וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את Plungo: פיתוח ישראלי שאמור למנוע מהכפכפים להיקרע

הילה ויסברג

10.5.2015 / 11:52

לארבעה יזמים צעירים מאזור המרכז נמאס מזה שכפכפי האצבע נקרעים להם באמצע הרחוב. הם הרחיקו למפעל בקריית שמונה ופיתחו את Plungo, פלאג מפלסטיק ממוחזר שאמור למנוע את התאונה ויגיע בקרוב לחנויות. המטרה הבאה: לכבוש את קליפורניה

יח"צ - חד פעמי

אם יש סממן שמבהיר סופית שהקיץ נחת רשמית בישראל – הרי הוא שובם של כפכפי האצבע לכפות הרגליים של רוב תושבי ארצנו. ואם גם אתם חובבי כפכפים, סביר להניח שהסיטואציה הבאה מוכרת לכם: תוך כדי צעידה ברחוב אחד הכפכפים נקרע, ומותיר אתכם לדדות במבוכה בדרך למחוז חפציכם. ארבעה סטודנטים מאזור המרכז החליטו לשים קץ לתאונה הפופולרית ופיתחו את Plungo (מלשון Plug n' Go) - אביזר צבעוני מפלסטיק ממוחזר, שאמור למנוע מהכפכף להיקרע.

גיא פרל (באדום) ויונתן פרץ (בתכלת), היזמים הצעירים שהקימו את ?פלנגו?, אפריל 2015. טלי מאייר
גיא פרל ויונתן פרץ. "לעודד שימור של מוצרים קיימים"/טלי מאייר

גיא פרל, יהונתן פרץ, אופיר רימוני ונדב לובושיץ. ארבעתם בני 26, הכירו עוד בשירותם הצבאי וכעת לומדים מינהל עסקים והנדסת תעשייה וניהול. את הרעיון ל-Plungo גיבשו לפני כשנה וחצי. "הרעיון הגיע מהיום-יום שלנו", מסביר פרל, המעיד על עצמו שהוא נועל כפכפים כל הזמן, אפילו בחורף. "כל אחד מאתנו חווה סיטואציה שבה הכפכף נקרע, אם זה ברחוב או בים. זו בעיה קריטית ברמה עולמית. גילינו שבשוק לא קיים אף מוצר שמציע פתרון לבעיה. אנחנו שואפים להגיע עם פלנגו לאזורי חוף נוספים, כמו מדינות דרום אמריקה, אוסטרליה וקליפורניה".

הארבעה חברו למפעל הפלסטיק רימוני בקריית שמונה, ושם החלו לנסות ולפתח אביזר המציע פתרון לבעיה. במשך שבעה חודשים ייצרו שלושה אבטיפוסים, עד שמצאו את האבטיפוס הנוח והמתאים ביותר. התוצאה: Plungo - מעיין פלאג פלסטי, המותקן מתחת לסוליית הכפכף, מרחיב את שטח הפנים של הגומי המעוגל שבסוליה, ומונע ניתוקו ממקומו.

"המטרה היתה לייצר מוצר יעיל, שאינו מורגש תוך כדי הליכה", מסביר פרל. ופרץ מוסיף: "ביצענו ניסויים ממושכים עם רובוט וגילינו שהמוצר מכפיל את אורך חייו של הכפכף". לאחר שסיימו עם תהליך הייצור, רשמו הארבעה את הרעיון במרשם הפטנטים הישראלי. על כל תהליך ההכנה הזה, שכלל גם הפקת סרט פרסומת מושקע, הוציאו כ-25 אלף שקל – סכום שהביאו מהבית ("כל אחד שם משהו").

בעוד כשבועיים יוצע Plungo לראשונה למכירה ברשת, באמצעות אתר קיקסטארטר, במחיר של 5-8 דולר. בחנויות הוא צפוי להימכר במחיר נוח יותר – 10 שקל לאריזה הכוללת שני פלאגים – כך שיהיה כדאי לרכישה, בהתחשב במחיר הכפכפים ההתחלתי, 70-200 שקל. בנוסף, היזמים מקווים לגייס 10,000 דולר באמצעות קיקסטארטר "כדי להשקיע בתהליכים כמו אריזה, שיווק ופרסום". בשלב הבא ישיקו גם ליין גופיות וכפכפים משלהם.

המוצר שלכם נשמע מקורי ויצירתי אבל נשאלת השאלה למה לטרוח? כפכפים הם מוצר זול יחסית, אז במקום לשמר את הכפכפים לאורך שנים, לא עדיף לקנות חדשים כל שנה-שנתיים?

"כפכפים נקרעים בתדירות גבוהה הרבה יותר משנה-שנתיים. האג'נדה שלנו חברתית – אנחנו רוצים לעודד אנשים לשמר מוצרים קיימים, במקום לקנות עוד ועוד. האינטרס של חברות הכפכפים, הרי, הוא שנחדש את הכפכפים בתכיפות גבוהה. הניסיון שלנו מוכיח שכל הכפכפים נקרעים, גם האיכותיים שבהם. כפכפים שנקנו בשוק ייקרעו מיד, ולאחרים ייקח קצת יותר זמן".

מה לגבי כפכף שכבר נקרע – Plungo יאחה את החור?

"אם הכפכף נקרע, Plungo יצמצם מעט את החור אבל לא יאחה אותו. המוצרים נועדו למנוע קריעה ומאריכים כך את חיי הכפכף. הגורם שבגללו הכפכף עלול להיקרע מוחלף במנגנון הרבה יותר חזק".

איזה תגובות קיבלתם מנסיינים?

"רבים מתלהבים. מכמות ההודעות והתגובות שקיבלנו עד כה – נראה שיש היענות גדולה. אף אחד לא רוצה שהכפכפים יתפרקו לו באמצע הרחוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פלנגו. פלנגו, ספק 500
פלנגו/ספק 500, פלנגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully