וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון אסר על מאפיית ברמן לשווק לחם תחת שם הדומה לזה של חברת לחם חי

אליסה אודנהיימר

25.9.2002 / 10:21

השופטת דורנר: השימוש במלים "כההקל" כצירוף היוצר מלה אחת מהווה שימוש בסימן מסחר רשום של לחם חי



שופטת בית המשפט העליון דליה דורנר הוציאה אתמול צו מניעה זמני האוסר על מאפיית ברמן לשווק את מוצריה תחת השם "כההקל"; הצו הוצא לבקשת חברת לחם חי, שטענה כי ברמן משתמשת בסימן מסחר רשום שלה.



דורנר ציינה בהחלטה כי לחם חי מייצרת ומשווקת דברי מאפה, בהם לחם מופחת קלוריות מקמח כהה, הנארז באריזות שעליהן מוטבע הכיתוב "לחם כההקל", כאשר המלה "קל" צבועה בצבע אדום. ב-99' רשמה החברה את צירוף המלים "כההקל" כסימן מסחר בפנקס סימני המסחר. מאפיית ברמן מייצרת אף היא לחם מופחת קלוריות מקמח כהה. על אריזת המוצר של ברמן מוטבע הכיתוב "לחם כההקל", כאשר גופן האותיות דומה לזה של לחם חי, והמלה "קל" צבועה באדום.



חברת לחם חי הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד ברמן, שבה ביקשה מתן צו מניעה קבוע שיאסור על ברמן לשווק את המוצר הנדון תחת השם "כההקל". כמו כן הגישה לחם חי בקשה למתן צו מניעה זמני. השופט יהודה זפט דחה את הבקשה למתן צו מניעה זמני, בקובעו כי הסימן "כההקל" מתאר את תכונות המוצר.



לחם חי פנתה לבית המשפט העליון בבקשה למתן רשות ערעור. לחם חי טענה, באמצעות עו"ד ירון הרשקוביץ, כי עוד ב-96' החלה להשתמש בסימן "כההקל", ושיווקה את מוצריה תחת שם זה באופן ייחודי ובלעדי לתקופה ממושכת, תוך מאמצים פרסומיים רבים. לטענתה, לאחר שהוכיחה בפני רשם סימני המסחר שהסימן "כההקל" רכש אופי מבחין, נעתר הרשם לבקשתה ורשם את צירוף המלים כסימן מסחר רשום. מאפיית ברמן טענה, באמצעות עו"ד בנימין שגיא, כי סימן המסחר של לחם חי לא רכש אופי מבחין.



השופטת דורנר מציינת כי על פניו נראה שהשימוש במלים "כההקל" כצירוף היוצר מלה אחת מהווה שימוש בסימן מסחר רשום של לחם חי, או למצער שימוש בסימן הדומה לו באופן מטעה. זאת, לדבריה, בשים לב לכך שגופן האותיות זהה כמעט לחלוטין בשני המוצרים, והמלה "קל" צבועה בצבע אדום בשניהם. דורנר חייבה את מאפיית ברמן בהוצאות משפט בסך 20 אלף שקל (רע"א 6012/02).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully