וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו ג'ונס איבד 2.4% והמשיך להתרחק מרמת 8,000 הנקודות; נור תיקנה והוסיפה 7%

שירלי יום-טוב

24.9.2002 / 23:04

נקסוס עלתה ב-6% בעקבות הידיעה על הזרמת הון לחברה; נטרו איבדה 7.5% על רקע אזהרת ההכנסות; פריסייס תיקנה ועלתה ב-1.5%;



נתונים מקרו כלכליים מאכזבים, המשך החשש ממלחמה עם עיראק, עצבנות בשווקים לקראת החלטת הבנק הפדרלי על הריבית הבסיסית ודו"חות מאכזבים מצד מספר חברות, בהם בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, גררו את מדד הדאו ג'ונס ליום נוסף של ירידות. בסיום המסחר ננעל המדד בירידה של 2.4% לרמה של 7,683 נקודות, המרחיקה אותו עוד מרמת 8,000 הנקודות. מדד הנאסד"ק רשם מסחר תנודתי, אך בסיום ירד אף הוא ב-0.2% לרמה של 1,182 נקודות, וזאת לאחר רמת השפל של שש שנים אליה נפל אתמול.



מדד בטחון הצרכנים לספטמבר שפורסם היום הצביע על ירידה לרמה של 93.3 נקודות מרמה קודמת של 94.5. למרות שרמה זו מהווה שפל של 10 חודשים למדד, אנליסטים בוול סטריט חזו נפילה חדה יותר במדד - ל-92.1 נקודות. שני שלישים מצמיחת הכלכלה האמריקאית מיוחסים לצריכה הפרטית, לפיכך מיוחסת חשיבות רבה לשינויים באמון הצרכנים בכלכלה האמריקאית, שעשויים להתבטא בשינויים בצריכה הפרטית.



כשעתיים לפני סיום המסחר פירסם הבנק המרכזי האמריקאי את הודעת הריבית. שער הריבית נותר על 1.75%, ברמתו הנמוכה מזה 4 עשורים. השוק ציפה היום בעצבנות מה לדיווח הפד כאשר המשקיעים קיוו לשמוע מנגיד הבנק, אלן גרינספאן, רמזים כלשהם לגבי מצב הכלכלה האמריקאית. אלו הגיעו לאחר שהנגיד אמר כי החולשה הכלכלית מהווה איום גדול יותר משיעור האינפלציה במשק.



גורם נוסף שהעיב על המסחר הוא כאמור אי הוודאות באשר למתקפה אפשרית של ארה"ב בעיראק. לאור זאת, טיפס היום מחירה של חבית נפט בלונדון לאספקה מיידית ל-31 דולר - שיא של שנה וחצי. חוסר הוודאות בשוק מנתב את כספי המשקיעים לשוק הסולידי של האג"ח הממשלתיות. כך, מחיר אג"ח ממשלתית של ארה"ב לטווח של 10 שנים נסק, כשבמקביל ירדו התשואות לשפל של 44 שנים.



נטרו חוזה ירידה של 60% בהכנסות



במניות הישראליות הכבדות נרשמה היום מגמה שלילית. טבע הוסיפה 0.5% למחיר של 67.9 דולר ואמדוקס איבדה 1.2% למחיר של 6.7 דולרים. מניית מרקורי ירדה ב-1.9% למחיר של 19.4 דולר וקומברס ירדה ב-0.5% למחיר של 7.4 דולרים.



מניית נטרו ירדה ב-7.5% למחיר של 2.2 דולרים. היום פירסמה החברה אזהרת הכנסות לפיה הכנסותיה יסתכמו ב-2.4-3.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2002 - ירידה של כ-60% לעומת הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים הממוצעת עומדת על הכנסות של 5.9 מיליון דולר. בחברה ציינו כי ההכנסות הנמוכות נובעות מהחולשה בהזמנות החוזרות מצד לקוחות החברה בפרט, ומהחולשה בשוק הטלקום בכלל.



מניית טי.טי.איי ירדה ב-2% למחיר של 7.3 דולרים. בנק ההשקעות מריל לינץ' החל בסיקור המניה עם המלצה פושרת למדי - "נייטרלי". האנליסטית אילנה טרסטון אמרה היום כי "ההמלצה הפושרת אינה קשורה למוצרים של החברה אלא למצב בשוק. חברות לא מוכנות להשקיע ומקצצות בהוצאות ואף חברה לא תוכל להישאר מחוץ למגמות השליליות האלה". טרסטון הוסיפה כי "לחברה יש מוצר מעניין, אבל היא תתקשה לעמוד בתחזיות בהמשך כי המצב ייעשה קשה יותר לפני שהוא ישתפר".



התחזית של טרסטון לטי.טי.איי מדברת על הכנסות של 74.9 מיליון דולר ל-2002 ורווח נקי של 1.39 דולרים למניה, כ-16.5 מיליון דולר. התחזית הזו נמוכה מתחזית קונצנזוס האנליסטים המדברת על הכנסות שנתיות של 82 מיליון דולר ורווח נקי של 1.46 דולרים למניה.



במריל העריכו כי TTI עשויה להיפגע מירידה בהכנסותיה כאשר יפוגו מספר חוזים ארוכי טווח עם לקוחותיה. זאת, לאור תחזיות מריל לירידה מהותית בהשקעות בטכנולוגיה השנה וב-2003. TTI נסחרת בשווי שוק של 87 מיליון דולר, ובקופתה מזומנים ושווה מזומנים בכ-60 מיליון דולר.



נור ופריסייס מתקנות



מניית נור תיקנה מעלה, והוסיפה 7% למחיר של 91 סנט. אתמול ירדה המניה ב-18% לאחר נפילה של 40% בתחילת המסחר. בנור טענו אמש כי המקור לנפילה היה מכירות ללא פקודת הגבלה של בית ההשקעות אוסקר גרוס, שהכחיש את הטענה.



מניית נקסוס המשיכה ליהנות ממומנטום חיובי והוסיפה 6% למחיר של 37 סנט. בנקסוס נרשמו בימים האחרונים התפתחויות מעניינות שעשויות לעורר את המניה הרדומה. קרנות ההון סיכון פיירוס של בועז דותן ויוסי בן שלום וג'נסיס של אדי שלו ישקיעו בחברה עד 8 מיליון דולר בניסיון לבצע בה תפנית עסקית. לפיכך, ייהפכו פיירוס וג'נסיס לבעלות השליטה בחברה במקומן של פולאר וכלל תעשיות.



עוד בלטו מניית פריסייס שתיקנה מעט ועלתה ב-1.5% למחיר של 9.7 דולרים לאחר ירידה של כ-26% בשלושת ימי המסחר האחרונים, ומניית לומניס שהוסיפה 6% למחיר של 4.2 דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully