עלייה חדה של 11% במספר העסקאות בהשוואה לפברואר.

כזכור, בחודש שעבר נרשם זינוק חריג במספר העסקאות באזור באר שבע, הודות לפרויקט "כרמי גת". נתון זה מהווה מעין "רעש" בנתוני העסקאות של האוצר לחודש מארס, ובנטרולו עלו כאמור העסקאות כמעט בכל אזורי הארץ - ובמיוחד בירושלים ובשפלה.

דירות להשקעה. גלובס
דירות להשקעה/גלובס

הנתונים מצביעים על המשך התקררות מסוימת ברכישת דירות ע"י משקיעים: במארס נרשמה ירידה של 7% בחלקם של המשקיעים ברכישות הדירות, לאחר ירידה של 16% בפברואר. משקל המשקיעים בסך העסקאות עומד על 24%. הסיבה לירידה היא בעיקר בגלל צניחה של 42% באזור באר שבע (שוב, פרויקט "כרמי גת"). גם באזור השרון נרשמה ירידה ברכישות המשקיעים, אולם באזור חדרה והשפלה היו עליות.

עם זאת, נתוני האוצר מצביעים על העמקת פעילות המשקיעים וכן על חזרתם של משקיעי נדל"ן רבים לשוק, משקיעים שניצלו בשנים האחרונות את הפטוס ממס שבח ומכרו דירה, אולם כעת הם קונים שוב דירה להשקעה. "מתחילת 2015 נמצא שיעור גבוה, בהשוואה לשנים קודמות, של משקיעים שרכשו יותר מדירה אחת להשקעה בעשור האחרון".

לפי נתוני האוצר, בעוד שבעשור האחרון עמד שיעור המשקיעים שקנו יותר מדירה אחת להשקעה בעשור האחרון על 23%, בחודש מארס זינק שיעור זה ל-33%. לפי האוצר, "גידול זה עשוי להיות מוסבר בין היתר בעובדה שחלק לא מבוטל (חמישית) מרוכשי הדירות להשקעה במארס מכרו לפחות דירה אחת להשקעה בארבע השנים האחרונות (במסגרתן ניתן היה למכור עד 5 דירות בפטור ממס שבח או בהנחה במס).

והזוגות הצעירים? הם הסתפקו בגידול מתון של 2% ברכישות במארס. בסוף הסקירה שפרסם משרד האוצר מופיע "טיזר" המצביע על נפילה בעסקאות בחודש אפריל: "נתונים ראשוניים לחודש אפריל מצביעים על ירידה חדה במספר העסקאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully