וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שלום, דותן וג'נסיס ינסו להצליח היכן שכלל ופולאר כשלו

עודד חרמוני

24.9.2002 / 8:19

קרנות ההון סיכון פיירוס של בועז דותן ויוסי בן שלום, וג'נסיס של אדי שלו ישקיעו בנקסוס עד 8 מיליון דולר וינסו לחלץ אותה ממצוקתה * נקסוס הפסידה 3 מיליון דולר ברבעון השני



חברת ההשקעות פיירוס של בועז דותן ויוסי בן-שלום וקרן הון סיכון ג'נסיס חתמו על הסכם עקרונות להשקעה של 8 מיליון דולר בחברת נקסוס , בניסיון לבצע בה תפנית עסקית לאחר שנקלעה לקשיים. שני הגופים אישרו אתמול כי הם בשלב בדיקות הנאותות האחרונות לקראת השקעה בחברה, שתתבצע בתוך חודשיים.



על פי ההסכם, יוכלו המשקיעים החדשים לרכוש עד 70% ממניות החברה במשך שלוש שנים, באמצעות הנפקת אופציות Warrant. בעקבות העסקה יהפכו פיירוס וג'נסיס לבעלות השליטה בנקסוס, שנשלטה עד כה על ידי חברות ההשקעה כלל תעשיות ופולאר.



פיירוס ערכה לפני כמה חודשים עסקת תפנית נוספת, בחברת סימטרון שעברה מאז מהפסד לתזרים חיובי של מיליון דולר. ג'נסיס היא קרן הון סיכון הנוהגת להשקיע רק בחברות פרטיות. השתיים יתחלקו בהשקעה בנקסוס שווה בשווה לפי שווי חברה של 3 מיליון דולר לפני הכסף, בדומה לשווי השוק של החברה, 3.3 מיליון דולר.



המשקיעים בוחנים אפשרות להרחיב את הגיוס ולצרף משקיעים נוספים בכדי להגדיל את ההון של החברה לקראת צעדי ההבראה בהם היא מתכוונת לנקוט. עד להשקעה תקבל נקסוס הלוואת גישור של מיליון דולר מבעלי המניות הקימיים, שתישא ריבית של לייבור פלוס 2%.







נקסוס היא חברה ציבורית המתמחה בטכנולוגיות ויישומים לשידור אלחוטי. לנקסוס פעילות הכוללת מערכת לאיכון כלי רכב באמצעות חברת פויינטר הישראלית וחברה בת ארגנטינית. חברות אלו מעסיקות כמעט 50 עובדים. בפעילויות אלו, לנקסוס תזרים מזומנים חיובי מזה שני רבעונים. לנקסוס חברה בת בבעלות מלאה, נקסוס דטה, שהופרדה ממנה ב-97' ועוסקת בקריאת מוני גז מרחוק. הסכם ההשקעה מתייחס לשתי החברות יחד, לאחר שהמשקיעים החליטו שלא להפריד ביניהן.



בן שלום מתמנה ליו"ר נקסוס



יוסי בן שלום, שותף בחברת פיירוס, עתיד להתמנות ליו"ר פעיל של נקסוס, במקום ירון שיינמן, לאחר השלמת גיוס ההון של החברה. לדבריו, המגעים להשקעה בחברה החלו לפני כשנה, בטרם נחתו עליה שתי המכות שכמעט הובילו לסגירתה של נקסוס דטה - אובדן החוזה עליו חתמה עם חברת IMserve לאספקת שירותי גז לחברת הגז של אטלנטה (AGL), שהיה אמור לייצר לה הכנסות בהיקף של 50 מיליון דולר, וחוזה השקעה של 5-3.5 מיליון דולר של כלל תעשיות, מהמשקיעים בחברה.



"ראינו את החברה בשנה האחרונה ולפני שהיא נקלעה למצוקה ורצינו להשקיע בה", אמר אתמול בן שלום. "גם היום אנחנו רואים אצלה הזדמנות טובה לתפנית. בשלב זה אנחנו משלימים את תהליך בדיקת הנאותות והצדדים המשפטיים. אני חושב שהחברה תוכל לשוב להסכמים כמו זה של AGL כבר בעתיד הקרוב, וחשוב שיהיה לה חוסן פיננסי בכדי לשכנע לקוחות אמריקאים פוטנציאלים", הוא מוסיף.



בן שלום תופס את נקסוס כחברת סטארט-אפ. "העובדה שהחברה רשומה למסחר הוא רק פרט טכני. בפועל החברה מתחילה כמעט מהתחלה", הוא אומר.



מנכ"ל נקסוס, שלמה סדובסקי אמר אתמול כי נקסוס דטה נקטה השבוע צעד ייעול נוסף ופיטרה 9 מעובדיה. "פיטרנו שמונה מעובדי החברה בישראל ועובד אחד בארצות הברית כחלק מתהליך צמצום מתמשך. לאחר הצמצומים נותרו בנקסוס דטה כ-20 עובדים, מחציתם בישראל". סדובסקי מאשר כי ללא הסכם ההשקעה עם ג'נסיס ופיירוס, נקסוס היתה נאלצת לסגור את פעילותה של נקסוס דטה בתוך חודשים ספורים. "קצב שריפת המזומנים של החברה הוא 300 אלף דולר והחברה האם לא היתה מסוגלת להמשיך ולתמוך בה", אמר.



בוחנת שלושה מודלים



הוא הסביר כי בעקבות ההשקעה מתכוונת החברה לבחון שלושה מודלים של פעילות מול השוק העיקרי שלה בארצות הברית, באמצעות עבודה ישירה מול הלקוחות כחברת אופרציה, פעילות חלקית כחברת שירות ופעילות באמצעות גורם שלישי, כמו בעסקה עליה חתמה עם IMserve, שהיתה אמורה לבצע התקנה ותפעול של מערכות נקסוס דטה אצל הלקוח הסופי - חברת הגז של אטלנטה. ההסכם לא יצא לפועל בגלל ויכוח בין AGL ו-IMserve ללא קשר לנקסוס, והיא בוחנת אפשרות לפעול בעתיד ישירות מול AGL.



לאור ההפסדים שנגרמו לה, אומר סדובסקי, בוחנת נקסוס גם תביעה נגד IMserve. "ההסכם עצמו לא התבטל ונעשה הכל שישתקם, אבל גם בית משפט זו אופציה. אני מאמין שלא על ידי משפטים נייצר הכנסות, אלא באמצעות מכירות". לדבריו, החברה נמצאת כיום במשא ומתן עם שלושה לקוחות גדולים בארצות הברית, בסדרי גודל דומים לחוזה עליו חתמה עם AGL, כשעתידו של הראשון צפוי להתבהר בתוך חודשים ספורים.



"אלו חברות בקנה מידה ענק של מאות אלפי לקוחות ויותר. אנחנו זקוקים להשקעה כדי שנוכל להמשיך את המשא ומתן עימם. אני מעריך שתוך שנה וחצי נשלים שניים עד שלושה מהחוזים שאנחנו מתכננים, וזה יחייב אותנו גם בהגדלת מערך המכירות והשירות שלנו בארצות הברית וקביעת המודלים שלנו לפעולה", אמר.



על ביטול ההשקעה של כלל בחברה לפני כמה חודשים, אמר סדובסקי כי לדעתו החברה לא התאימה לפרופיל הסיכון של כלל. באשר לגירעון של החברה, בהיקף של 7 מיליון דולר, הנובע מקו אשראי לבנק הפועלים, אמר סדובסקי כי הוא ממשיך לשלם ריבית "הסכם ההשקעה יאפשר לנו הסדר החוב. למרות שמדובר באשראי לטווח קצר, הבנק רואה בו הלוואה לטווח ארוך יותר והולך לקראתנו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully