וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום בחרם על ביג בגלל פתיחת ביג פאשן אשדוד בשבת

אילנית חיות

12.5.2015 / 6:29

רבני העיר אשדוד ובכירים בקהילה החרדית מפעילים לחצים על בעלי השליטה והמנכ"ל לסגור את המרכז בשבתות. פגישה בלוס אנג'לס בין הצדדים לא הניבה הסכמה. ביג: המתחרים שלנו באשדוד פועלים בשבת

ביג פאשן אשדוד. יחצ, גלובס
ביג פאשן אשדוד/גלובס, יחצ

רבני העיר אשדוד ובכירים בקהילה החרדית מאיימים בחרם על מרכזי ביג, בשל פתיחת קניון ביג פאשן אשדוד בשבתות. בשבועות האחרונים הופעלו לחצים מצדם של רבני העיר אשדוד ומצד בכירים בקהילה החרדית על בעלי השליטה בחברת ביג, האחים נפתלי, וגם על מנכ"ל ביג מרכזי קניות, איתן בר-זאב, על מנת שאלה יסגרו את הקניון בשבתות.

לפי שעה האיום בחרם לא הפך לחרם של ממש, אך בכירים בקהילה מאיימים לפרסם כרוזים הקוראים לציבור החרדי להחרים את כלל מרכזי הקניות של ביג בישראל, ואף לאסור על השקעה במניותיה של חברת ביג הנסחרת בבורסה בתל-אביב. אם האיום יתממש, הרבנים יקראו לחרדים המחזיקים במניות ביג ( 20,360 ) למכור אותן.

ביג פאשן אשדוד, שנחנך בסוף חודש מארס האחרון, ממוקם בכניסה הדרומית של העיר אשדוד, בסמוך לתחנת הרכבת, והוא אינו קרוב לשכונות מגורים.

בבניית המרכז, המשתרע על שטח מסחרי של 25,000 מ"ר, השקיעה ביג 400 מיליון שקל, והיא מצפה ל-NOI (רווח תפעולי) של 40-50 מיליון שקל בשנה. במרכז פועלים 120 עסקים, אשר מהם כ-90 עסקי אופנה ו-14 מסעדות ובתי-קפה.

"ההחלטה היא של הרשתות"

לחברת ביג 20 מרכזי קניות ברחבי ישראל, וביג פאשן אשדוד אינו המרכז הראשון הפועל בשבת. גם מרכזי ביג בנצרת, באר-שבע, רגבה והקריות פתוחים בשבתות. הפעילות בשבת היא חלק מהמודל העסקי של ביג פאשן אשדוד.

נציין כי חלק מהמרכזים המסחריים בעיר אשדוד פועלים זה שנים בשבתות, וככל הידוע לא הוטל עליהם חרד מצד האוכלוסייה הדתית בעיר. עובדה זו מקוממת את חברת ביג.

לדברי מקור, אם ביג תחליט לסגור את המרכז בשבת, הרי הדבר יפלה לרעה את בעלי העסקים הפועלים בה, בשל העובדה שמרכזי קניות אחרים בעיר פועלים כאמור בשבת.

לפי שעה, בין הצדדים מתקיימים מגעים, וטרם ידוע לאן אלה יובילו. לפני ימים אחדים נפגש יהודה נפתלי, המחזיק ב-45% ממניות ביג, עם המנהיג הרבני האדמו"ר מפיטסבורג. הפגישה נערכה בלוס אנג'לס, וככל הידוע הצדדים לא הגיעו לסיכום כלשהו.

ביג מרכזי קניות, הנסחרת לפי שווי של 2.531 מיליארד שקל, נמצאת בשליטת יהודה נפתלי (45%) ורוני נפתלי (23.8%). החברה עוסקת בבנייה והפעלה של מרכזי קניות פתוחים, בשני אזורי פעילות: בישראל יש לחברה 20 מרכזי קניות, ובארה"ב יש לה 25 מרכזי קניות.

מרכזי הקניות של החברה בישראל (לא כולל ביג פאשן אשדוד) הניבו אשתקד הכנסות של 289.4 מיליון שקל - גידול של 11.2% ביחס לשנת 2013. הרווח המגזרי (EBITDA) גדל ב-12%, והסתכם ב-209.8 מיליון שקל.

מחברת ביג נמסחר בתגובה: "ההחלטה על פתיחת החנוית בשבת היא של הרשתות, ולא של הנהלת ביג. בכל מקרה, החברה מבקשת להבהיר כי היא פועלת משיקולים כלכליים בלבד, וכל עוד פתיחתם של מרכזים אחרים באזור פעילותה יפגעו בהכנסות השוכרים, תמשיך ביג לאפשר להפעיל את המרכז בשבתות".

ביג מרכזי קניות

מספר מתחמים: 20 בישראל, 25 בארה"ב

בעלי שליטה: יהודה ורוני נפתלי

שווי: 2.531 מיליארד שקל

הכנסות ב-2014: 289.4 מיליון שקל

  • עוד באותו נושא:
  • ביג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully