וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון וניסנקורן סיכמו: סוף לעובדי הקבלן בשרות הציבורי

25.5.2015 / 7:36

"מעריב": מדובר בעובדי "כתף אל כתף", העושים עבודה זהה לעמיתיהם בשירות אך בתנאים גרועים יותר. עובדי מינהל התכנון ינקטו בעיצומים בשל הכוונה להעבירם לאוצר

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בהכרזה על סכסוך עבודה כולל במשק, בית ההסתדרות. נובמבר 2014. דרור עינב
אבי ניסנקורן/דרור עינב

שר האוצר משה כחלון ומזכ"ל ההסתדרות אבי ניסנקורן נפגשו בערב החג לדיונים בנושאים שעל הפרק ובמרכזם תופעת העסקת עובדי הקבלן. זו הפעם הראשונה מאז כניסת כחלון לתפקיד שהשניים נפגשים. כך מדווח "מעריב".

בסיום הפגישה הוחלט על צמצום ממדי התופעה של העסקת עובדי קבלן עד להפסקתה המוחלטת. כחלון הורה כבר לפני ימים אחדים לממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, להיערך לקראת שינוי המצב בעניין זה.

יצוין שכבר ב-2012 הוחלט להפסיק ולקלוט עובדי קבלן מענף השמירה והניקיון. במקביל, שופרו משמעותית תנאי ההעסקה של עובדים אלה. אלה כללו העלאה של כ?30% בשכר ומתן תוספות כמו קרנות השתלמות ופנסיה, ארוחות ומתנות לחג.

אלא שהבעיה נותרה בעינה בכל הנוגע לעובדי "כתף אל כתף" - עובדים סוציאליים, מורים או פסיכולוגים בשירות הציבורי, העושים עבודה זהה לזו של עמיתיהם, אך תנאי העסקתם גרועים יותר.

הבעיה היא שאין מידע מדויק על ממדי התופעה ובהסתדרות התבקשו לספק נתונים לאוצר. בעיה נוספת: האוצר אינו יכול, למשל, לכפות על הרשויות המקומיות להגדיל את הוצאות השכר כשלא נקבע מי יממן את ההגדלה.

זאת ועוד, גם אם בעיות המידע ומימון שינוי מבנה ההעסקה ייפתרו, עדיין נותרת בעינה סוגיית הגמישות הניהולית. גורמי המקצוע באוצר דורשים שההסתדרות תאפשר לגופי הניהול בשירות הציבורי לאפשר בין השאר ניוד עובדים, קידום בדרגות ואפשרות תגמול על פי מצוינות. דרישת האוצר באה על רקע ההערכה כי גיוס עובדים על בסיס של קביעות יפגע בגמישות השירות בגופים הציבוריים ובאיכותו.

בתגובה לפניית "מעריב-השבוע" אישר ניסנקורן את קיום הפגישה והבהיר שהוא ושר האוצר רואים עין בעין את חומרת התופעה של העסקת עובדי קבלן ואת הצורר בפתרון הבעיה.

בתוך כך נודע שעובדי מינהל התכנון במשרד הפנים מתכוונים לנקוט בעיצומים על רקע החלטת הממשלה להעביר את המינהל לאחריות האוצר. ל"מעריב-השבוע" נודע כי המדובר בכ?100 עובדים, החוששים כי ההעברה תפגע בתנאי העסקתם. למרות החלטת הממשלה בנושא, עדיין לא ברור אם כל אגפי מינהל התכנון יוצאו ממשרד הפנים או רק חלקים מתוכם (כדרישת שר הפנים סילבן שלום), הנוגעים במישרין לענף הבנייה.

מחר תתכנס הממשלה לישיבה שתעסוק בנושאים הנוגעים לתחומי הנדל"ן (ככל הנראה הצעת החוק לפיקוח על שכר דירה). כמו כן, היא תתבקש לאשר את מינוי שי באב"ד למנכ"ל משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully