וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס שוב מכה את התחזיות עם צמיחה של 11.5% ברווח

דפנה מאור

24.9.2002 / 16:08

רווחים ממסחר במט"ח ואג"ח קיזזו ירידה בתחום בנקאות ההשקעות; הרווח היה 522 מיליון דולר

גולדמן סאקס לא שבר את המסורת ושוב היכה את תחזיות השוק. בנק ההשקעות הידוע רשם רווח נקי של 522 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-31 באוגוסט - צמיחה של 11.5% לעומת הרבעון המקביל. בכך הלך נגד המגמה הנפוצה בקרב בנקי ההשקעות, הסובלים מהידרדרות קשה בעסקיהם על רקע תנאי השוק הקשים.

גולדמן הצליח לשחות נגד הזרם המכה בבנקי ההשקעות בזכות פעילות המסחר בתחום האג"ח והמט"ח. תחומים אלה פיצו על ירידה בהכנסות מתחום בנקאות ההשקעות. בשורת הרווח למניה רשם הבנק דולר, לעומת תחזיות של 99 סנט.

ההצלחה של גולדמן לרשום צמיחה בזמנים בהם שוק ההנפקות נמצא בקפאון מוחלט, שוק המיזוגים דועך כמעט לחלוטין והמשקיעים נמלטים בבהלה משוקי המניות, מתבלטת על רקע כשלונות מתחריו.

שעה קלה לפני שהדו"ח של גולדמן יצא, דיווח בנק ההשקעות ליהמן ברדרס על נפילה של 37.2% ברווח ברבעון האחרון בשל מה שהגדיר כתנאי שוק קשים בצורה קיצונית. הבנק דיווח כי הרווח ברבעון שהסתיים ב-31 באוגוסט הסתכם ב-194 מיליון דולר או 70 סנט למניה, לעומת תחזית ל-87 סנט למניה.

מורגן סטנלי דיווח בשבוע שעבר על נפילה של 16.8% ברבעון בשל נסיגה קשה בתחום הייעוץ למיזוגים ולהנפקות, והחמיץ אף הוא את התחזיות. המתחרה הגדול מריל לינץ' הזהיר בתחילת החודש כי הכנסותיו ברבעון השלישי יהיו נמוכות מהכנסותיו ברבעון השני. סטאן או'ניל, העומד בראש בית ההשקעות, מסר כי התחזית העגומה נובעת מתנאי השוק הקשים.

ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק השני בגודלו בארה"ב, פירסם בשבוע שעבר אזהרת רווח בעקבות חשיפה להלוואות במגזר הטלקום.

מעטים הם הבנקים שהצליחו לחמוק מהמיתון החמור בתחום זה. אחד מבני המזל היה בר סטרנס, שדיווח על עלייה של 22% ברווח. בר סטרנס הצליח לעשות זאת על ידי התמקדות בתחומים שהפעילות בהם שיגשגה - אג"ח וני"ע מגובי משכנתאות - וצמצום תלותו בבנקאות השקעות קלסית.

אך גולדמן סאקס שונה מבר סטרנס - גם בגודלו, גם בתחומי פעילותו. ובכל זאת הצליח לצמוח. אולי ניתן לזקוף את ההצלחה לזכות הגיוון בעסקיו - לא רק בתחומי פעילות, כי אם גם בתחומים גיאוגרפיים. דוגמא לכך היא ההשקעה במניות בנק קוקמין הקוריאני לפני שלוש שנים, אשר הניבה תשואה של מאות אחוזים ואיפשרה לגולדמן לגרוף במהלך הרבעון 630 מיליון דולר ממכירת מניות הבנק בבורסת ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully