וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המעו"ף ימשיך בראלי ויטפס לשיא נוסף היום?

קובי ישעיהו

25.5.2015 / 8:01

בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי. הראלי בבורסות אסיה נמשך גם היום. כלכלני אגוד: לממש חלק מההחזקה במניות לטובת השקעה באג"ח חו"ל

בניין הבורסה החדש בתל אביב, יוני 2014. דרור עינב
בניין הבורסה החדש בתל אביב, יוני 2014/דרור עינב

מדד המעו"ף, כך נראה, צפוי לפתוח את שבוע המסחר המקוצר במגמה מעורבת, כשהסוחרים יחזרו למסכים לאחר חופשת חג השבועות. נזכיר כי ביום שישי הסתיים המסחר בוול סטריט בירידות. בינתיים, הראלי בבורסות אסיה נמשך גם היום (ב'). מדדי המניות בטוקיו, שנחאי והונג קונג ממשיכים בעליות על רקע פרסום נתוני מאקרו חיוביים ביפן. ביום חמישי העפיל מדד המעו"ף לשיא חדש ב-1,715 נק' בסיומו של יום מסחר תנודתי.

נזכיר כי בנק ישראל יפרסם את הודעת המדיניות המוניטארית לחודש יוני היום ב-16:00. הבנק המרכזי צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי גם הפעם.

יוון לא תבצע את תשלום החזר החוב שאותו היא אמורה לשלם לקרן המטבע הבינלאומית בחודש הבא, היות שאין לה הכסף לכך. כך אמר אתמול (א') שר הפנים היווני. "ארבעת התשלומים לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) בחודש יוני הם 1.6 מיליארד אירו (1.8 מיליארד דולר). הכסף הזה לא יינתן, והוא גם לא נמצא שם כדי להינתן", כך אמר ניקוס ווטסיס לתוכנית סוף השבוע של מגה טי.וי היוונית.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי במגמה שלילית, על רקע נאומה של יו"ר הפד, שאמרה כי ניתן להעלות את הריבית השנה. מדד ה-S&P 500 נסוג מהשיא אליו העפיל אמש. נזכיר כי היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט בשל יום הזיכרון בארה"ב.

ניתן להעלות את הריבית בארה"ב השנה, אם הכלכלה תראה שיפור, כך אמרה יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן. ילן, שנשאה נאום בלשכת המסחר של פרובידנס, אמרה כי קצת העלאות הריבית יהיה הדרגתי, וכי יקח מספר שנים עד שהריביות יחזרו לרמה נורמלית. הנגידה ציינה כי היא מכירה בכך שהנתונים חלשים עד כה השנה, אולם הדגישה כי ההאטה ברבעון הראשון לא תמשך והיא צופה שהכלכלה תשתפר.

גם נשיא הבנק המרכזי באירופי, מריו דרגי, נשא דברים ביום שישי בכנס בפורטוגל וציין כי המצב באירופה הוא הטוב ביותר מזה 7 שנים.

"אנחנו מחוץ למחנה שחושב שהעלאות הריבית יהיו איטיות ומדודות. תתכוננו לתנודתיות גבוהה בשווקים בשבועות ובחודשים הקרובים. התנודתיות הנמוכה של התקופה הקרובה הולכת כנראה להסתיים ומי שלא יהיה ערוך לכך עלול לספוג הפסדים גבוהים", אומר קולין מרטין מ-Schwab Center for Financial Research בניו יורק.

כלכלני אגוד: לממש חלק מההחזקה במניות

כלכלני בנק אגוד מבצעים השבוע בסקירתם שורה של שינויים בתיק ההשקעות המומלץ. ההמלצה המרכזית היא לממש חלק מהרווחים בשוק המניות ולהסיט 2% מההחזקה במניות בתיק השקעות מייצג לטובת השקעה באג"ח חו"ל. במקביל, ממליץ הבנק להסיט 3% מההשקעה במזומן לאג"ח חו"ל. עוד הם ממליצים להקצות 5% מהתיק, המושקע בסחורות, לזהב.

בבנק לאומי ממשיכים, במסגרת הסקירה השבועית, להדגיש כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות צריך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון, "למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי". כלכלני הבנק ממליצים על החזקה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל. בנוסף, שיפור מסוים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל בחודשים הקרובים תומך גם באפיק המנייתי בישראל.

ארז צדוק, מנכ"ל קרנות אביב, אומר בראיון ל"גלובס" כי "כל עוד הריבית אפסית, אנשים ינצלו ירידות ותיקונים טכניים כדי להכניס לשוק כסף שנמצא היום בחוץ. גם ההבנה שעידן התשואות באג"ח נגמר לאט-לאט מחלחלת להבנה של המשקיעים ותגרום להסטת כספים לשוק המניות". (לראיון המלא)

עונת הדוחות בישורת האחרונה

עונת הדוחות תגיע בימים הקרובים לסיומה, כשהחברה לישראל, בנק לאומי ( 1,558 +1.50% ) ועוד הרבה חברות אחרות יפרסמו את תוצאותיהן לרבעון הראשון של 2015.

המניות הדואליות חזרו עם פערי ארביטראז' מעורבים. טבע ( 24,050.00 +2.38% ) עם פער שלילי של כ-1.4%, נייס ( 25,600.00 -0.78% ) 1.3%, אלביט מערכות 0.7% ופרטנר 2.5% והן צפויות לרדת.

מנגד, טאואר ( 5,842.00 -3.60% ) עם פער חיובי של כ-3.7%, מזור 4.4%, כיל 0.7%, פריגו ( 76,010 -0.83% ) 1.4% ואיזיצ'יפ 4.2% והן צפויות לעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully