וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס צופה הורדת דירוג האשראי של ישראל בחודשים הקרובים ל-BBB+

אמיר טייג

24.9.2002 / 9:45

דניאל טננגאוזר: הכלכלה הישראלית הגיעה כבר לנקודת השפל, אך ההתאוששות תהיה הדרגתית; לא צפויה הורדת ריבית בשלושת החודשים הקרובים * גולדמן סאקס חוזר בו לאחר התחזית החריגה מלפני שבוע



"בעקבות הורדת דירוג הבנקים על ידי סוכנות הדירוג S&P צפויה הורדת דירוג זהה לאשראי של מדינת ישראל", כך כותב דניאל טננגאוזר מבנק ההשקעות גולדמן סאקס. "אנו צופים כי דירוג האשראי של ישראל יירד בחודשים הקרובים מרמתו הנוכחית (A-) ל-BBB+, בדומה לדירוג הבנקים", מעריך טננגאוזר ומוסיף כי בנק ישראל ומשרד האוצר צפויים להמשיך במדיניות מרסנת.



להערכתו, ריבית בנק ישראל צפויה להישאר על כנה שלושה חודשים נוספים לפחות על מנת למנוע "קפיצות אינפלציה" כפי שנחזו בשבעת החודשים הראשונים של 2002. משרד האוצר, אומר טננגאוזר, צפוי ללחוץ על חברי כנסת נוספים לתמוך בתקציב המקוצץ לפני פתיחת מושב הסתיו בכנסת.



מגוון הנתונים הכלכליים שפורסמו בשבועות האחרונים, בהם המדד המשולב של בנק ישראל, מדד המחירים לצרכן ומדד היצור התעשייתי, מעידים על פי טננגאוזר כי הכלכלה הישראלית, הגיעה כבר לנקודת השפל, אך ההתאוששות תהיה הדרגתית.



טננגאוזר מפרסם זה תקופת מה הערכות פסימיות יחסית למקובל בשוק. לפני פרסום מדד אוגוסט, גרס טננגאוזר כי המדד צפוי להפתיע ולעלות ב-0.4%, ולגרור איתו עלייה ריבית של 0.4% עד סוף השנה. אך לאחר פרסום המדד, אשר ירד ב-0.4%, שינה טננגאוזר הערכותיו לגבי הריבית, וכעת הוא מעריך כי אינה צפויה להשתנות בשלושת החודשים הקרובים. בסקירתו לאחר פרסום המדד הוא צפה הורדת ריבית הדרגתית כבר החל מהרבעון הראשון של 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully