וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחיה רודף אחרי הישראלים - אפילו עד לברלין

דנה נחום

25.5.2015 / 13:51

ישראלים רבים החיים בברלין מתגעגעים לטעמים הישראליים ומוכנים לשלם בעבורם מחירים הגבוהים לעתים בעשרות אחוזים מהמחיר בארץ. בעלי אתר מכולת.DE, המשווק את המוצרים: "הרווח שלנו מזערי"

הבונדסטאג. ShutterStock
הבונדסטאג/ShutterStock

ישראלים החיים בברלין הצליחו בשנים האחרונות לעורר מודעות למחירי המזון הגבוהים בארץ. עם זאת, מיזם אינטרנטי חדש בשם "מכולת.DE" המאפשר לישראלים החיים בבירה הגרמנית לרכוש מוצרים כחול-לבן ברשת, מוכיח כי לרבים מהם קשה לוותר על הטעם הישראלי המוכר והאהוב, גם אם הדבר כרוך בתשלום הגבוה בעשרות אחוזים מבישראל. לדוגמה, קפה נמס עלית 200 גרם יעלה לישראלי בברלין 41 שקל בעוד מחירו הממוצע בארץ עומד על 16.90 שקל. אבקת מרק עוף 400 גרם של אסם תעלה לו 26 שקל לעומת מחירו בישראל העומד על כ-11 שקל.

"מכולת.DE" היא חנות וירטואלית שדרכה ניתן להזמין בלחיצת כפתור מוצרי מזון מתוצרת הארץ עד לפתח הבית בברלין. המיזם, שהחל לפעול בנובמבר 2014, הוקם על ידי שני ישראלים, יובל אבס המתגורר בברלין וידין מדר המתגורר בישראל. השניים לדבריהם זיהו דרישה גוברת והולכת בקרב עשרות אלפי הישראלים החיים בברלין למוצרים כחול לבן, אך חיפשו פתרון לאלו שאינם ניידים ואין באפשרותם להגיע למכולות הישראליות הפזורות ברחבי העיר שמוכרות גם הן מוצרים ישראליים. "ברלין היא עיר ענקית, בשביל להגיע למכולת מקומית לפעמים צריך להחליף 2-3 תחנות לכל כיוון ואנחנו מביאים את המוצרים באמצעות מערך שליחים משוכלל עד לבית הלקוח בזמן קצר ומספקים מזון טרי", מסבירה אפרת בהט טריידל, וטרינרית ישראלית החיה בברלין שכבר נהפכה לקוחה קבועה של האתר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מאחר שאני מאוד עסוקה, כל נסיעה למכולת היהודיות בעיר היתה כרוכה בלוגיסטיקה רבה, מציאת זמן נסיעה, וכן מקום חניה. בנוסף, הביקור במכולות היה מאוד מדכא, חנויות עם מלאי מצומצם ומחירים בשמיים. המכולת נותנת מענה לכל הדברים, האתר מאוד נוח, אני לא צריכה לבזבז חצי יום ביציאה מהבית והילדים מאושרים שיש להם במבה וביסלי מישראל".

את המוצרים רוכשים אבס ומדר בארץ מספקי המזון הגדולים ולעתים אף ישירות מרשתות המזון. בנוגע לגובה המחירים הם אומרים: "אנחנו מביאים את המוצרים עד הבית בתיאום עם הלקוחות, במחירים תחרותיים לאלו של המכולות היהודיות ובמגוון גדול העומד על כ-200 מוצרים. אנחנו הראשונים שמספקים one stop shop למזון ישראלי וכשר בברלין". כמו כן הם מתייחסים גם לעלויות ההובלה האווירית, האחסון, המיסוי והשילוח של המוצרים וטוענים כי "הרווח שלנו הוא מזערי ביחס למאמצים המושקעים במיזם שכזה והוא אינו עולה על 10% ברוב המקרים - ואף יורד מכך בחגים. אנחנו רואים בפרויקט הזה כשליחות לציבור הישראלי בברלין יותר מאשר הכנסה לכיסנו".

כיום, לטענתם, מיזם "המכולת" מספק כ-20 הזמנות מדי יום לבתי הלקוחות. "אנחנו בתחילת הפיילוט של המכולת הווירטואלית בברלין, הפיילוט אמור להסתיים בנובמבר 2015 לכשנסיים אותו נסיק את מסקנות הייעול ומשם בתקווה נצא למקומות נוספים", אומרים השניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

dana_n@walla.net.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר "המכולת"/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully