וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: רווח רבעוני של 1.17 מיליארד שקל

עירית אבישר

28.5.2015 / 11:52

הרווח הגבוה - בעקבות מכירת מניות החברה לישראל. בנק ישראל הורה ללאומי להפריש 5 מיליון שקל בגין חקירת רשות ני"ע בארה"ב

סניף בנק לאומי בראשון לציון בו התרחש אתמול ניסיון שוד. ראובן קסטרו
סניף בנק לאומי בראשון לציון בו התרחש אתמול ניסיון שוד/ראובן קסטרו

מכירת מניות החברה לישראל סידרה לבנק לאומי ( 1,507 -2.14% ) רווח רבעוני של 1.171 מיליארד שקל לעומת 565 מיליון שקל רווח ברבעון הראשון של 2014. בניטרול רווח חד-פעמי ממכירת המניות, הרוויח לאומי 753 מיליון שקל, המשקף תשואה של 11.7% בחישוב שנתי.

האשראי למשקי-בית ועסקים קטנים גדל ב-1.1% בהשוואה לסוף 2014 וב-8.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. האשראי למגזר המסחרי גדל ב-0.4% בהשוואה לסוף 2014.

עוד עולה מהדוחות כי ההוצאות בגין הפסדי אשראי הסתכמו ב-81 מיליון שקלים, 0.13% מסך האשראי לציבור נטו. יחס הלימות ההון הגיע ל-13.84%, מתוכו יחס הון רובד 1 של 9.37%.

הכנסות הריבית נטו רשמו קיטון של 13.7% ל-1.516 מיליארד שקל, וההכנסות שאינן מריבית רשמו זינוק, בעיקר בשל מימוש מניות מובילאיי, מימוש שהכניס 474 מיליון שקל.

הבנק הפריש במסגרת הדוחות כ-5 מיליון דולר נוספים בגין פרשת הסיוע ללקוחות האמריקאים להעלים מס, וזאת בהתאם להנחיה שקיבל בנושא מבנק ישראל.

נזכיר כי לאומי כבר חתם על הסדר עם הרשויות האמריקאיות בפרשה זו (משרד המשפטים והרגולטור הפיננסי במדינת ניו-יורק), ושילם קנס-עתק של 400 מיליון דולר. יחד עם זאת החקירה של הבנק מול רשות ניירות ערך האמריקאית נותרה פתוחה.

הרשות חוקרת האם הבנק נתן ייעוץ ללקוחותיו האמריקאיים תוך הפרה לכאורה של חוק הייעוץ והברוקרים האמריקאי. לבנק טענות משפטיות בסוגייה זו, ובראשן כי מדובר בעבירות שחלה עליהן התיישנות, וכי הרווחים מעפילות זו החל משנת 2011 נמוכים ולאוו דווקא מגיעים מפעילות בלתי חוקית. הסוגייה עדיין פתוחה בין הצדדים, והבנק עדיין בשלב בו הוא מוסר לרשות האמריקאית מידע ומסמכים.

בבנק לאומי מציינים כי לאחר התייעצות עם היועצים המשפטיים הם לא מצאו כי יש מקום לבצע הפרשה, אך לפני מספר ימים הורה להם בנק ישראל מטעמי שמרנות לבצע הפרשה בגובה ההפסד הצפוי, ושלא תהיה נמוכה מ-5 מיליון דולר. לאומי בחר ברף המינימלי שקבע בנק ישראל, והודיע כי יפריש בדוחות שיפורסמו בהמשך היום את סכום זה. נציין כי הסכום צפוי להיבלע ברווחים הגבוהים שצפוי הבנק לפרסם היום, ואשר נובעים מהמימושים הגדולים שביצע בחברה לישראל ובמובילאיי שיניבו לו רווח של מאות מיליוני שקלים.

בתוך כך, פרסם היום בנק לאומי תשקיף מדף, ממנו עולה כי הבנק שוקל לבצע הנפקת מניות בכדי להגדיל את בסיס ההון שלו. ההון העצמי של בנק לאומי צפוי להיפגע בכ-2 מיליארד שקל, כתוצאה מיישום תקן חשבונאי הקובע שערוך של ההתחייבויות הפנסיוניות של הבנק לעובדיו. אמנם השפעת התקן תיפרס על פני 5 שנים, אך נראה כי הבנק רוצה להשאיר את כל האופציות שלו פתוחות, ולכן בוחן גם הנפקת מניות, שתחזק את ההון העצמי שלו ותאפשר לו לעמוד ביעדי ההון שקבע בנק ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully