וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמול סהר: לא צפוי שיפור מהותי ברווחיות אסם ב-2003 בשל המצב השוק

אילן מוסנאים

24.9.2002 / 13:21

האנליסט דודו יוגב מותיר למניה המלצת "החזק" ומחיר יעד הגבוה בכ-3.5% ממחירה בבורסה

"תהליכי ההתייעלות יסייעו לאסם לשמור על שיעורי הרווחיות הגבוהים, אך איננו צופים שיפור מהותי ברווחיותה בשנה הבאה לאור המצב בשוק המזון, הלחץ הרב מצד רשתות השיווק ורמת הרווחיות הגבוהה ביחס למתחרות" - כך מציין האנליסט דודו יוגב מגמול סהר בהותירו למניית אסם המלצת "החזק". יוגב קובע למניה מחיר יעד של 36.5 שקל - גבוה בכ-3.6% ממחירה בבורסה.

בגמול סהר מציינים כי אסם היא חברת ערך קלאסית אשר מייצרת תזרימי מזומנים גבוהים, שיחד עם מימוש נכסי נדל"ן, מאפשרים לה לענות על צורכי ההשקעה שלה ולחלק דיווידנד בשיעור גבוה מתוך הרווח השוטף. יוגב מציין כי ברבעון השני של 2002 הסתמנו שתי מגמות ברורות בתוצאות שהציגה אסם. הראשונה, שחיקה ריאלית של כ-4.5% במכירות לשוק המקומי, והשנייה - החיסכון המשמעותי בתוצאותיה, עקב מהלכי ההתייעלות שביצעה בשנים האחרונות. בלט במיוחד השיפור ברווח הגולמי שהגיע לרמה של כ-45.1% מהכנסות החברה ברבעון.

בחודשים יולי-אוגוסט, נבלמה השחיקה במחירי המזון במשק ומוצרי המזון התייקרו בשיעור של כ-2%, בהשוואה לעלייה של 0.2% במדד המחירים. ומה הלאה? יוגב מציין כי באסם מיישמים בשנים האחרונות מהלכי התייעלות נרחבים מתוך הבנה כי הצמיחה העתידית ברווחי החברה תבוא מקיצוץ ההוצאות בעיקר ופחות מצד הצמיחה של שורת המכירות, וזאת עקב המיתון במשק.

בגמול סהר מציגים רשימה של מהלכי התייעלות שהחברה צפויה לבצע בשנים הבאות: מיזוג מפעל אסם בבני ברק עם המפעל בשדרות ומכירת הקרקע בבני ברק; הרחבת מפעל מגדנות הבית בכרמיאל והעברתו לאזור התעשייה בר לב באחיעוד; העברת מפעל סלטי צבר לקריית גת; איחוד מערכות הסחר של אסם; הקמת מרכז מו"פ עולמי של נסטלה בתחום החטיפים באזור שדרות, ומיצוי היתרונות הנובעים מפרויקט ה-GLOBE של נסטלה שאמור לשפר את תהליכי העבודה בחברה. בנוסף מתכננת החברה להקים מרכז לוגיסטי בהשקעה המוערכת בכ-50 מיליון דולר, שיהיה אחראי על הפצת מוצרי החברה בפריפריות.

במקביל לתהליכי ההתייעלות צפויה החברה לנסות לצמוח בדרך של רכישות, אם של חברות בשוק המזון המקומי שנקלעו לקשיים עקב המצב במשק, ואם ברכישת חלק המיעוט באחת החברות הבנות דוגמת טבעול, מגדנות הבית ונגה גלידות. לסיכום מציין יוגב כי על אף השיפור העקבי ברווחיות החברה, איתנות הפיננסית הגבוהה ומדיניות חלוקת הדיווידנד הנדיבה של החברה, מחיר המניה מביא לידי ביטוי את תוצאותיה העתידיות ולכן הוא מותיר לה את המלצת ה"החזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully