וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התרופות פורדו מנסה למנוע מטבע ואימפקס את אישור ה-FDA לתרופת ה-Oxycontin

שירלי יום-טוב

24.9.2002 / 22:59

פורדו תובעת את אימפקס, בה מחזיקה טבע, בפעם השנייה בחצי שנה בטענה כי היא מפרה פטנט על התרופה לשיכוך כאבים; טבע מנסה גם היא כעת להשיג אישור לטבליות במינון של 40 גרם



חברת התרופות Purdue Pharma ממשיכה להיאבק על הפטנט אשר היא מחזיקה, לטענתה, על תרופת ה-Oxycontin לשיכוך כאבים. מתביעה שהגישה לפני מספר ימים בארה"ב עולה כי פורדו תובעת את חברת אימפקס, בה מושקעת טבע , וזאת בפעם השנייה. התביעה מתייחסת לאישור אותו מנסה אימפקס להשיג לגרסת התרופה במינון של 40 מ"ג. זווית מעניינת בפרשה היא העובדה שגם טבע מנסה כעת לקבל את אישור ה-FDA לאותה הגירסה. לטבע ולאימפקס הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה לשיווק 11 מוצרים גנריים.



גרסת הטבליות במינון של 40 מ"ג היא הגרסה הנמכרת ביותר של התרופה. מכירות התרופה המקורית על כל גרסותיה הסתכמו בשנה האחרונה ב-1.5 מיליארד דולר.



התביעה הראשונה על תרופת ה-Oxycontin הוגשה לפני כחמישה חודשים והיא התייחסה לפטנט על גרסת הטבליות במינון של 80 מ"ג. פורדו, היושבת בקונטיקט, ארה"ב, טוענת כי היא מחזיקה בשלושה פטנטים הקשורים למרכיב המרכזי בתרופה, ה-Oxycodone.



אימפקס הודיעה באפריל האחרון כי ה-FDA קיבל את הבקשה לאישור טנטטיווי (ANDA) שהגישה בסוף פברואר, וכי הבקשה כוללת אישור לכך שהמוצר של אימפקס אינו פוגע בזכויות הפטנט של פורדו.



פורדו מוכרת את התרופה משנת 1996 כשחברת התרופות אבוט מסייעת בשיווקה. בתביעה נגד אימפקס מבקשת פורדו מה-FDA לעכב את כל האישורים הנוגעים לתרופה, ובכללם את זה של טבע הממתין כעת.

ענקית התרופות הגנריות, טבע, התקשרה עם אימפקס ביוני 2001. תחת תנאי ההסכם האסרטגי בין השתיים תשלם טבע לאימפקס סכום כולל של 22 מיליון דולר בהתאם להשגת אבני דרך שנקבעו בין השתיים. כתוצאה מההשקעה האסטרטגית מחזיקה טבע בכ-3% מאימפקס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully