וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופצים למים: איך לקחת את המשפחה לבריכה בקיץ - ולשלם בזול

הילה ויסברג

14.5.2015 / 12:59

ביקור משפחתי בבריכה בחודשי הקיץ עלול להסתיים בהוצאה כבדה. וואלה בדק והשווה את מחירי הבריכות ברחבי הארץ. המסקנה: הבריכות הזולות הן העירוניות ובריכות הקיבוצים

משפחה מטיילת תכנון חופשה. ShutterStock
משפחה מטיילת תכנון חופשה/ShutterStock

בריכות שחייה הן אטרקציה קיצית פופולרית להורים ולילדים, אך לעתים קרובות חסרונן נעוץ במחיר המנוי הגבוה. בדיקה שערכנו בקרב בריכות שחייה ומועדוני ספורט בישראל העלתה, כי ניתן לצמצם משמעותית את העלויות, אם בוחרים בבריכות העירוניות או באלה הממוקמות בקיבוצים. הסיבה: במקומות אלה מדובר בדרך כלל בבריכה בלבד, ולא במועדון ספורט המציע מגוון רחב של מתקנים - המייקרים את המחיר. פערי המחיר שבין הבריכות והמועדונים הזולים יחסית לבין אלה המפוארים והיקרים – מגיעים עד ליותר מפי שלושה.

במסגרת הבדיקה, התייחסנו לכמה סוגי מנויים: מנויים שנתיים ליחיד ולמשפחה (הורים+2), לצד מנויים קצרי מועד לתקופת הקיץ. ישנם מועדונים שכלל לא מציעים מנויי קיץ, אך אלה לא השתתפו בבדיקה. המועדונים שנבדקו מציעים מנויי קיץ לתקופות משתנות, הנעות בין חודשיים לחמישה חודשים וישנן אף בריכות שפתוחות רק בקיץ. את המחירים שסופקו בידי המועדונים והברכות למשך תקופה ולמשפחה, חישבנו כך שישקפו את המחיר החודשי לאדם, בין אם מדובר במבוגר ובין אם בילד.

על-פי הבדיקה, אחת הבריכות המציעות מחיר מנוי משתלם במיוחד לקיץ - היא בכלל מועדון: קאנטרי אליצור נתניה, שבו גם חדר כושר, חוגים ופעילויות. בקאנטרי זה תשלם משפחה, הכוללת הורים ושני ילדים, 100 שקל לאדם, וסך הכל – 400 שקל בחודש, למשך ארבעה חודשים וחצי (15 במאי עד 30 בספטמבר). אדם יחיד המעוניין ליהנות ממתקני הקאנטרי בקיץ, ישלם גם כן את המחיר הנמוך ביותר מבין כלל הבריכות שנסקרו – 200 שקל בחודש.

בריכות ומועדוני הקיבוצים מציעים גם כן מחירים משתלמים למנויי חוץ (חברי הקיבוץ לא משלמים או משלמים מעט). הקאנטרי בקיבוץ הגושרים, למשל, שבו גם חדר כושר ומגרשי ספורט, מציע מנוי משפחתי לתקופת הקיץ (ניתן לבחור בכמה חודשים מעוניינים; לא מדובר במנוי קבוע מראש) ב-129 שקל לאדם, ואף כרטיסייה משתלמת, המציעה 12 כניסות ב-37 שקל כל אחת. מחירים נוחים נוספים תמצאו בבריכת קיבוץ גבעת ברנר (165 שקל אדם) ובמועדון הספורט של גבעת השלושה (168 שקל).

אם ביכולתם לפנות לבריכה עירונית – כדאי לשקול זאת בזכות המחירים הסבירים והתמורה הממוקדת: בריכה ותו לא. בבריכת חרצית באשדוד תשלמו – כחלק מחבילה משפחתית לחודשי הקיץ – 142 שקל לאדם. בבריכה העירונית נורדאו בהרצליה המחיר הוא 123-145 שקל לאדם, תלוי אם קניתם את המנוי מראש או לא.

ככל שהמועדונים כוללים יותר אטרקציות ומתקני כושר ובריאות, כך מחיר המנוי עולה, ואף עשוי ליהפך גבוה מאוד – אם רוכשים מנוי לתקופה קצובה. מרכז הספורט באוניברסיטת תל אביב, למשל, לא מציע מנוי משפחתי לתקופת הקיץ אלא רק מנוי שנתי. מנוי ליחיד לחודש אחד בלבד – מסלול המכונה "ללא התחייבות" – עולה 450 שקל, מחיר הגבוה ב-23% ממחיר המנוי השנתי ליחיד, 366 שקל לחודש. חברי סגל וסטודנטים של האוניברסיטה ישלמו מחיר נמוך בהרבה אף מזה: כ-166-149 שקל בחודש עבור מנוי שנתי.

בספורטן החיפאי – מתחם כושר ובריאות מגוון ורחב ידיים – ישלם אדם המעוניין במנוי קיץ בלבד (ל-4 חודשים) את המחיר הגבוה ביותר מבין כלל המועדונים שנבדקו: 540 שקל בחודש. הדיל הקיצי-משפחתי משתלם יותר (277 שקל לאדם), אך עדיין מדובר במחיר גבוה. גם בקאנטרי ברנע שבאשקלון, המחירים למנויי קיץ (200-300 שקל בחודש) גבוהים ממחירי המנויים השנתיים (125-200 שקל). הרציונל של מועדונים מסוג זה ברור: מנוי שנתי משתלם יותר ממנוי קיצי, בכדי למשוך לקוחות לטווח ארוך.

השורה התחתונה עבור המעוניינים בשירותיה של הבריכה בקיץ בלבד, ברורה: חפשו את הבריכות והמועדונים בקיבוצים או את הברכות העירוניות. אם אתם מעוניינים בבריכה לקיץ, אך גם בשירותי כושר ובריאות נוספים לכל אורך השנה – העדיפו את המנוי השנתי על פני העונתי. בנוסף, בידקו גם עלויות הכרטיסייה והכניסה החד פעמית, שכן אלה עשויים להשתלם, אם הבריכה מיועדת לקיץ בלבד ולבני משפחה מסוימים. כמובן, אף פעם לא מזיק לנסות ולהתמקח על מחיר המנוי. המחירים לא תמיד מופיעים באתרי האינטרנט, מה שמאותת על כך שבמקרים מסוימים המחירים גמישים. לבסוף, אם אתם משתייכים לוועד מסוג זה או אחר, בידקו אם הוא מציע הטבה באחד ממועדוני הכושר במקום מגוריכם.

ליחצו - וגלו כמה תעלה בריכה באזורכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully