וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית הקבועה על המשכנתאות עלתה לכ-7%

שלומי שפר

25.9.2002 / 8:55



הריבית הקבועה הצמודה למדד לתקופה של 20 שנה מגיעה כיום בבנקים למשכנתאות לכ-7%; הריבית הקבועה במשכנאות לזכאי משרד השיכון היא כ-6.5% לעומת כ-6.1% בשבוע שעבר. זאת, בעקבות עליית הריבית בימים האחרונים בכ-0.4%.



הסיבה לכך היא העלייה בעלות גיוס הכספים של הבנקים למשכנתאות, עקב גידול התשואות באיגרות החוב. הבנקים למשכנתאות מגייסים כספים מגופים מוסדיים, כגון קרנות פנסיה וחברות ביטוח. גופים אלה מעוניינים לקבל מהבנקים ריבית הגבוהה במעט מזו של האג"ח. כיום התשואה על אג"ח ארוכות שמשך החיים הממוצע שלהן 12-8 שנים היא כ-5.8%, כלומר, עלות הגיוס של הבנקים היא כ-6.2%.



בבנקים למשכנתאות מדווחים כי בשל עליית הריבית מעדיפים רבים לא לקחת כעת הלוואות בריבית קבועה, אלא בוחרים בחלופות טובות יותר. לדברי מנכ"ל אחד הבנקים למשכנתאות רק כ-10% מההלוואות בספטמבר נלקחו בריביות קבועות ומרביתן בריבית משתנה הצמודה למדד.



מסלולי הריביות המשתנות אמנם מחייבים את לוקחי המשכנתא לשלם ריבית של כ-7% בשנה הראשונה, אך מאפשרים להם לקבע במשך שנה זו את הריבית במקרה של ירידה. לדוגמה, אם בתוך כמה חודשים תהיה הריבית הקבועה 5.5%, ניתן יהיה להמשיך לשלם ריבית זו בכל תקופת ההלוואה.



כמו כן קיימים מסלולים של ריבית דולרית וריבית פריים, אך הבנקים למשכנתאות אינם ממליצים עליהם.



ריבית הפריים מורכבת מריבית בנק ישראל בשיעור 9.1% ועוד 1.5%, כלומר, מדובר בריבית של 10.6%. כיום גובים הבנקים למשכנתאות פריים מינוס 0.1%.



בתקופת החגים, מדווחים בבנקים למשכנתאות, ניכרת התעניינות ערה של לקוחות ובד בבד צמצום מסוים במספר העסקות. הסיבה לכך היא המבצעים המעטים שערכו הבנקים למשכנתאות בשנה זו. בניגוד לכך בנק ירושלים, למשל, מציע כיום ריבית פריים מינוס 0.7% בשנה הראשונה ולאחר מכן פריים פלוס 1% לשאר תקופת ההלוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully