וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UPC קיבלה ארכה עד יום שישי לשלם את חובותיה; במו"מ להעברת השליטה לנושים

דפנה מאור

24.9.2002 / 9:57

החברה הודיעה כי תנסה להשיג ארכה נוספת; לפי ההסכם שטרם יושם ידוללו בעלי המניות ל-2% וג'ון מאלון יקבל החזקות רוב



UPC הודיעה כי קיבלה מנושיה ארכה, עד 27 בספטמבר, לתשלום חובותיה, ותנסה אף להשיג ארכה נוספת. UPC, בהודעה שהגישה לרשות ני"ע אמרה UPC כי היא ממשיכה לנהל משא ומתן עם יונייטד גלובל קום (UGC), חברת האחזקות של ג'ון מאלון, בניסיון להגיע להסכמה לגבי ביצוע תוכנית מימון מחדש והעברת השליטה ב-UPC לידי נושיה.



הבנקים הנושים של UPC דחו את התאריך האחרון לתשלום החוב ל-23 בספטמבר. UPC, המושקעת בתבל הישראלית, צברה חוב של 10 מיליארד יורו בעקבות מסע רכישות שאפתני ומספר שדרוגים יקרים של הרשתות שלה.



בחודש שעבר אמרה UPC כי תיאלץ להגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל אם לא תצליח להשיג דחייה בתשלום החובות לנושים. החברה לא הצליחה לממש עד כה את הסכם העברת השליטה בה לידי בעלי החוב. מניית UPC נסגרה אתמול במחיר של 0.06 יורו בבורסת אמסטרדם. מחיר זה מייצג שווי של 26.6 מיליון דולר לחברה.



לפי הסכם שנחתם ביולי, תקבל יונייטד גלובל קום, חברת המדיה שבבעלות ג'ון מאלון וליברטי מדיה, שליטה ב-65.5% ממניות חברת הכבלים האירופית UPC. העברת השליטה תעשה בעקבות הסכם המרת חובות אליו הגיעו בעלי האג"ח של UPC, השולטת ב-47% ממניות תבל הישראלית. ההסכם מדלל את חלקם של בעלי המניות הקיימים ל-2% מההחזקות הכוללות בחברה.



במסגרת ההסכם, יומרו 5.4 מיליארד דולר בחובות של UPC למניות של חברת אחזקות חדשה בשם New UPC. סך 65.5% ממניות UPC החדשה יהיו בבעלות UGC, הנשלטת ישירות על ידי ליברטי מדיה, חברת אחזקות שבבעלות ג'ון מאלון האמריקאי. שאר בעלי האג"ח יזכו ב-32.5% ממניות UPC החדשה.



UPC מחזיקה ב-46.5% ממניות תבל, מחציתן משועבדות לבנק הבינלאומי ו-UPC מנהלת מו"מ על העברת המחצית השנייה לבנק בתמורה למחיקת חוב. דסק"ש (נחשבת המועמדת העיקרית לרכישת המניות שיועברו לבנק כתוצאה מהסדר החובות של UPC. החוב של UPC לבינלאומי מסתכם בכ-250 מיליון שקל. במקביל, דורש בנק לאומי לשעבד לעצמו חלק מנתח מניות UPC בתבל כבטחונות לכספים שהזרים לחברת הכבלים במהלך השנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully