וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית בסך 40 מיליון שקל נגד בנק הפועלים

אמיר הלמר

24.9.2002 / 12:22

התובע טוען כי הבנק גובה עמלת תדפיסים בגין שאילתות שמוציא פקיד הבנק בעצמו ללא נוכחות הלקוח וללא בקשתו

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום תביעה בסך 40 מיליון שקל נגד בנק הפועלים בגין גביית עמלה שלא כדין על ידי הבנק בלא הסכמת הלקוח. בנוסף, הוגשה בקשה לאשר את התביעה כייצוגית.

התובע, אלברט אביסרור, טוען באמצעות עו"ד יצחק אבירם כי בנק הפועלים גובה עמלה פיקטיווית מלקוחותיו שלא בהתאם ללוח העמלות. בתביעה נטען כי העמלה המכונה "משערוך" נגבתה ממנו, כמו גם מלקוחות אחרים, פעמים רבות במשך תקופה ארוכה בניגוד להוראות שהבנק עצמו קבע ובניגוד להוראות בנק ישראל.

התובע טוען כי מדובר בעמלה שהבנק גובה בגין שאילתות שמוציא פקיד הבנק בעצמו ללא נוכחות הלקוח וללא בקשת הלקוח לצורך צרכים עצמיים של הבנק.

התובע מדגיש כי הפעולה האמורה נעשית על דעת הפקיד בלבד - אין הוא מבקש רשות הלקוח לבצעה, אין הלקוח מעורב בה, וכמובן שאין הלקוח מאשר, מראש או בדיעבד לפקיד, לגבות בעבור הפעולה עמלה כלשהי.

עמלה זו נגבית בדרך כלל בצמוד להחזרת המחאות של לקוח, כאשר פקיד הבנק מוציא תדפיס מצב חשבון לצורך בחינת המחאות שמושך הלקוח, והבנק מבקש לבדוק האם לכבדן אם לאו. ככל הנראה, מוציא פקיד הבנק תדפיס חשבון כדי לברר את היתרה, אותו הוא שומר (או זורק) לצורך אישור ההמחאה, ומחייב את הלקוח בעלות הוצאת התדפיס כאילו הלקוח ביקש זאת.

בתביעה נטען כי כאשר הבנק מחזיר המחאה של לקוח, האחרון מגלה כי מעבר לעובדת החזרת ההמחאה, גובה ממנו הבנק עמלה גבוהה במיוחד בסך 40 שקל, נכון להיום, במקרה של חוסר כיסוי (אכ"מ), או 17.80 שקל בהחזרה מסיבה אחרת. לפי לוח העמלות שמפרסם הבנק, אלו הן העמלות הנגבות בגין החזרת המחאה. אולם, בלא לספר זאת ללקוח, הבנק גובה ממנו עמלה נוספת, בגין הוצאת תדפיס ע"י פקיד הבנק, בסך 4.30 שקלים, וזאת לצורך בדיקת ההמחאות. בנוסף מעלה התובע חשש כי פקידי הבנק, סניפים או הבנק כולו מבצעים הוצאת תדפיסים כאמור, כדי לייצר בעבור הבנק הכנסות גבוהות מעמלה זו.

התובע מעריך כי היקף הנזק שגרם הבנק בהיחבא ללקוחותיו עומד על מספר מיליוני שקלים בכל שנה. לטענתו, היקף הנזק במשך השנים האחרונות מוערך בכ-40 מיליון שקל, וכי התביעה רלוונטית לאלפי לקוחות הבנק. טרם הוגשה תגובת הבנק (ת.א. 2162/02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully