וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד תפעולי של 3 מיליון שקל לשופרסל ברבעון הראשון

אילנית חיות

18.5.2015 / 8:49

הורדת המחירים בלמה במידה מסוימת את הצמיחה במכירות ושחקה את הרווח הגולמי של הרשת. את השורה התחתונה חתמה שופרסל עם צניחה של 59.3% ברווח הנקי

שופרסל דיל. שי מכלוף
שופרסל דיל/שי מכלוף

למרות עיתוי חג הפסח שהשפיע לטובה על המכירות ברבעון הראשון, מכירותיה של רשת שופרסל ( 914 ) צמחו ברבעון בשיעור של 1.1% בלבד והסתכמו ב-2.824 מיליארד שקל. המכירות בחנויות זהות צמחו בשיעור דומה (1%).

שופרסל היא רשת השיווק הגדולה בישראל המפעילה 281 סניפים בפורמטים שונים ועל שטח מסחרי כולל של 529 אלף מ"ר.

הדוחות של שופרסל מוכיחים כי שופרסל אכן ביצעה בפועל מהלך של הורדת מחירים עליו הכריזה. הורדת המחירים בלמה במידה מסוימת את הצמיחה במכירות ושחקה את הרווח הגולמי של הרשת שירד ב-9.2% והסתכם ברבעון ב-630 מיליון שקל שהיוו 22.2% מהמכירות, וזאת לעומת רווח גולמי של 694 מיליון שקל שהיוו 24.7% מהמכירות.

שופרסל עדיין לא מצליחה לחזור לרווחיות ופעילות הרשת רשמה ברבעון הפסד תפעולי של 3 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 33 מיליון שקל (שיעור של 1.2% מהמכירות) ברבעון הראשון אשתקד. שופרסל מייחסת את ההפסד התפעולי בעיקר להורדת המחירים ששחקה כאמור את הרווח הגולמי.

מהלך הורדת המחירים נועד לאפשר לשופרסל להתמודד טוב יותר עם התחרות בשוק ולהחזיר אליה לקוחות שנטשו לטובת המתחרים בשוק הדיסקאונט. הורדת המחירים צריכה לבוא הן במקביל להתייעלות והן במקביל לעלייה במכירות.

בצד ההתייעלות ובשל סגירת סניפים, ירדו הוצאות המכירה והשיווק של החברה בשיעור של 4.4% ל-602 מיליון שקל, ושיעורם מההכנסות ירד מ-22.5% ל-21.2%.

בצד המכירות, אין ספק שהמהלך עזר לשופרסל לבלום ירידה במכירות הרשת אבל לפחות לפי שעה, הוא לא בא לידי ביטוי בגידול משמעותי במכירות ומכאן שלרשת יש עוד כברת דרך לעבור בדרך למשיכת לקוחות חדשים.

לחברת שופרסל שני מגזרי פעילות: מגזר הקמעונאות המהווה את עיקר פעילות החברה ומגזר הנדל"ן. הרווחים במגזר הנדל"ן סייעו לשופרסל להציג ברבעון רווח תפעולי חיובי של 28 מיליון שקל (1% בלבד מהמכירות) אך גם כאן מדובר צניחה של 56.2% ברווח לעומת הרבעון המקביל אשתקד שבו הסתכם הרווח התפעולי ב-64 מיליון שקל.

את השורה התחתונה חתמה שופרסל עם צניחה של 59.3% ברווח הנקי, שירד מ-32 מיליון שקל ל-13 מיליון שקל בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully