וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק משתתף בהשקעה של 15 מ' ד' בסטארט-אפ ישראלי

רועי גולדנברג

11.5.2015 / 12:56

הסטארט-אפ FST Biometrics של ראש אמ"ן לשעבר אהרון זאבי פרקש, שעוסק בתחום טכנולוגיות זיהוי ביומטרי, גייס את הסכום מקרן ההשקעות GMF Capital ■ ברק ישמש כנציג מטעם קרן ההשקעות בדירקטוריון הסטארט-אפ

שר הביטחון אהוד ברק בכינוס במינכן, 3 בפברואר 2013. רויטרס
אהוד ברק/רויטרס

חודש אחרי שהשקיע מיליון דולר בסטארט-אפ Reporty, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק ממשיך להעמיק את יחסיו עם עולם הסטארט-אפים הישראלי: היום (ב') הודיעה חברת FST Biometrics, המפתחת טכנולוגיות זיהוי ביומטרי, כי גייסה 15 מיליון דולר מקרן ההשקעות GMF Capital בראשותו של המשקיע גארי פגל.

ברק הצטרף לקבוצת המשקיעים וישמש כנציג הקרן בדירקטוריון של FST Biometrics.
ברק הסביר את ההחלטה להשקיע בחברה ואמר כי "בהתבסס על הניסיון והידע הנרחב שלי במערכות ביטחון ואבטחה ובשוק פתרונות בקרת כניסה, אני משוכנע כי FST Biometrics פיתחה את הפתרון המוביל לזיהוי מדויק ואפקטיבי של משתמשים, כיום ובעתיד הנראה לעין". עוד הוסיף כי "אני שמח לתמוך בתוכניות הפיתוח והגידול של החברה".

"ששת החודשים האחרונים הוכיחו לא רק שהשוק מוכן לפתרונות שלנו, אלא מחפש אותם באופן פעיל", אמר אלוף (במיל') אהרון זאבי פרקש, מייסד ומנכ"ל FST Biometrics ולשעבר ראש אגף המודיעין בצה"ל. "ההשקעה של חברת GMF Capital נותנת משנה תוקף למובילות הטכנולוגית ולחזון שלנו. המומחיות של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ושל גארי פגל יהוו עוגן ומנוף לתמיכה בתוכניות הצמיחה ובהתרחבות של FST במהלך השנים הקרובות".

"GMF Capital עורכת כל העת הערכות לגבי אפשרויות להשקעה בחברות בשוק הגלובלי, אך משקיעה רק במספר מצומצם של העסקים האיכותיים ביותר. אני מאמין מאד כי FST Biometrics בולטת עם הפתרון הטכנולוגי הטוב ביותר, ויחד עם צוות מנהל חזק ובעל מוטיבציה, החברה עומדת לנער את השוק הקיים ולספק צמיחה אטרקטיבית", הוסיף גארי פגל. "אני שמח ונלהב לתמוך בחברת FST Biometrics בקביעת הסטנדרטים הגלובליים ובבניית הפרדיגמה החדשה של זיהוי תוך כדי תנועה".

הטכנולוגיה שפיתחה החברה של פרקש מאפשרת קריאה וזיהוי של פנים, שעשויה לפקח על כניסות ויציאות במקומות ציבוריים ואף לייתר צורך במפתחות. בראיון שהעניק לפני שנה ל"ניו יורק טיימס" הסביר זאת פרקש בפשטות - הפרצוף שלך הוא המפתח שלך.

לדבריו, החל להתעניין בטכנולוגיות ביומטריות הן בגלל צפיפות האוכלוסין בערים גדולות והן בשל המשיכה הפוטנציאלית של טרוריסטים לאזורים אלה. בין לקוחות החברה אפשר למנות משרדים ממשלתיים, חברות וגם בתי דירות גדולים בערים שונות בארה"ב.

על אף הרתיעה שקיימת בציבור מטכנולוגיות ביומטריות של זיהוי פנים, פרקש ניסה להסביר ל"ניו יורק טיימס" כי מדובר בטכנולוגיה שאמורה לשרת גם את האוכלוסייה האזרחית. "מעקב ציבורי המוני יגדיל את הביטחון של כולנו", הוא אמר. באותה כתבה הובאה דוגמה של בית ספר תיכון פרטי בלוס אנג'לס שמשתמש במערכת זיהוי הפנים של FST. המערכת מזהה את התלמידים בבואם לבית הספר, מסננת אורחים לא רצויים אבל גם מטילה רסן משמעתי על התלמידים.

"אם תלמידה מגיעה לבית הספר באיחור של חמש דקות, הדלת לא תיפתח והיא תיאלץ להירשם כמאחרת", הסביר אז פרקש. "אפשר אפוא להשתמש במערכת לא רק לצרכי ביטחון אלא גם לצרכים חינוכיים, להגברת המשמעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully