וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 0.6% ביצוא היפאני באוגוסט: העודף המסחרי עלה ל-7.5 מיליארד דולר

יהודה שויצר

25.9.2002 / 9:19

היבוא ליפאן נפל ב-7.7% באוגוסט; העודף המסחרי של יפאן גבוה במיליארד דולר מהתחזיות; לירידה ביצוא תרמה ההאטה בארה"ב והתחזקות הין



העלייה החדה בשער הין באוגוסט נתנה אותותיה ביצוא מיפאן. היצוא היפאני ירד ב-0.6% בחודש אוגוסט על רקע התחזקות הין בכ-7% ביחס לדולר והירידה בביקוש בשוק האמריקאי. היבוא ליפאן נפל ב-7.7% באוגוסט. על רקע נתונים אלו עלה העודף המסחרי של יפאן ל-7.5 מיליארד דולר, גבוה בכמיליארד דולר מתחזיות הכלכלנים.



הצמיחה היפאנית נשענת על ענפי היצוא, ובמיוחד לשוק האמריקאי. כמחצית מהתמ"ג היפאני הולך ליצוא, וכאמור שותפת הסחר הגדולה שלה היא ארה"ב. נוכח נתון זה, בולטת השפעת ההאטה בארה"ב על כלכלת יפאן. הירידה בבטחון הצרכנים, הבאה לידי ביטוי בהאטה בצריכה הפרטית, משפיעה באופן ישיר על חברות יפאניות.



הין היפאני, שזינק בשיעור חד באוגוסט, מהווה איום מתמיד על יצואניות מיפאן. כלכלנים יפאנים ואנשי ממשל התבטאו רבות על הסכנות שמביא עימו הין החזק. ככל ששער הין מתחזק ביחס לדולר וליורו כך הופכות הסחורות היפאניות לפחות ופחות אטרקטיוויות בשוקי העולם. עובדה זו, בשילוב עם גל הפטריוטיזם שעוטף כעת את ארה"ב, המתבטא בעלייה בביקוש למוצרי צריכה אמריקאים - ובראשם כלי רכב, מוטלת כחרב על צווארם של חברות רבות מיפאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully