וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מגמה מעורבת במדדים המובילים

עידו אלון

24.9.2002 / 21:25

נקסוס מוסיפה כ-6%; נטרו נופלת ב-8% לאחר אזהרת ההכנסות

יום לאחר שנאסד"ק רשם שפל של 6 שנים, מתקן המדד חלק מנפילותיו החדות. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת על רקע נפילה קלה מהצפוי במדד אמון הצרכנים. מדד נאסד"ק מוסיף כעת 0.5% לאחר שפתח בירידות של 1%. מדד דאו ג'ונס יורד בכ-1%, לאחר שהחל בירידות חדות יותר.

המסחר מתנהל היום על רקע הפרסום של מדד אמון הצרכנים. היום גם עתיד הבנק המרכזי האמריקאי להותיר את הריבית ברמתה. רמה זו, 1.75%, מהווה שפל של 41 שנים. השוק עתיד לעקוב בקפדנות אחר דיווח הפד, והערותיו לגבי מצבה של הכלכלה האמריקאית.

גם אי הוודאות באשר למתקפה אפשרית של ארה"ב בעיראק יוסיף להעיב על המסחר. לאור זאת, טיפס היום מחירה של חבית נפט בלונדון לאספקה מיידית ל-31 דולר - שיא של שנה וחצי.

חוסר הוודאות בשוק מנתב את כספי המשקיעים לשוק הסולידי של האג"ח הממשלתיות. כך, מחיר אג"ח ממשלתית של ארה"ב לטווח של 10 שנים נוסק היום, כשבמקביל יורדות התשואות לשפל של 44 שנים. מגזר נוסף שמעורר היום עניין מיוחד בוול סטריט הוא מגזר הבנקאות. בנקי ההשקעות גולדמן סאקס וליהמן ברדרס פירסמו את תוצאותיהם לרבעון. בעוד שגולדמן סאקס פירסם תוצאות טובות, רשמו בליהמן ברדרס ירידה חדה ברווחים לעומת הרבעון המקביל.

במניות הישראליות הכבדות נרשמת מגמה מעורבת. צ'ק פוינט רושמת עלייה של 1% וקומברס מוסיפה 0.4%. מרקורי יורדת ב-0.5% וטבע יורדת ב-0.4%.

מניית טי.טי.איי רושמת עלייה של 1% למחיר של 7.5 דולרים. בנק ההשקעות מריל לינץ' החל בסיקור המניה עם המלצת "נייטרלי". במריל צופים רווח של 1.40 דולרים למניה ב-2002 ו-1.47 דולרים ב-2003. תחזיות אלו נמוכות מקונסנסוס האנליסטים שעומד על רווח של 1.44 דולרים ב-2002 ו-1.58 דולרים ב-2003.

במריל מעריכים כי TTI עשויה להיפגע מירידה בהכנסותיה כאשר יפוגו מספר חוזים ארוכי טווח עם לקוחותיה. זאת, לאור תחזיות מריל לירידה מהותית בהשקעות בטכנולוגיה השנה וב-2003. TTI נסחרת בשווי שוק של 87 מיליון דולר, ובקופתה מזומנים ושווה מזומנים בכ-60 מיליון דולר.

מניית נור ממשיכה לתקן מעלה, והיא מוסיפה 3%. אתמול ירדה המניה ב-18% לאחר נפילה של 40% בתחילת המסחר. בנור טענו אמש כי המקור לנפילה היו מכירות ללא פקודת הגבלה של בית ההשקעות אוסקר גרוס, שהכחיש את הטענה.

נקסוס מטפסת ב-6% למחיר של 40 סנט. בנקסוס נרשמו בימים האחרונים התפתחויות מעניינות שעשויות לעורר את המניה הרדומה. קרנות ההון סיכון פיירוס של בועז דותן ויוסי בן שלום וג'נסיס של אדי שלו ישקיעו בחברה עד 8 מיליון דולר בניסיון לבצע בה תפנית עסקית. לפיכך, ייהפכו פיירוס וג'נסיס לבעלות השליטה בחברה במקומן של פולאר וכלל תעשיות.

חברת פאנדטק דיווחה היום כי קבוצת SEB האירופית בחרה בפתרונות של החברה לסניפיה. SEB, הממוקמת בשוודיה, היא בעלת 675 סניפים בשוודיה, גרמניה והמדינות הבאלטיות. פאנדטק מספקת תוכנות למערכת הבנקאות, ונסחרת בשווי שוק של 50 מיליון דולר.

נטרו פירסמה היום אזהרת הכנסות. החברה דיווחה כי הכנסותיה יסתכמו ב-2.4-3.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2002, ירידה של כ-50% לעומת הרבעון המקביל. ממוצע ציפיות האנליסטים להכנסות החברה לרבעון עמד על 5.9 מיליון דולר. בחברה ציינו כי ההכנסות הנמוכות נובעות מהחולשה בהזמנות החוזרות מצד לקוחות החברה, בפרט, ומהחולשה בשוק הטלקום, בכלל. לאור האזהרה, נופלת המניה ב-8% למחיר של 2.2 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully