וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיילן - מסוג העסקאות הנדירות שיכולות לייצר ערך"

שירי חביב ולדהורן

10.5.2015 / 11:15

סמנכ"ל הכספים של טבע: "מוצר לא חי לנצח, אתה בונה לו תחליפים. והקופקסון הוא מוצר שעדיין חיים ארוכים ומעניינים לפניו"

מפעל טבע בשוהם. AP
מפעל טבע בשוהם/AP

"בחברת תרופות מסלולי ההמראה ארוכים וגם מסלולי הנחיתה ארוכים, לכן הפרספקטיבה חשובה. 2014 הייתה שנה שההתחלה שלה לא העידה על ההמשך ועל הסיום המוצלח". כך אמר היום אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של טבע, בכנס אופנהיימר.

"חילופי מנהלים, סימני שאלה על מודל עסקי. קודם כל היה צריך לייצב את הבסיס של המודל העסקי שלנו, יעילות ארגונית, נוכחות בשווקים, אגרסיביות במכירות גם בחלק הגנרי וגם בחלק הייחודי. התוצאות הן מרשימות. הדבר קיבל ביטוי במחיר המניה, שעלה מ-36 דולר באוקטובר 2013, והיום נמצא במקום אחר".

עוד אמר דשא: "המשכנו ביתר שאת לבסס את התשתית העסקית שעליה טבע עומדת. הדבר הזה נעשה במאמץ שכולל את כל הארגון. רואים את התוצאות במבנה עסקי יעיל יותר, חזק יותר, ועם תוצאות שעוברות את התחזיות".

"העבודה שנעשתה על הקופקסון עוד ילמדו אותה בקייס סטדי, איך חברה מצליחה לעשות life cycle management, העברת מטופלים לגרסה חדשה, ובמקביל הגנה על הקניין הרוחני של החברה. הקופקסון, שרבים ניבאו לו נסיגה משמעותית, הוא עדיין מוצר חזק ויהיה כך גם בשנים הבאות".

"התלות במוצר יחיד יורדת"

דשא המשיך: "הגנריקה של טבע, התוצאות של הגנריקה, הן לא פחות ממהפכה. בשנת 2013 אחוז הרווח התפעולי היה 16.7%, וברבעון הראשון הוא הגיע ל-27%. תרגמו את זה לכסף: זה מאוד משמעותי בתוספת לרווח. עולם המוצרים הייחודיים שלנו מוכר בעיקר בזכות קופקסון שהוא המוצר הבולט והרווחי ביותר, אגב ברבעון הראשון אחוז הקופקסון ברווח של טבע ירד ל-36%, זה דבר חיובי, התלות במוצר יחיד יורדת, טבע ממשיכה לפתח את העסק גם חוץ מהקופקסון. מוצרים חדשים נכנסים לפיתוח".

בנוגע להתרחבות של טבע באמצעות רכישות אמר דשא: "עשינו בחודשים האחרונים שתי רכישות, אחת של לבריס שמפתחת פתרונות חדשניים למיגרנה, מוצר ביולוגי, תוצאות מאוד מרשימות בניסוי שלב IIb. חברה שנייה שרכישתה נסגרה וזה קצת הלך לאיבוד ברעש שחברת מיילן מייצרת, זה חברת אוספקס, שמפתחת מוצרים לטיפול בבעיות תנועה. שתי החברות האלה ביחד, פוטנציאל המכירות שלהן גדול יותר מקופקסון. כשמדברים על המאמצים של טבע – זה המודל של חברות תרופות".

"מוצר לא חי לנצח, אתה בונה לו תחליפים. והקופקסון הוא מוצר שעדיין חיים ארוכים ומעניינים לפניו. אנחנו משפרים את הפורטפוליו, בונים פייפליין, משיקים מוצרים חדשים, כל זה ממשיך לייצר הוצאות ותשתית לצמיחה עתידית של טבע בעולם התרופות הייחודיות. ב-2017 הפורטפוליו שלנו יעבור את צוק הפטנטים – וימשיך לצמוח".

רכישת מיילן - עסקה נדירה

בנוגע לעסקת רכישת מיילן אמר דשא כי "טבע חברה ממוקדת מאוד. השיפור בה מתמשך. אנחנו ממוקדים על זה גם כשאנחנו עוסקים בנושא הבא (רכישת מיילן), נשפכו כמויות אדירות של מילים בעיתונות הבינלאומית והישראלית, לא אגיד שום דבר חדש בנושא. טבע הודיעה לחברת מיילן שהיא מעוניינת לרכוש אותה. הדבר נעשה בצורה נכונה, מסודרת ומכובדת וזכה לתגובה שכולכם ראיתם, התגובה הזו זכתה לתגובה מכובדת ומסודרת שמדברת על מהויות. אנחנו מאמינים שהעסקה תייצר קונסולידציה בעולם הגנרי, זו עסקה נכונה, לטבע למיילן ולבעלי המניות. מסוג העסקאות הנדירות שיכולות לייצר ערך לבעלי המניות של שתי החברות".

"למי שלא זוכר, אנחנו עובדים אצל בעלי המניות שלנו ולא הפוך. יצירת ערך לבעלי המניות זו אחת המטרות המרכזיות. יש עוד מטרות, העובדים חשובים, הלקוחות, אבל מי שמשלם לנו את המשכורת הם בעלי המניות. אנליסטים שהסתכלו וניתחו, אנשים שמכסים את התעשייה, אומרים שזו עסקה שיכולה לייצר ערך משמעותי ברמת סיכון נמוכה".

"יש לנו מפת דרכים מאוד ברורה להשלמת העסקה, אנחנו מאוד נחושים. עולם הגנריקה כולל 4 חברות גדולות שעושות פחות או יותר אותו דבר, כולם מסתכלים על אותו פייפליין של מוצרים שמאבד את הפטנט, את הכפילויות האלה כדאי לצמצם. אין התניות פיננסיות, קראתם בבלומברג שטבע מגייסת הלוואת גישור של כ-25 מיליארד דולר, הדברים האלה נעשים, העולם היום נזיל מאוד, אין בעיה לגייס את הכסף במחירים מאוד נוחים. ובעיקר אנחנו מדברים על יצירת ערך. על היכולת שלנו לייצר ערך משמעותי כלכלי, וזה מתבטא בכל הפרמטרים – גידול ברווח למניה שנובע מהרכישה, תשואה על ההשקעה, בערך הנרכש, בערך הכלכלי של הסינרגיות. החיבור הזה מייצר ערך משמעותי לכל הגורמים".

"מיילן, כדי שלא ישעמם לנו, הגישה הצעת רכש לפריגו, חברה שהישראלים מכירים מקרוב. כל מי שמנתח את ההצעה של מיילן לפריגו לא מצליח להבין את הערכים הכלכליים מאחוריה, עסקה שתתרום באופן שולי לגידול ברווח למניה של מיילן אחרי 4 שנים. אנחנו מסתכלים על זה, זה עוד משתנה במשוואה המסובכת, אבל אנחנו חושבים שההצעה של טבע ללא ספק עדיפה. יש לנו גם סימני שאלה על הערך האסטרטגי של ההצעה, שתי החברות חיות בעולמות שונים מאוד".

לגבי מחיר העסקה אמר דשא: "לנסות להעריך מה היה מחיר המניה הלא מושפע של מיילן הוא תרגיל מושפע. אנחנו לוקחים מספרים שהיו, 55-57 דולר למניה, ב-10 במארס, לפני שהתחילו הספקולציות וכל המהלכים שקרו אחר כך. הפרמיה מאוד משמעותית, אנחנו שומעים מבעלי המניות של מיילן, אף אחד לא מתלונן על המחיר וכולם חושבים שהוא אטרקטיבי".

"בחנו את נושא ההגבלים העסקיים ואנחנו מאמינים שהנושא לא יהווה מכשול. היו"ר של מיילן אמר שהם רוצים לקנות את טבע ואז אין בעיה של הגבלים עסקיים. נראה שהנושא הזה דומה יותר לאיך שאנחנו רואים אותו – זה לא מכשול. השילוב יאפשר לנו להיות יותר גדולים ורווחיים בגנריקה, ולהשקיע יותר בייחודי, ולשלב את שני העולמות".

על תעשיית התרופות אמר דשא כי "יש קונסולידציה של הלקוחות. יש גידול משמעותי בריכוזיות של התעשייה, ומולה צריך להעמיד גם ריכוזיות בעולם היצרנים, וזה אחד הרעיונות מאחורי העסקה. לטבע יש היסטוריה מוצלחת של רכישות ואינטגרציות, יכולת לייצר סינרגיות. ואנחנו מוכנים לשבת, לדבר, אבל נצטרך כנראה לעשות את זה באמצעות בעלי המניות של מיילן, כולנו קוראים את מה שההנהלה שם אומרת".

"היום ההנהלה עובדת בצורה יוצאת מהכלל עם הדירקטוריון, היו שינויים בדירקטוריון והגיעו אליו אנשים מהתעשיה. טבע יצרה שילוב של צמיחה אורגנית ומערכת של פיתוח עסקי שתמשיך להצמיח את המודל העסקי הרבה שנים קדימה, ואנחנו מוכנים למהלך המרכזי הבא, יש לנו את כל הכלים ואת כל היכולות".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • מיילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully