וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו לגלות איך עולם התקשורת המציא את עצמו מחדש

24.5.2016 / 8:11

עידן הרשתות החברתיות, בו כל אחד יכול להיות עיתונאי או כתב מדווח, אילץ את עולם התקשורת להמציא עצמו מחדש. כיצד נערכה האקדמיה למהפכת המידע?

אוניברסיטת תל אביב. שרון בוקוב
אוניברסיטת תל אביב/שרון בוקוב

אם יש שוק שעבר טלטלה ענקית בשנים האחרונות, זהו תחום התקשורת: לעיתונאים המסורתיים נוספו כותבי הפוסט התורניים והצייצנים הבלתי נלאים.

השפה שלנו, הטכנולוגיה והכניסה של הניו מדיה לחיי היומיום שלנו, משפיעים באופן ישיר על התקשורת. אף אחד כבר לא מחכה לעיתון של 6:00 או למהדורה של 20:00 כדי לשמוע את החדשות - יש לנו אפליקציה שתקפיץ התראה, בוואטסאפ ישלחו תמונה, ופייסבוק יהיה מוצף עוברי אורח שמדווחים מהשטח.

אז איך משתלבים בשוק שבו הכל קורה כל כך מהר?

הקצב שבו משתנים הדברים, הוליד כבר אשתקד את הצורך לחשוב על הדור הבא וליזום מהפכה בלימודי התקשורת. לא עוד הפרדה בין לימודי ההיסטוריה והמחקר להתנסויות המעשיות, לא עוד טעימה מהפרקטיקה או נגיעה בתיאוריה - המתכונת החדשה משלבת בצורה שווה ומושלמת בין התחום העיוני לתחום המעשי, מעשירה את התכנים הנוגעים בתקשורת של ימינו, והופכת את לימודי התקשורת פרקטיים ורלוונטיים הרבה יותר.

"כשהחלטתי ללמוד תואר ראשון בתקשורת התלבטתי בין מספר בתי ספר שונים. היה לי חשוב שהלימודים האקדמיים יהיו ברמה גבוהה, ועם זאת שיכילו תכנים עדכניים ורלוונטיים לתחומים ולמקצועות התקשורת היום. בחרתי ללמוד באוניברסיטת תל אביב לאחר ששמעתי על תכנית הלימודים החדשה בתקשורת, המשלבת לימודים עיוניים וסדנאות מעשיות" – מספר עומר גרזון שמסיים בימים אלה את השנה הראשונה בחוג לתקשורת.

מבחינתו של עומר, זה אומר הקניית מיומנויות בסיסיות, בין אם מדובר בדיווח עיתונאי, כתבה מצולמת או כל דרך ויזואלית אחרת.

"הגיע הזמן להדביק את הפער אל המאה ה-21", אומר דניאל דור, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב, "העולם של מקצועות התקשורת והמקומות אליו יגיע בעוד עשר שנים, הוא עצום. לכן, חשוב לנו להכין את הסטודנטים שלנו לא רק לכל מה שקורה היום, אלא גם למה שיקרה פה בעתיד".

בית הספר לעיתונאות "כותרת" של אוניברסיטת תל אביב. גוגל מפות, אתר רשמי
האיחוד עם "כותרת" יחסוך תשלום דמי לימוד כפולים/אתר רשמי, גוגל מפות

עיתונות, אסטרטגיה תקשורתית, ניו מדיה ופרסום באינטרנט

כדי לחזק את הפן המעשי שילב החוג לתקשורת של אוניברסיטת ת"א את "כותרת" - בית הספר לעיתונות, המתמחה בסדנאות מעשיות, מיזוג שחוסך לתלמידים את הכפילות בשכר הלימוד, וכבר מייצר אנשי תקשורת מהסוג החדש: אלה שמבינים את ההיסטוריה והתאוריה, ובמקביל בקיאים בכל מה שכאן ועכשיו.

אור הלר, הכתב הצבאי של חדשות ערוץ 10, הוא אחד מאנשי המקצוע המובילים שהצטרף עם סגל "כותרת" לחוג במתכונתו החדשה. לדבריו, "אין ספק שהשינויים הטכנולוגיים מאתגרים את המהדורות המרכזיות. לכן אנחנו משקיעים מחשבה בחיפוש אחר דרכים יצירתיות לעניין את הצופה. הכלים שיקבלו הסטודנטים בחוג לתקשורת של אוניברסיטת תל אביב, יאפשרו לדור העיתונאים החדש לנתח ולהבין אתאת המציאות התקשורתית של ימינו".

לא רק לאנשי תקשורת

התכנית החדשה בחוג לתקשורת רלוונטית לקשת רחבה של אנשי מקצוע מתחומים שונים. משפטנים, פסיכולוגים, מנהלים במגזר העסקי והציבורי, כלכלנים ואנשי הרוח יוכלו לבחור בחוג לתקשורת כחוג שני. המיומנויות שירכשו בתחומים כמו: יכולת לספר סיפור, הופעה אפקטיבית מול קהל, כתיבת טקסט שיווקי, יהפכו את התואר שלהם למעשי יותר.

וזה בדיוק מה שהביא את ח'דרה ענבוסי אל החוג לתקשורת:
"תכנית התקשורת באוניברסיטת תל אביב משלבת בין מדע התקשורת לתקשורת מעשית וזה בעיניי מה שהופך אותה למיוחדת. אנו לומדים חומר תאורטי ומדעי על ידי מרצים מוכרים ומנוסים שנותנים לנו בסיס טוב לידע שכל איש תקשורת צריך להיות בקי בו. ובנוסף עוסקים כבר מהשנה הראשונה בעבודה מעשית, על ידי אנשי התקשורת המוצלחים ביותר בארץ".

החוג לתקשורת אוניברסיטת תל אביב.
המעבדה כוללת ציוד מתקדם

אל ח'דרה מצטרפת גם ענבר יושע, שכבר מסמנת את התחנה המקצועית הבאה בחייה: "הדיונים בסדנה 'מבוא למקצועות התקשורת' המבוססים על נושאי אקטואליה, כמו גם הסברים מקצועיים למתרחש מאחורי הקלעים היו מרתקים, מעניינים, מלמדים ומחכימים וחיזקו בי את ההבנה שלימודי תואר ראשון בתקשורת באוניברסיטת תל אביב הינם בחירה נכונה ותואמת את תחומי העניין שלי. אני בהחלט רואה עצמי ממשיכה בכיוון תעסוקתי בנושאי התקשורת".

החוג לתקשורת אוניברסיטת תל אביב.
שילוב בין מחקרי והתנסות בשטח
שני פופליקר בשיתוף אוניברסיטת תל-אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully