וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי פורס ההלוואות האישיות של בני משפחת דנקנר דרך עסקת אלרן

25.9.2002 / 8:34



משפחות אברהם ושמואל דנקנר ישתמשו בכסף שיקבלו מביצוע עסקת אלרן - כ-100 מיליון דולר מתוך 123 מיליון דולר שאלרן תשלם למשפחות - כדי להחזיר הלוואות שקיבלו מבנק לאומי בשנים האחרונות. בד בבד צפוי לאומי להעמיד הלוואות של כ-100 מיליון דולר לשם ביצוע העסקה. לפיכך צפוי לאומי להיות הן המלווה העיקרי לעסקה, והן הנהנה העיקרי ממנה. לאומי פורס למעשה הלוואה שנתן למשפחת דנקנר, שכן במהלך המתוכנן הוא דוחה בפועל את מועד הפירעון של ההלוואה שנתן בעבר.



במסגרת עסקת אלרן, שמימונה עדיין לא אושר על ידי לאומי, תרכוש החברה את אחזקותיה של משפחת דנקנר בחברות תעשיות מלח, דנקנר השקעות ודור כימיקלים, בהיקף של כ-220 מיליון דולר, ותיהפך לחברת אחזקות. העסקה נועדה, בין השאר, לאפשר לנוחי דנקנר, המחזיק בכ-17% ממניות תעשיות מלח (המחזיקה 11.7% ממניות בנק הפועלים), להשתחרר מאחזקותיו בחברה כדי שיוכל לרכוש את השליטה בקונצרן אי.די.בי.



משפחות אברהם ושמואל דנקנר לוו מלאומי ומבנק נוסף כ-120 מיליון דולר כדי לרכוש את חלקו של נוחי דנקנר בחברת דנקנר השקעות, וכן כדי לרכוש את חברת אלרן לפני כשנתיים. כעת יוחזרו ההלוואות ללאומי, באמצעות הכסף שישתחרר מעסקת אלרן, ותחתן אמור לאומי לתת למשפחת דנקנר הלוואות חדשות בסך של כ-100 מיליון דולר כדי לממן את עסקת אלרן. שאר הסכום הנדרש לביצוע העסקה, ימומן על ידי גופים מוסדיים ועל ידי ההון העצמי של המשפחות



מחזור של הלוואה הוא הליך חוקי, אך לא מקובל במערכת הבנקאות. הלוואה של בנק ניתנת לתקופה מסוימת, ויש להחזירה במועד. מחזור הלוואה מאפשר ללווים מרווח נשימה של שנים נוספות - בפועל הם לוקחים הלוואה חדשה, ופורסים אותה קדימה מחדש.



עם זאת מקורות במערכת הבנקאות אמרו כי ייתכן שלאומי יקבל עבור ההלוואה החדשה ביטחונות טובים יותר, ולכן הוא מוכן למחזר הלוואה, גם בתקופה קשה זו של המשק. בנוסף ייתכן כי לאומי מעריך שבעתיד תוכל אלרן לפרוע ביתר קלות את ההלוואות, ולכן הוא מאריך את תקופת ההלוואה.



בנק ישראל אינו אמור להתערב בעסקות שהבנקים עושים עם לקוחותיהם. מבחינתו, כל עוד הבנק עומד בנהלים, כמו מגבלת קבוצת לווים, הבנק המרכזי אינו יכול להפריע לעסקה. בבנק לאומי סירבו להתייחס לידיעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully