וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת שלמה שמלצר בוחנת הגשת הצעה לרכישת פויכטונגר תעשיות מבלי לבצע בדיקת נאותות

גולן פרידנפלד

24.9.2002 / 17:48

כך נודע ל-TheMarker; ההצעה עדיין לא הוגשה לנאמן החברה, וההצעה היחידה העומדת כעת על הפרק היא הצעתו של שלמה איזנברג תמורת 57 מ' ש' לאחר בדיקת נאותות



מאת אמיר הלמר וגולן פרידנפלד



שלמה שמלצר עדיין לא ויתר על רכישת פויכטונגר תעשיות. ל-TheMarker נודע כי שמלצר שוקל בימים אלו הגשת הצעה חדשה שמהותה רכישת השליטה בחברה מבלי לבצע בדיקת נאותות.



בהליך ההתמחרות למניות פויכטונגר תעשיות זכה שלמה איזנברג, לאחר שהצעתו לרכישת החברה בתמורה ל-57 מיליון שקל גברה על הצעתה של קבוצת אורדן-סקופ שהציעה 56 מיליון שקל. בהליך זה לא נדונה האפשרות של רכישת החברה ללא ביצוע בדיקת נאותות, כך שהצעה חדשה בנוסח האמור עשויה לשנות את ההערכות כי שלמה איזנברג הנו המועמד המועדף על נאמן פויכטונגר תעשיות לרכישת הקבוצה.



שלמה שמלצר פרש מהליך ההתמחרות לאחר שבקשתו לכמת את ההסכם שחתם עם העובדים ביחד עם הצעתו המקורית לרכישת החברה תמורת 47 מיליון שקל לא התקבלה. שמלצר פרש לבסוף מהליך ההתמחרות וקבוצת שלמה איזנברג ואורדן-סקופ התמודדו ביניהן, כאמור, בהליך ההתמחרות.



ראוי לציין כי הצעה קונקרטית מצידו של שמלצר עדיין לא הונחה על שולחנו של נאמן פויכטונגר תעשיות, אך אם תוגש - היא עשויה להביא את הנאמן לשקול מחדש את העדפת הצעתו של איזנברג. בכל מקרה, נראה כי בינתיים עשויה ההתקדמות במכירתה של פויכטונגר תעשיות להתעכב. בית המשפט העליון נעתר לבקשתו של דוד הבי, מבעלי השליטה בחברת משב - המחזיקה בכ-19% ממניות פויכטונגר תעשיות - והוציא צו עיכוב ארעי להליכי ההתמחרות בפויכטונגר תעשיות. הבי, באמצעות עו"ד יצחק יערי, הגיש לאחרונה ערעור לבית המשפט העליון על החלטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, שלא אישר לו להצטרף להליכי הקפאת ההליכים של החברה.



הבי טוען בערעורו כי בקשתו להצטרף להליכי ההקפאה היתה על מנת להשמיע טענותיו כנגד מתווה מכר המניות, אשר נאמן פויכטונגר תעשיות ביקש לאשר. לדברי הבי, הוא הגיש את בקשת הערעור לאחר שבקשתו נדחתה על הסף וקולו לא נשמע בדיון שנערך בעניין המתווה בפני בית המשפט המחוזי. נאמן פויכטונגר תעשיות מסר לבית המשפט כי בהעדר היכולת להגיע להשלמת העמדת המימון הדרוש לחברה, צפויה החברה להיקלע לתזרים שלילי כבר בימים הקרובים ואז לא יהיה מנוס אלא להפסיק את פעילותה.

שלמה שמלצר סרב להתייחס לידיעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully