וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן פויכטונגר לעליון: עיכוב בהכנסת משקיע יגרום להפסקת פעילות הקבוצה וכניסתה להליכי פירוק

אמיר הלמר

24.9.2002 / 16:48

שלשום הורה ביהמ"ש לעכב ההליכים ע"פ בקשתו של דוד הבי מקבוצת פלד-גבעוני; הנאמן מבקש שביהמ"ש יורה להבי להעמיד ערבות של 20 מ' ש' ויקדים הדיון בעניין העיכוב



רו"ח חן ברדיצ'ב, המנהל המיוחד של חברת פויכטונגר תעשיות, המצויה בהליכי הקפאת הליכים, פנה היום בבקשה דחופה לביהמ"ש העליון לחייב את דוד הבי להפקיד ערובה של 20 מיליון שקל כתנאי להמשך תוקפו של הצו הארעי לעיכוב ביצוע המשך הליכי ההתמחרות שהוציא ביהמ"ש לבקשתו של הבי.



לפני יומיים נעתר שופט ביהמ"ש העליון, אדמונד לוי, לבקשתו של הבי, בעל השליטה בחברת בסטבית, אשר ברשותה כ-35% ממשב המחזיקה בכ-25% מפויכטונגר תעשיות, להוציא צו עיכוב להמשך הליכי ההתמחרות שמבצע הנאמן למכירת קבוצת פויכטונגר תעשיות למשקיע עפ"י מתווה שקיבל את אישורו של בית המשפט המחוזי.



המתווה, אשר אושר בבית המשפט המחוזי, קבע כי לשם הפעלת פויכטונגר תעשיות יזרימו הבנקים הנושים סכום של 20 מיליון שקל. כנגד סכום זה יזרים לחברה משקיע חיצוני המעוניין לרכוש את החברה ושייבחר על ידי הנאמן בהליך התמחרות, סכום זהה. זאת, לצורך הפעלת החברה לתקופה של 3 חודשים במהלכה יחליט המשקיע האם לרכוש את החברה על פי אופציה שתינתן לו. ברכישת החברה, עפ"י המתווה, לוקח המשקיע את כל האובליגו הבנקאי של הקבוצה, ולמעשה עליו לפרוע את כל חובותיה. במידה שיחליט אותו רוכש לסגת מהרכישה, קבע הנאמן כי המשקיע ייקנס ב-3 מיליון שקל.



יש לציין כי בהליכי ההתמחרות שהתנהלו בפני הנאמן והסתיימו זה לא מכבר, הציע איש העסקים שלמה אייזנברג את הסכום הגבוה ביותר מבין המציעים השונים לרכישת החברה - 57 מיליון שקל. על רכישת השליטה בפויכטונגר תעשיות התחרו גם קבוצת אורדן-סקופ, איש העסקים שלמה שמלצר וחברת שיכון ובינוי .



הבי טען כי שופטת ביהמ"ש המחוזי, ורדה אלשייך, סירבה לאפשר לו להצטרף להליכים ולהציג את התנגדותו למתווה שהוצע וכי קיים לו מעמד בהליכים מתוקף היותו בעל השליטה בבסטבית המחזיקה במניות משב. עוד טען כי ההליך של מכירת מניות פויכטונגר תעשיות למשקיע עלול לפגוע במשב ובו.



הבי טען עוד כי יש לבטל את האישור שניתן לנאמן לפעול על המתווה ולקיים דיון מחודש במסגרתו יוכל להביע את התנגדותו.



לא יהיה מנוס - אלא להפסיק את פעילות הקבוצה



ברדיצ'ב טוען בבקשה הדחופה שהגיש היום לבית המשפט כי הוא רואה לעצמו חובה להעמיד את ביהמ"ש העליון על ההשלכות על עתידה הכלכלי של הקבוצה במניעת האפשרות להשלים את מהלך ההתקשרות עם משקיע במועד קצר ככל האפשר. "בהעדר אפשרות להוציא אל הפועל את החלטת ביהמ"ש קיים ספק של ממש באם לקבוצה סיכוי לשרוד בשוק המקומי", אומר הנאמן.



בהעדר היכולת להגיע להשלמת המימון הנדרש, כאמור, צפויה הקבוצה להיקלע לתזרים שלילי כבר בימים הקרובים ואזי לא יהיה מנוס אלא להפסיק את פעילותה ולהכניס את הקבוצה להליכי כינוס או פירוק תוך סתימת הגולל על סיכויי שיקומה ופיטורי 850 עובדיה.



הנאמן מציין כי הבי מצניע בבקשתו במופגן את חלקו באופן התנהלות עסקיה של הקבוצה "עד שהגיעה אל עברי פי פחת" וכי הבי, כדירקטור בתעשיות ובחברות אחרות בקבוצה, תמך בהחלטות שהתקבלו בדירקטוריונים של חברות הקבוצה לנקוט בהליכי ההקפאה.



הנאמן רומז בבקשתו כי מניעיו של הבי בהגשת הבקשה לעיכוב ביצוע ההתמחרות שונים מאלו המוצגים בבקשתו וקשורים ככל הנראה למאוויו להקטין את חשיפתו לתביעות מצד בנק הפועלים ומצד בנקים אחרים בגין ערבויות אישיות שהעמיד להבטחת אשראים שהועמדו לטובתו עת רכש את השליטה במשב.



בבקשתו של הבי הוא מציין כי הוא ערב אישית להתחייבויות בסך 28 מיליון שקל של בסטבית לבנק הפועלים.



מאחר שעיכוב הביצוע עלול להיות החלטה סופית וסופנית בעניין סיכויי הקבוצה להבריא, מבקש הנאמן מביהמ"ש להתנות כמתחייב את הותרת הצו בתוקפו בהעמדת ערבות אישית ע"י הבי בסך 20 מיליון שקל ממנה יוכלו נושי הקבוצה להיפרע במקרה שהצו יסכל את הליכי המכירה.



עוד מבקש הנאמן כי ביהמ"ש העליון יקבע דיון בהול בתוך 48 שעות בבקשת עיכוב של הבי. (ע"א 8069/02)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully