וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתק במו"מ על תוספת היוקר; ההסתדרות תכנס הוועדים לדיון על השבתת המשק

חיים ביאור

25.9.2002 / 7:50

ההסתדרות דורשת כי השכירים במשק יקבלו תוספת יוקר כפיצוי על התפרצות האינפלציה במחצית הראשונה של 2000



יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני, זימן ליום שני כ-100 חברי ועדים ממקומות העבודה הגדולים במגזר הציבורי ובמגזר העסקי-פרטי ל"כינוס חירום". זהו צעד ראשון לקראת מימוש איום ההסתדרות ליזום שביתות במשק.



בכינוס, שבו ישתתף יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, ייקבע לוח זמנים לפתיחה בשיבושים, שיוחרפו בהדרגה עד כדי שביתה כללית במשק. עם זאת השביתה תפגע בעיקר בפעילות המגזר הציבורי, שבו פועלים ועדים חזקים. בין היתר ייווצרו שיבושים בטיסות מנתב"ג, תשותק תנועת רכבות הנוסעים, תושבת הפעילות בנמלי הים ולא יינתנו שירותים על ידי משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, המועצות האזוריות והתאגידים הציבוריים כגון הסוכנות היהודית, קק"ל ומינהלות האוניברסיטאות. השביתה אמורה להקיף גם את הבנקים. לעומת זאת, בתי החולים ושירותי כיבוי אש יפעלו כרגיל עקב המצב הביטחוני.



העילה העיקרית לשביתה היא היעדר הסכמה בין ההסתדרות למעסיקים הפרטיים - בעיקר התאחדות התעשיינים - בעניין דרישת ההסתדרות כי השכירים במשק יקבלו תוספת יוקר כפיצוי על התפרצות האינפלציה במחצית הראשונה של 2002. משרד האוצר מעניק גיבוי לעמדת המעסיקים הפרטיים, השוללת כל דיון על תוספת יוקר לפני תום 2002. לטענת התעשיינים, תשלום תוספת יוקר עתה, כשהמיתון בעיצומו והיצוא מתחילת 2002 במגמת ירידה, ירע את מצבם של מפעלים רבים שייאלצו לפטר עובדים.



סיבה נוספת לשביתה הצפויה היא סירוב משרד האוצר לדון בדרישת ההסתדרות לשלם ל-600 אלף עובדי המגזר הציבורי תוספת שכר של 2.4% תמורת השנים 2001-'99, וכן תוספת ששיעורה דומה תמורת 2003-2002. הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, הודיע להסתדרות כי האוצר מתנגד לכל העלאת שכר עד תחילת 2004 לנוכח מצבו הקשה של המשק.



עילה שלישית לשביתה, הנוגעת לעובדי המדינה, היא החלטת משרד האוצר לקצץ את מכסת השעות הנוספות באמצעות קביעה שיום העבודה במשרדי הממשלה יסתיים בשעה 16:30.



הסתדרות הפקידים הודיעה השבוע שהיא עומדת ליזום שביתות ברשויות המקומיות בגלל עילה נוספת: החלטת אגף שוק ההון באוצר שלא לאפשר, החל ב-15 באוקטובר, להפריש לקופות גמל של העובדים כספים בגין רכיבי שכר "פנסיוניים". לטענת הסתדרות הפקידים, איסור זה הוא בגדר הפרת חוקת העבודה של 100 אלף עובדי הרשויות המקומיות. רכלבסקי הודיע להסתדרות הפקידים שסוגיה זו "ניתנת לפתרון כחלק מהסכם השכר שעתיד להיחתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully