וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי ויוונדי אנוויירונמנט צנחו בכ-23% במחצית הראשונה של השנה ל-209 מיליון דולר

עפרה שלו

24.9.2002 / 10:29

ה-EBITDA עלה ב-10.6% ל-1.92 מיליארד דולר; במהלך סוף השבוע אישרה חברת המים הגדולה בעולם כי החברה האם, ויוונדי יוניברסל, שוקלת למכור החזקותיה בה



הרווח הנקי של ויוונדי אנוויירונמנט, חברת המים הגדולה בעולם, צנח ב-22.5% במחצית הראשונה של השנה. במהלך סוף השבוע אישרה ויוונדי אנוויירונמנט כי החברה האם, ויוונדי יוניברסל , שוקלת למכור את החזקותיה בה, המסתכמות ב-40.8%.



ויוונדי אנוויירונמנט רשמה רווח של 213 מיליון יורו (209.2 מיליון דולר) במחצית הראשונה של שנת 2002. הכנסות החברה הסתכמו ב-14.97 מיליארד יורו (14.73 מיליארד יורו) - עלייה של 7.2%.



ה-EBITDA של החברה עלה ב-10.6% ל-1.95 מיליארד יורו (1.92 מיליארד דולר), עלייה גדולה מהצפוי. ויוונדי אנוויירונמנט אמרה כי היא צופה שבטווח הבינוני יצמחו שולי הרווח בקצב מהיר יותר מההכנסות.



במהלך סוף השבוע אמר מנכ"ל חברת המים, הנרי פורגליו, כי ויוונדי יוניברסל עשויה לבצע ספין להחזקותיה בויוונדי אנוויירונמנט. ז'אן-רנה פורטו, מנכ"ל ויוונדי, צפוי להגיש השבוע לאישור תוכנית הבראה לחברה, השקועה עד צוואר בחובות. פורטו אמר בעבר כי בכוונתו למכור נכסים בשווי של 9.8 מיליארד דולר במטרה לצמצם את חובות החברה.



אחת החלופות הנבחנות לביצוע הספין אוף היא הענקת מניות בחברת שירותי הסביבה ויוונדי אנוויירונמנט לבעלי המניות של חברת המדיה. נציג איגוד העובדים של ויוונדי אנוויירונמנט אמר כי ויוונדי בוחנת גם את האפשרות למכור את החזקותיה בחברת המים. מהלכים כגון מכירה או פיצול של ההחזקות בחברת המים צפויים להתבצע רק בשנה הבאה.



בעבר מכרה ויוונדי מניות בחברת המים במטרה לגייס כסף למימון מסע הרכישות השאפתני שערך המנכ"ל הקודם, ז'אן-מארי מסייה, בתחום חברות המדיה. מסייה הודח מתפקידו לאחר שצבר חוב של 18.7 מיליארד דולר והוביל את החברה להפסדים בהיקפים היסטוריים. במהלך השנה צנחה מניית ויוונדי ב-79%. ויוונדי אנוויירונמנט איבדה 45% על רקע חששות כי ויוונדי תיפטר מהחזקותיה בה.



מחר תקיים ויוונדי מסיבת עיתונאים לאחר ישיבה של מועצת המנהלים של החברה. במסיבת העיתונאים צפויה ויוונדי לחשוף תוכנית למכירת נכסים בשווי של 4.9 מיליארד דולר. מועצת המנהלים צפויה לתמוך בהצעתו של פורטו למכור את חטיבת ההוצאה לאור, הצפויה להזרים לקופתה 3-3.9 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully