וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חונים בפנגו או בסלופארק? זה מה שאתם צריכים לדעת

יוסי ניסן

13.5.2015 / 19:59

ביהמ"ש העליון ביטל את הסדר החניה הארצי שהיה בין פנגו לשלטון המקומי (משכ"ל) ■ כ-400 אלף לקוחות פנגו יצטרכו להזין מחדש את פרטי האשראי שלהם באפליקציה ולהמשיך לחנות כרגיל ■ מבחינת סלופארק - התחרות נפתחה מחדש

רכבים חונים כאוות נפשם ביום ללא אכיפה בתל אביב, פברואר 2013. דרור עינב
רכבים חונים כאוות נפשם ביום ללא אכיפה בתל אביב, פברואר 2013/דרור עינב

בית המשפט העליון ביטל היום (ד') את הסדר החניה הארצי שהיה בין פנגו לשלטון המקומי (משכ"ל). המשמעות: החל מהיום בחצות פנגו תמשיך לפעול בהסכמים מקומיים מול הרשויות בישראל שנחתמו בתקופה האחרונה, וחלק מלקוחותיה יצטרכו מחר בבוקר להזין מחדש את פרטי התשלום באפליקציה, היות והחברה חויבה ע"י ביהמ"ש להחזיר את בסיס הנתונים של הלקוחות אשר חנו בכחול לבן למשכ"ל.

המשמעות הצרכנית מבחינת הנהגים שמשתמשים באפליקציות החניה הסלולרית, היא שהחל מהיום בחצות כ-300-400 אלף לקוחות פנגו שרוצים להמשיך להחנות באמצעות האפליקציה יצטכרו להזין מחדש כאמור את פרטי התשלום שלהם באפליקציה, או לחילופין לבחור להשתמש באפליקציית סלופארק המתחרה, שגם בה הם יצטרכו להזין פרטי אשראי. מדובר בלקוחות שאת פרטיהם פנגו חויבה להחזיר למשכ"ל. שאר לקוחות פנגו - כ-800 אלף - לא יצטרכו לעשות כלום החל מהיום בחצות, וימשיכו להחנות כרגיל.

גם פנגו וגם סלופארק קרובות לפריסה ארצית מבחינת הרשויות שאיתן הן חתומות בהסכמים מקומיים, ובקרוב, יש להניח, שתיהן ישלימו פריסה בכל הארץ. כך, שמבחינת הנהגים שרוצים להחנות - התחרות נפתחה מחדש והם יכולים לבחור באיזו אפליקציה שיירצו.

מי שהחלה את המאבק המשפטי הזה היתה המתחרה של פנגו, סלופארק, שדרשה להפסיק את ההתקשרות הבלעדית של פנגו והמשכ"ל ולקיים מכרז חדש לראשונה מאז 2007. השתלשלות העניינים האחרונה החלה בחודש אפריל, כשביהמ"ש העליון ביטל בסוף אפריל את חוקיות המכרז הארצי בין פנגו והמשכ"ל והורה שלא לחדשו בבלעדיות עם פנגו, לאחר 8 שנים, אלא להגיע להסכמים מקומיים עם הרשויות.

המשכ"ל עתר לביהמ"ש המחוזי על החלטה זו וביקש להאריך את תוקף החוזה הארצי, והמחוזי נתן צו מניעה לביטול המכרז הארצי והורה להמשיך לפעול לפיו עד לפרסום מכרז ארצי חדש ע"י המשכ"ל. ואולם, המכרז שפירסם המשכ"ל נתקל בקשיים והוא הוקפא.

סלופארק ביקשה דיון בעליון לערער על צו המניעה של המחוזי (בעצם עירערה על הארכת ההסכם הארצי), והוא התקיים היום. בדיון היום העליון ביטל את צו המניעה של המחוזי ובעצם ביטל את ההתקשרות הבלעדית הארצית של משכ"ל ופנגו.

לפי הערכות, השלטון המקומי גזר קופון יפה מההסכם הארצי עם פנגו ולכן ביקש להאריכו. העמלה שהגיעה למשכ"ל עמדה על 3.5% וכעת כשהמכרז הארצי בוטל, העמלה שהולכות לכל רשות ירדה ל-1.5% בלבד. לפי הערכות, משכ"ל גרף עמלה בהיקף 10% מסך ההכנסות של הזכיין ולכן ניתן להבין את רצונו להמשיך עם המכרז הארצי. עמלה זו מבוטלת לגמרי כעת עם ביטול המכרז הארצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully