וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טדי שגיא רוכש את Stucco Media הישראלית ב-34.5 מ' ד'

טלי ציפורי

7.5.2015 / 12:15

Stucco Media פיתחה פלטפורמה לשיווק אתרי מסחר אלקטרוני. המרוויחים הגדולים הם שני מייסדיה בני עשרים פלוס: גיא וייס שיקבל 60 מיליון שקל ואיתי יצחקי שיקבל 50 מיליון שקל

טדי שגיא. צלם: תמר מצפי, גלובס
טדי שגיא/גלובס, צלם: תמר מצפי

טדי שגיא, המיליארדר הישראלי ששמו הולך לפניו, ממשיך לרכוש חברות ישראליות כחלק מהאסטרטגיה המוכחת שלו להצמיח את עסקיו. שגיא, למי ששכח, מפנה חלק ניכר מזמנו בשנה האחרונה לחברת "מרקט טק", שמרכזת את פעילות שוק הקניות הפופולרי בבריטניה קמדן מרקט, ושאותה הנפיק בדצמבר אשתקד. מרקט טק נסחרת כעת לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר - 23% תשואה על המחיר בהנפקה.

המטרה של שגיא, נזכיר, היא להפוך את המסחר בקמדן מרקט לכמה שיותר טכנולוגי וכמה שיותר ידידותי למשתמש. זו הסיבה שעוד לפני שהחברה הונפקה, היא כבר רכשה חברת מסחר אלקטרוני בריטית - Fiver שמה, ואילו במארס האחרון רכשה את Glispa האירית, שפיתחה טכנולוגיות לשיווק יעיל של מסחר אלקטרוני במובייל.

עכשיו מצא שגיא חברה ישראלית שמתאימה לחזון שלו בקמדן מרקט, ושמה הוא Stucco Media. זו פיתחה פלטפורמה לשיווק אתרי מסחר אלקטרוני, והיא נרכשת תמורת 34.5 מיליון דולר. מתוך סך זה, 25.8 מיליון דולר יועבר במיידי למייסדי החברה (ראו בהמשך וכן טבלה), ויכלול מרכיב מזומן (12.8 מיליון דולר) ומרכיב מניות של מרקט טק (13 מיליון דולר או 0.9% מההון). היתר, 8.7 מיליון דולר, שתלוי בהמשך העסקת מייסדי Stucco Media בחברה לאחר הרכישה, יועבר במניות מרקט טק ובשתי מנות שוות: האחת, שנה לאחר סגירת העסקה, והשנייה - שנתיים אחרי. מניות אלו מהוות 0.6% מההון של מרקט טק.

כמו כן, שני מייסדי Stucco Media יוכלו לקבל עד 8.5 מיליון דולר נוספים במזומן בכפוף לעמידה של החברה באבני דרך ביצועיות במהלך השנה הראשונה שלאחר הרכישה. לכן, בסך שווי הרכישה יכול לעמוד על 43 מיליון דולר, חצי במזומן וחצי במניות. Stucco Media, וזו נקודה מהותית, לא גייסה הון חיצוני ומימנה את פעילותה מההכנסות שצברה.

ומה הייחוד של Stucco Media? ובכן, החברה שהוקמה רק לפני שלוש שנים, פיתחה פלטפורמה "חדשנית וחסכונית", דברי ההודעה, לשיווק אתרי מסחר אלקטרוני דוגמת אלו של איביי ואמזון. לפי ההודעה, הפלטפורמה של Stucco Media מאפשרת ללקוחות החברה לחדור לטריטוריות גיאוגרפיות בהשקעות הון מינימליות, ולהגדיל את החשיפה הבינלאומית שלהם. "תוך שימוש באלגוריתם שפיתחה, Stucco Media מאפשרת אוטומציה מלאה של פעילות השיווק של אותם לקוחות, וזה אומר שיווק של המוצרים הכי פופולריים של צרכני אותם חברות מסחר אלקטרוני, וזאת על בסיס ניתוח התנהגות מקוונת קודמת של כל צרכן וצרכן".

"מפעילי אתרי מסחר שרוצים לנהל קמפיין מקוון מצליח, נאלצים להתמודד עם מגוון מורכבויות בהן הקושי לבצע זאת ביעילות באופן עצמאי, תחרות אגרסיבית, סביבה דינמית במיוחד, מלאי מוצרים גדול ומגוון, ערוצי שיווק מגוונים והתקנים ופלטפורמות שונות", דברי ההודעה. "כמו כן, מפרסמים של מסחר אלקטרוני כמעט ואינם יכולים לנהל ולמדוד קמפיינים מקוונים יעילים באופן עצמאי. הטכנולוגיה של Stucco Media מתמודדת ביעילות עם קשיים אלו".

עוד טוענת מרקט טק בהודעתה כי הלקוחות של Stucco Media גלגלו בין אוקטובר 2014 למארס 2015 סך הכנסות של 100 מיליון דולר. החברה עצמה יצרה אשתקד הכנסות של 6.1 מיליון דולר ו-EBITDA של 0.8 מיליון דולר.

ומיהם מייסדי החברה? ובכן, את Stucco Media הקימו גיא וייס (25) ואיתי יצחקי (27). לוייס יש 44.2% מההון, ולכן הוא יקבל 15.2 מיליון דולר (60 מיליון שקל) או במקסימום 19 מיליון דולר (74 מיליון שקל). ליצחקי יש 36.7% מההון, ולכן הוא יקבל 12.7 מיליון דולר (50 מיליון שקל) או במקסימום 15.8 מיליון דולר (62 מיליון שקל). בעל המניות השלישי בגודלו בחברה הוא מארק לאוטרשטיין, שאינו פעיל בה.

וייס ויצחקי, שלמעשה הקימו את Stucco Media רגע לאחר שהשתחררו משירות צבאי, הם בוגרי יחידה טכנולוגית של צה"ל, והחברה מתגאה בכך שהיא מעסיקה דוקטורים לפיזיקה, יוצאי מכון ויצמן ויחידות טכנולוגיות של צה"ל. יצחקי הוא בוגר תואר ראשון (מהאוניברסיטה הפתוחה) ושני (מאוניברסיטת תל אביב) במדעי המחשב. בעברו, לפי דף הלינקדאין שלו, עבד במשרד ממשלתי ובעברו הרחוק יותר היה מהנדס תוכנה בחברת סימיגון הישראלית (נסחרת ב-AIM לפי שווי של 19 מיליון דולר).

Stucco Media - ת"ז

שנת הקמה: אוגוסט 2012

תחום פעילות: שיווק אתרי מסחר אלקטרוני

מספר עובדים: 14

מיקום: תל אביב

סך גיוסי הון עד כה: לא גייסו. הכול ממקורות עצמאיים

הכנסות בשנת 2014: 6.1 מיליון דולר

EBITDA בשנת 2014: 0.8 מיליון דולר

הכנסות ברבעון 1/2015: לפי המגמה שנרשמה אשתקד

EBITDA ברבעון 1/2015: גבוה מזה של כל שנת 2014

  • עוד באותו נושא:
  • טדי שגיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully