וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות הטכנולוגיה ירדו על רקע נפילה חדה מהצפוי במדד המדדים המובילים בארה"ב

עפרה שלו

24.9.2002 / 9:53

הביקוש במגזר השירותים ביפאן עלה ביוני במפתיע ב-0.2%; מניות הבנקים משכו את טוקיו לירידה של 1.7%; סינגפור ירדה ב-2.4% לשפל של 10 חודשים



מניות הטכנולוגיה רשמו ירידות על רקע נפילה חדה מהצפוי במדד המדדים המובילים בארה"ב באוגוסט, שהתפרסם אתמול. הניקיי ירד ב-1.7% לשפל של שבוע. ההאנג סנג רשם ירידה של 1.3%. הסטרייטס טיימס בסינגפור ירד ב-2.4% לשפל של 10 חודשים.



מדד הנאסד"ק ירד אתמול ב-3% לרמה של 1,184 נקודות - שפל של כ-6 שנים - על רקע אזהרת הכנסות שפירסמה יצרנית ציוד התקשורת JDS יוניפייז. הדאו ג'ונס ירד ב-1.4% לרמה של 7,872 נקודות. מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה ירד ב-5.1% והשלים ירידה של 22% ב-8 ימים.



מדד המדדים המובילים בארה"ב נפל באוגוסט ב-0.2%, לעומת תחזיות לירידה של 0.1%. המדד המשולב, הכולל כמה פרמטרים לפעילות הכלכלית בארה"ב, ירד בשלושת החודשים האחרונים, בסימן להאטה בהתאוששות הכלכלית בארה"ב. לאווירה הפסימית תרמו גם ביל גייטס, מנכ"ל מיקרוסופט, שאמר כי אינו רואה סימנים להתאוששות המכירות באירופה.



היום דווח כי מגזר השירותים ביפאן עלה ביוני במפתיע ב-0.2%, הודות לגידול בביקוש לשירותי אנרגיה. כלכלנים צפו כי הביקוש במגזר השירותים יירד ב-0.6%.



יצרנית המחשבים פוג'יטסו ירדה בטוקיו ב-2.8%; סוני איבדה 2.6%. NEC רשמה ירידה של 2.6% לאחר שקיצצה את תחזית המכירות שלה ב-5.1% ביחס לתחזית הקודמת. טושיבה ירדה ב-5%.



מניות הבנקים ירדו על רקע הערכות כי ממשלת יפאן לא תסייע להם באפן אפקטיווי בהתמודדות עם נטל החובות האבודים. בשבוע שעבר אמר הבנק המרכזי של יפאן כי ירכוש מניות ישירות מהבנקים על מנת לשפר את מצבם הפיננסי. נומורה איבד 5%; סומיטומו ירד ב-3.3%.



בהונג קונג רשם בנק HSBC ירידה של 1.8%. ירידות שערים נרשמו גם בקרב חברות האחזקות, חברות הטלקום וחברות הנפט. מחיר הנפט עלה ל-31 דולר לחבית - שיא של 19 חודשים - על רקע המתיחות בין ארה"ב לעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully