וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז האירועים החדש LAGO: תנאים של מלון יוקרה

מערכת וואלה!NEWS בשיתוף מרכז האירועים והקונגרסים LAGO, מערכת וואלה!NEWS בשיתוף מרכז האירועים והקונגרסים LAGO

21.5.2015 / 16:57

מרכז הקונגרסים והאירועים החדשני LAGO, בתכנון האדריכל פיצו קדם, ייפתח על שפת האגם הפסטורלי בראשון לציון. בין השאר הוא יצויד בטכנולוגיות מתקדמות ויציע מנות שף

מרכז הכנסים LAGO. זאביק דרור,
מרכז הכנסים LAGO/זאביק דרור

המבנה המוזיאוני המרהיב והבלתי שגרתי של מרכז האירועים והקונגרסים החדש LAGO, במערב ראשון לציון, בולט למרחקים. המתחם המיוחד, פרי תיכנונו של האדריכל המוערך פיצו קדם, משתרע על פני 7,000 מ"ר וכולל 2 אולמות ומרחב טבעי פתוח הטובל בצמחייה, וצופה אל אגמון הנקיק השוכן בלב דיונות החול. האגמון הוא חלק מ"פארק האגמים" שעתיד לקום באזור ומשמש אתר טבע עירוני וצפרות. באגם מקננים עופות מים וציפורים, וסביב האגם חורשת אקליפטוס פסטורלית, גשר עץ ושבילים לטובת המטיילים – מיקום מושלם לחופה לעת ערב.

המבנה, הבנוי בטון חשוף וקורות פלדה המשולבים בקירות מאסיביים של זכוכית לבנה, מצליח בעזרת קווים נקיים וחיפוי הזכוכית לדמות ריחוף ולהיטמע בנוף, בהשראת האדריכל הניו יורקי פורץ הדרך סטיבן הול. בשעות הערב פורצת התאורה ממשטחי הזכוכית אל החוץ, ומספרת על הנעשה בפנים.

החיפוש אחר הדבר הבא בתחום האירוח הוביל את היזם ראובן אלה אל המקום, שבו ביקש להקים מתחם חווייתי מיוחד שימוקם בנוף פתוח, ויהיה מצויד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר לצורך קיום קונגרסים ואירועים. "ראשון לציון תיהפך בעוד כחמש שנים לעיר השלישית בגדולה בארץ, היא נגישה וקרובה לאזור המרכז, ולכן זו היתה בחירה מתבקשת", אומר אלה על המיקום. ככלל, בארץ ישנם מתחמי אירועים מודרניים ספורים שבנויים להכיל אלפי אורחים - לא כל שכן כנסים, אשר לעתים מקיימים מספר דיונים במקביל – וכמעט שאין בנמצא מתחם אחד שמספק את כל השירותים, כולל מטבח שף וסוויטות אירוח ברמה של חמישה כוכבים.

"הפתרון המקובל כיום לכנסים הוא מלונות, שאכן יכולים לספק את צורכי האירוח והאוכל, אך הם מוגבלים מבחינת כמות האורחים והחוויה שהם יודעים לתת, שלעתים היא מעט מיושנת", מסביר אלה. "נושא חשוב הוא הנגישות, וצריך לזכור שהמלונות ממוקמים באזורים עירוניים צפופים שהבילוי בהם כרוך בפקקים בדרך וחיפוש חניה. בגנים ובאולמות, שעונים על רוב צורכי האירועים המשפחתיים, יודעים להפיק שמחות אבל לא תמיד הרמה תואמת לתקציב המושקע. הקהל הישראלי כבר מורגל ליותר – נוסעים הרבה לחו"ל, יודעים להעריך אוכל טוב ומצפים לשירות הכי מוקפד שיש, ולכל הפתרונות במקום אחד עד הפרט האחרון".

בשלב הבא, אלה וצוותו ערכו סקר בקרב זוגות צעירים אודות מקומות לחתונות ואירועים, וגילו העדפה ברורה לקווים נקיים ומודרניים, ללא הצטעצעות מיותרת. לפיכך בחר אלה באדריכל קדם, אשר מתכנן לרוב בתים ופחות מבני ציבור, אך ידוע במינימליזם ובקו הישר והנקי שנהפך לסימן ההיכר שלו. המתחם פותח כשהוא צופה כולו לאגם, כאשר חומת צמחייה גבוהה מסתירה את השכנים ומשאירה את הבמה לנוף הפתוח. האגם הפסטורלי ניבט במלוא הדרו גם מקיר הזכוכית של הסוויטות בקומה השנייה, שבה מוזמנים המתחתנים להתארגן ולהישאר עד למחרת, כולל ארוחת בוקר מפוארת.

ניגודים משלימים

כבעלים של מלון כרמים הסמוך לירושלים ומלונות דניאל ושיזן בהרצליה, אלה בהחלט מבין שהפרטים עושים את ההבדל בין מקום פונקציונלי למקום יוקרתי שלא שוכחים. "היה לי ברור שצריך פה קונספט אחר ושונה, שיעטוף את החוויה ב-LAGO ויקפיץ אותה לדרגה גבוהה יותר", הוא מספר. אחד האתגרים שהתמודדו איתם היה השכנות לקומפלקס "yes פלאנט" הסמוך, שמבנהו מזכיר קופסת אלומיניום אדירת ממדים. "כשהראו לי את המקום על שפת האגם, שגובל ב'yes פלאנט', שאלתי את עצמי מה אפשר לייצר פה, כשאתה לא לבד בנוה המדבר הזה, כאשר מצד אחד רוצים לשמור על מרחב פתוח ומצד שני לא להיות חלק מהמתחם הסמוך. אמנם, רוב האירועים הם בפנים, אבל ההתכנסות והחופה הם בחוץ ובוודאי כשיש נוף כזה מתבקש לתת לו את כל הכבוד הראוי".

"הייחוד של LAGO מבחינה אדריכלית, הוא השילוב בין חומרים 'מנוגדים-משלימים'", מסביר פיצו קדם. "בכדי לייצר מבנה שיבלוט למרחקים וישדר איכות תרבותית, השתמשנו בחומרי מעטפת ייחודיים שבאמצעות הניגוד ביניהם, מבליטים אחד את השני. חומר אחד הוא פלטות ענק מבטון חשוף שנתלות על גבי קונסטרוקציה מברזל, והחומר השני הוא לוחות מכופפים מזכוכית לבנה שיובאו במיוחד מגרמניה. הלוחות מהווים למעשה את קיר הבניין ומגיעים לגובה של 11 מטרים. כיוון שהם מהווים קיר, הם נראים משני הצדדים ומאפשרים לאור לחדור לבניין ולתאורה המלאכותית לבקוע החוצה. כך, נוצר מצב שהמבנה מהווה מעין מגדלור שמפיץ אור לכל הסביבה כשמתקיים בו אירוע. הניגוד בין הזכוכית הלבנה, הטהורה והקלילה למראה, ובין הבטון המסתי והגולמי יוצר מתח מרתק".

מתחם LAGO מחולק למעשה לשני חללי אירוח: LAGO Spirit- אולם בשטח 1600 מ"ר ובגובה 7 מטרים הבנוי ללא מפלסים ועמודים, כך שניתן לשנות את מראהו ולחלק אותו למספר חללים לפי אופי האירוע. אולם זה מותאם לאירועים בישיבה סביב שולחנות עד 1,000 איש, או לכנסים שבהם עד 4,500 משתתפים. האולם השני הוא LAGO Soul, בגודל 700 מ"ר, המותאם לאירועי בוטיק אינטימיים יותר של עד 400 אורחים, ומעוצב בקפידה כמעין מסעדת שף. באולמות מוטמעת טכנולוגיית וידאו מאפינג, שמאפשרת הקרנה של חוויה תלת ממדית, ומתאימה במיוחד להשקות ולתצוגות מיוחדות.

המתחם מתוכנן כך שבשני האולמות יכולים להתקיים אירועים במקביל, ומתחת למתחם יש חניון תת קרקעי עצום ממדים לקליטת כל האורחים, שאינו פוגם בנוף או במראה החזית. המתחם התפעולי נסתר מעיני האורחים ובו פועל מטבח השף אבי שטייניץ, האמון על FRESCO, ליין הגורמה של מרכז הקונגרסים והאירועים, המתבסס על חומרי גלם טריים ועונתיים. שטייניץ שימש כשף של מלון המלך דוד בירושלים, רשת מלונות דן ומרכז האירועים אווניו בקריית שדה התעופה. בקומה השנייה של LAGO ממוקם חלל הסוויטות, חדרי ישיבות ומשרדים לצוות, ואף חדרים מיוחדים המיועדים למפיקים ולצוותים טכניים שמלווים אירועים גדולים. "חשוב מאוד שלא יהיה שום דבר מאולתר", מדגיש אלה, "כל אירוע מלווה בהרבה אנשים שעובדים מאחורי הקלעים, וגם הם זקוקים לחללי עבודה שמהם יש גישה נוחה לכל פינה במתחם וכך הם לא מפריעים למהלך האירוע".

מקצוענים במלונאות ונדל"ן

חברת "אלה" אשר בבעלות ראובן אלה, הוקמה בשנת 1991, והיא עוסקת ביזמות ובניית פרויקטים של נדל"ן, נדל"ן מניב ומלונות בארץ ובחו"ל. תחום עיסוקה הוא יוזמה ובניית פרויקטים נדל"ניים ייחודיים בארץ ובחו"ל. בין הפרויקטים המוכרים של החברה ניתן למנות כאמור את מלונות כרמים ודניאל, ושורה של מלונות שהוקמו בשיתוף פעולה עם חברת איסתא מלונות, בבודפשט, דיסלדורף, ויימר, שטוטגראט ועוד. בתחום המגורים בנתה החברה את פרויקט ארנונה הצעירה בירושלים, כוכב הצפון בתל-אביב וכן בבעלותה נכסים רבים המושכרים למשרדי ממשלה ומוסדות ציבוריים.

מרכז האירועים והקונגרסים החדש LAGO ייפתח ב-1 באוגוסט. "מבחינתי ההשראה הכי בולטת לדרך שבה צריך להפיק כנס או אירוע היא לאס וגאס – החשיבה בגדול, הוורסטיליות, השירות", אומר אלה. "אנחנו כבר בקשר עם כמה מפיקים גדולים של כנסים שמתוכננים לחודשים הקרובים, וגם לוח החתונות מתמלא במהירות – יש אפילו כמה זוגות שרוצים להתחתן לפני הפתיחה הרשמית".

מערכת וואלה!NEWS בשיתוף מרכז האירועים והקונגרסים LAGO, מערכת וואלה!NEWS בשיתוף מרכז האירועים והקונגרסים LAGO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully