וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש המחוזי אישר את העברת התביעה של הקו-אופ נגד גאון לגישור

בן ציון ציטרין

24.9.2002 / 8:08

מדובר בתביעה להשבת 11 מיליון שקל - כספי חבילת אופציות שקיבל גאון כיו"ר מזכירות האגודה בעת הנפקת חברת הרבוע הכחול בניו יורק בקיץ 1996



בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול את מינוי נשיא בית המשפט בדימוס, השופט מנחם אילן, למגשר בתביעה שהגישה אגודת הקו-אופ נגד בני גאון. מדובר בתביעה להשבת 11 מיליון שקל - כספי חבילת אופציות שקיבל גאון כיו"ר מזכירות האגודה בעת הנפקת חברת הרבוע הכחול בניו יורק בקיץ 96'. שני הצדדים הסכימו באחרונה על העברת התביעה לגישור.



גאון מתמודד בימים אלה בראש קבוצה שהקים על רכישת הקו-אופ, בעקבות אישור הסדר למכירת נכסי האגודה, וחלוקת התקבולים בין החברים והיורשים. עם שותפיו נמנים קבוצות שמרוק האמריקאית, לו האוסטרלית ויורשי דוד לובינסקי.



ההסכמה על גישור סוללת את הדרך לאישור השתתפותה של קבוצת גאון במכרז, שכן על פי תנאי המכרז מי שמצוי בהליכים משפטיים מול האגודה אינו יכול להתמודד על רכישת נכסיה.



בנובמבר 2001 הגישה האגודה תביעה נגד גאון באמצעות משרד עוה"ד בלטר, גוט, אלוני. בתביעה נטען כי גאון לא מילא כל תפקיד בחברה המונפקת ולא יועד לו בה תפקיד. לפיכך נטען כי גאון נטל למעשה אופציות שלא כדין, בהליך לא תקין וללא גילוי נאות.



התביעה הוגשה לאחר שגאון דחה הצעה להליך בוררות. בתגובה שהגיש בדצמבר 2001 באמצעות עוה"ד רם כספי ונבות תל-צור, טען גאון כי תוכנית האופציות לקבוצת המנהלים בקו-אופ, שבמסגרתה קיבל את האופציות, אושרה כדין ותרמה להצלחת ההנפקה ולעסקי רבוע כחול ואגודת הקו-אופ.



קבוצת הבכירים קיבלה בהנפקה אופציות שהיוו 5% מרבוע כחול. ב-99' נמכרה החבילה בכ-11.5 מיליון דולר לקבוצת אמפ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully