וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

888 מנסה להשתלט על חברת Bwin מאוסטריה

משה גולן

18.5.2015 / 10:05

במסמך כוונות שפרסמה 888 היא מזהירה כי אין ודאות שהעסקה אכן תתקבל על ידי Bwin, אולם היא מדגישה כי למיזוג בין החברות יש "היגיון תעשייתי"

אבי שקד חברת 888. צלם: איל יצהר, גלובס
אבי שקד/גלובס, צלם: איל יצהר

חברת משחקי המחשב וההימורים 888 מתעניינת ברכישת המתחרה שלה Bwin.party digital מווינה, עסקה שעשויה ליצור מיזוג בשויי של כמיליארד ליש"ט.

במסמך כוונות שפרסמה 888 היא מזהירה כי אין ודאות שהעסקה אכן תתקבל על ידי Bwin, אולם היא מדגישה כי למיזוג בין החברות יש "היגיון תעשייתי ברור".

מדובר למעשה בניסיון השתלטות הפוך כיוון ש-Bwin נסחרת בשווי גבוה יותר מזה של 888; שווי השוק של Bwin עומד על 800 מיליון ליש"ט בעוד זה של 888 עומד על 600 מיליון ליש"ט.

מוקדם יותר השנה ניסתה וויליאם היל לרכוש את 888 בהצעת רכש בסכום של 750 מיליון ליש"ט. העסקה התעכבה כי משפחת שקד, השולטת בחברה יחד עם משפחת בן יצחק, דרשה סכום גבוה של 300 פני למניה בעוד וויליאם היל ביקשה לשלם 210 פני. לבסוף העסקה לא יצאה לפועל. (לסיפור המלא)

Bwin נולדה מחדש ב-2011 כאשר התמזגה עם חברת ההימורים המקוונים הבריטית PartyGaming. ב-2014 רווחי החברה צנחו ב-6%, בעיקר בשל חולשה בשוק ההימורים באירופה וכן בשל החלטת הממשל ביוון לחסום אתרי הימורים מקוונים. למעשה, הייתה זו השנה השלישית בריציפות שבה החברה הציגה ירידה ברווחים ונאלצה לקצץ בהוצאות.

במקרה שהעסקה תצא לפועל, היא תהיה למעשה חלק משרשרת של עסקאות מיזוג בתחום ההימורים המקוונים. מלבד המהלך הכושל של וויליאם היל, החברה הפרטית CVC Capital רכשה לאחרונה את Sky Bet, לאחר שכשלה ברכישת Betfair. מעבר לכך, GVC רכשה את הפעילות של Sportingbet ב-24 מדינות, ב-2013.

  • עוד באותו נושא:
  • 888

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully