וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת כוח שלישית תוקם באשדוד ב-270 מיליון שקל

הדי כהן

12.5.2015 / 18:09

בית הזיקוק של פז באשדוד מתכוון להגדיל את פעילות ייצור החשמל שלו באופן משמעותי - התחנה השלישית שצפויה לקום ב-2018 תוסיף לו יכולת ייצור של כ-70 מגה-ואט

תחנת כוח אשדוד. רויטרס, גלובס
תחנת כוח באשדוד/גלובס, רויטרס

בית הזיקוק של פז באשדוד מתכוון להגדיל את פעילות ייצור החשמל שלו באופן משמעותי ולהקים תחנה שלישית - כך נודע ל"גלובס". היום יש לחברה שתי תחנות כוח המסוגלות לייצר קיטור ו-109 מגה-ואט של חשמל. התחנה השלישית שצפויה לקום ב-2018 תוסיף לבית הזיקוק יכולת ייצור של כ-70 מגה-ואט.

תחנת הכוח הראשונה של החברה ב-2009 הייתה תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל הפועלת על גז טבעי. בזמנו, רכש בית הזיקוק את הגז ממאגר הגז ים תטיס. שתי תחנות הכוח מספקות חשמל לבית הזיקוק עצמו וגם לקיבוצים בסביבה, לחברות היי-טק וללקוחות תעשייתיים כמו מפעלי קוקה קולה.

כבר בדצמבר האחרון קיבל בית הזיקוק מרשות החשמל רישיון מותנה לתחנת הכוח השלישית, ובימים אלו הוא מקדם את האישורים הסטטוטוריים. בשבועות הקרובים יפרסם בית הזיקוק את הזוכה במכרז לספק טורבינות בעלות של כ-270 מיליון שקל, שבאמצעותן תייצר החברה חשמל. בין החברות המתמודדות: ספקית הטורבינות הגדולה בעולם ג'נרל אלקטריק, רולס וויס שנרכשה בידי סימנס והיא ספקית הציוד של שתי הטורבינות הראשונות, וחברה בת של מיצובישי - פראט אנד ויטני.

עוד נודע ל"גלובס" כי בשבוע שעבר ביקרו בבית הזיקוק סמנכ"לית הרגולציה ברשות החשמל נורית גל, וסמנכ"לית הכלכלה ברשות ד"ר תניב רופא, ובית הזיקוק ביקש מהסמנכ"ליות לבחון מחדש את העלויות שעל תחנות הכוח הפרטיות לשלם לחברת החשמל עבור שירותים שמעניקה להן חח"י (עלויות מערכתיות).

שירותים אלו כוללים שירותי גיבוי המערכת, איזון, אחזקה ואדמיניסטרציה. באוגוסט האחרון קבעה רשות החשמל את גובה התעריף, ואולם לטענת בית הזיקוק התעריף אינו יכול להיות אחיד לכל תחנות הכוח הפרטיות ועליו להביא בחשבון פרמטרים שונים כמו גודלה של התחנה ויעילותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully