וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום: להתיר בלעדיות בקניונים לעסקים הנמצאים בקרבת מתחרים

אורה קורן

24.9.2002 / 10:26

הפטור יינתן בתנאי שברדיוס של שני ק"מ ממקום העסק, נמצאים שני עסקים לפחות המתחרים בו ישירות



הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, פירסם אתמול להערות הציבור טיוטת הצעה, שנועדה לאפשר מתן בלעדיות לעסק בקניון או במרכז מסחרי הנמצא באזור עירוני. הפטור יינתן בתנאי שברדיוס של שני ק"מ ממקום העסק, נמצאים שני עסקים לפחות המתחרים בו ישירות. כמו כן, עסק הממוקם לאורך דרך בינעירונית יוכל לקבל בלעדיות, אם ברדיוס של 5 ק"מ ממיקומו פועלים שני מתחרים ישירים לפחות.



שטרום כתב כי עסקים, השוכרים מקום במרכז מסחרי, דורשים מבעל הקרקע התחייבות שלא לאפשר כניסת מתחרה למתחם. לדבריו, הסדרים אלה חייבו עד כה קבלת אישור מהממונה על ההגבלים העסקיים, אך יותרו מעתה אם בקרבת השוכרים יימצאו מתחרים ישירים שימנעו מהם להפקיע מחירים. ההסדרים יותרו באמצעות מנגנון הפטורים המוענקים מראש על פי קריטריונים ספציפיים ("פטורי סוג").



טיוטת פטור סוג נוספת שפורסמה אתמול נוגעת להגבלות החלות על מוכרים בעסקות מיזוג. הפטור חל על הוראות חוזיות המחייבות מוכרים לא להתחרות בחברה שמכרו או להמשיך לספק לה שירות או מוצר.



בנוסף להצעות אלה שעדיין לא אושרו סופית, שטרום מסר כי החליט להכניס תיקונים בפטורים קיימים. כך, מתחרים קטנים יוכלו להגיש הצעה משותפת במכרזים, בתנאי שחלקם המצרפי לא יעלה על 25% מהשוק ובלבד שיציינו במפורש את דבר שיתוף הפעולה. כמו כן יאושרו שיתופי פעולה במיזמים בתחום היבוא, ולא רק באיחוד קווי יצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully