וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס החמיץ את התחזיות עם ירידה של 37% ברווח הרבעוני

דפנה מאור

24.9.2002 / 15:37

רשם ירידה בכל תחומי פעילותו כתוצאה מ"תנאי שוק קשים בצורה קיצונית"

בנק ההשקעות ליהמן ברדרס סבל מנפילה של 37.2% ברווח ברבעון האחרון בשל מה שהגדיר כתנאי שוק קשים בצורה קיצונית. הבנק דיווח כי הרווח ברבעון שהסתיים ב-31 באוגוסט הסתכם ב-194 מיליון דולר, או 70 סנט למניה, לעומת תחזית ל-87 סנט למניה.

התוצאות המאכזבות נובעות בעיקרן מחולשה בתחום בנקאות ההשקעות. ירידה של 8% נרשמה בהכנסות מחיתום, שהסתכמו ב-93 מיליון דולר בלבד. בתחום הייעוץ למיזוגים ורכישות רשם הבנק הכנסות של 117 מיליון דולר, ירידה של 10.7% לעומת הרבעון המקביל. גם בתחומים אחרים סבל הבנק מנסיגה בהכנסות.

התוצאות עליהן דיווח ליהמן ברדרס עולות בקנה אחד עם המגמה בעולם בנקאות ההשקעות. מורגן סטנלי דיווח בשבוע שעבר על נפילה של 16.8% ברבעון בשל נסיגה קשה בתחום הייעוץ למיזוגים ולהנפקות, והחמיץ אף הוא את התחזיות. המתחרה הגדול, מריל לינץ', הזהיר בתחילת החודש כי הכנסותיו ברבעון השלישי יהיו נמוכות מהכנסותיו ברבעון השני. סטאן או'ניל, העומד בראש בית ההשקעות, מסר כי התחזית העגומה נובעת מתנאי השוק הקשים.

ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, הבנק השני בגודלו בארה"ב, פירסם בשבוע שעבר אזהרת רווח בעקבות חשיפה להלוואות במגזר הטלקום.

מעטים הם הבנקים שהצליחו לחמוק מהמיתון החמור בתחום זה. אחד מבני המזל היה בר סטרנס, שדיווח אתמול על עלייה של 22% ברווח. בר סטרנס הצליח לעשות זאת על ידי התמקדות בתחומים שהפעילות בהם שיגשגה - אג"ח וני"ע מגובי משכנתאות, וצמצום תלותו בבנקאות השקעות קלסית.

מאוחר יותר היום צפוי גולדמן סאקס לפרסם את תוצאותיו לרבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully