וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון נעתר לדוד הבי: עיכב באופן זמני את הליכי ההתמחרות בפויכטונגר

אמיר הלמר

24.9.2002 / 13:21

הבי טוען כי החלטת השופטת אלשייך שלא לאפשר לו להצטרף להליכים בנוגע לפויכטונגר תעשיות מוטעית, וכי יש לבטל הליכי ההתמחרות כדי לאפשר לו לטעון כנגד ביצועם



שופט ביהמ"ש העליון אדמונד לוי הוציא לפני יומיים צו עיכוב ביצוע אירעי להליכי ההתמחרות אשר מקיים הנאמן לחברת פויכטונגר תעשיות. צו עיכוב הביצוע הוצא לבקשתו של דוד הבי, בעל השליטה בחברת בסטבית, אשר ברשותה כ-35% ממשב המחזיקה בכ-25% מפויכטונגר תעשיות.



הבי, באמצעות עו"ד יצחק יערי, הגיש לאחרונה ערעור לבית המשפט העליון על החלטת שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ורדה אלשייך, שלא אישרה להבי להצטרף להליכים המתנהלים בפניה בעניין הקפאת ההליכים של החברה. אלשייך גם דחתה בקשתו שלא לאשר את הסכם המתווה שהגיש הנאמן חן ברדיצ'ב לצורך קבלת מימון ביניים לחברה, וביצוע הליך התמחרות בין המציעים השונים המעוניינים לרוכשה.



הבי טוען בערעורו כי בקשתו להצטרף להליכי ההקפאה היתה על מנת להשמיע טענותיו כנגד מתווה מכר המניות אשר ביקש לאשר ברדיצ'ב, ומאחר שבקשתו נדחתה על הסף קולו לא נשמע בדיון שנערך בעניין המתווה בפני השופטת אלשייך.



המתווה, אשר אושר בבית המשפט המחוזי, היה כי לשם הפעלת פויכטונגר תעשיות יזרימו הבנקים הנושים סכום של 20 מיליון שקל. כנגד סכום זה יזרים לחברה משקיע חיצוני המעוניין לרכוש את החברה, ושייבחר על ידי הנאמן, סכום זהה לצורך הפעלת החברה לתקופה של 3 חודשים במהלכה יחליט האם לרכוש את החברה על פי אופצייה שתינתן לו. במידה שיחליט אותו רוכש לסגת מהרכישה, קבע הנאמן כי הוא ייקנס ב-3 מיליון שקל.



יש לציין כי בהליכי ההתמחרות שהסתיימו זה לא מכבר, הציע איש העסקים שלמה אייזנברג את הסכום הגבוה ביותר מבין המציעים השונים לרכישת החברה - 57 מיליון שקל. על רכישת השליטה בפויכטונגר תעשיות התחרו גם קבוצת אורדן-סופ, איש העסקים שלמה שמלצר וחברת שיכון ובינוי.



מכל מקום, הבי טוען בערעורו כי המתווה שאושר מאפשר לנאמן פויכטונגר תעשיות למכור למשקיע חיצוני את מניות החברה שנמצאות בבעלות משב. כך למעשה, מבקש הנאמן למכור נכס שכלל אינו בבעלותו.



נוכח העובדה שבקשת אישור המתווה עוסקת במכירת נכס של משב, ולא של פויכטונגר תעשיות, טוען הבי כי מן הראוי היה לצרף לדיון בבקשה צדדים נוספים, ובכלל זה נושים של משב ובסטבית, ובעלי המניות בחברות אלו.



לעניין המתווה, טוען הבי כי אין כל דחיפות בהשגת האשראי הגדול בסך 40 מיליון שקל שהתבקש ע"י הנאמן, וכי למעשה מכירת החברה במתכונת המוצעת תוך מתן אופציה לרוכש עלולה להחמיר מאוד את מצבה של משב נוכח האפשרות שהאופציה לא תמומש.



עוד טוען הבי כי המתווה המוצע פוגע פגיעה חמורה במשב, שכן הוא מאפשר לפויכטונגר השקעות, המחזיקה בכ-20% מתעשיות, ליהנות מפרמיית השליטה השייכת למעשה למשב.



הבי טוען כי הוא ביקש להצטרף להליכים כדי להשמיע טענותיו ולמנוע את הפגיעה הקשה הצפויה בו, כבעל השליטה בחברה המחזיקה ברוב מניות משב וכן כדירקטור בחברות שונות בקבוצה לרבות במשב.



לאור זאת, טוען הבי כי יש לעצור את הליך ההתמחרות לבטל את החלטתה של אלשייך שנתנה אישור למתווה ההתמחרות, ולהורות על צירופו להליכים בתיק כדי שטענותיו יישמעו. כאמור, ביהמ"ש העליון נעתר לבקשת הבי, והוציא צו זמני המעכב את ביצוע ההתמחרות עד להחלטתו בבקשת הבי. ביהמ"ש קבע כי על המשיבים - הנאמן של פויכטונגר תעשיות, הבנקים השונים והנאמנים של חברת משב ופויכטונגר השקעות - להשיב לבקשה בתוך 10 ימים. (ע"א 8069/02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully