וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטל, מתחרתה של אמדוקס, חתמה על חוזה גדול עם טלסטרה

גתית פנקס

25.9.2002 / 10:54

אמדוקס עצמה מספקת פלטפורמות לטלסטרה, ולפני כשבועיים אף הודיעה על הסכם עם חברה בת שלה; קאופמן ברדרס: זו עדות להחרפת התחרות בבילינג

חברת פורטל סופטוור, מתחרתה המיתולוגית של ענקית הבילינג אמדוקס, נפגעה מהמשבר בצורה חמורה, וכיום שווי השוק שלה הוא 50 מיליון דולר בלבד - שפל כל הזמנים עבורה - בהשוואה לשווי שוק של כ-14 מיליארד דולר בימי נאסד"ק 5,000 העליזים. החברה רשמה ברבעון האחרון הכנסות של 28 מיליון דולר והפסד של 18 מיליון דולר.

והנה, שלשום החברה דיווחה כי חתמה על חוזה לתקופה של 10 שנים עם חברת Telestra, ענקית שירותי התקשורת האוסטרלית (בעלת שווי שוק של יותר מ-30 מיליארד דולר). במסגרת החוזה תספק פורטל לטלסטרה מערכות בילינג עבור פס רחב ושירותים ניידים למערכות ה-Prepaid שלה וה-Postpaid. מדובר על הארכה של עסקה קיימת בין שתי החברות לתמיכה בשירותים מבוססי ה-GPRS של טלסטרה, המתבססים על פלטפורמת הבילינג של פורטל. החוזה מוערך בעשרות מיליוני דולרים.

התחרות בבילינג מחריפה


"אנחנו מאמינים כי המשך החדירה של פורטל לטלסטרה הוא אינדיקציה לתחרות ההולכת ומחריפה בין ספקיות הבילינג במצב של 'נעילת תקציבים' בשוק ה-IT", אומר האנליסט פטר ג'יקובסון מבית ההשקעות קאופמן ברדרס, ומדגים: "טלסטרה היא לקוחה של אמדוקס הן עבור הטיפול בלקוחות וכן לשירותי בילינג".

כך, למשל, לפני כשבועיים הודיעה אמדוקס על הארכת הסכם האאוטסורסינג שלה עם חברת Sensis (לשעבר, פסיפיק אקסס) - חברה בת של טלסטרה. ההסכם הוארך עד 2007, ולפי תנאיו, אמדוקס תספק פתרונות אאוטסורסינג לסנסיס עבור מרכזי מידע של החברה ותבצע את ניהולם, כולל שירותי תמיכה ותחזוקה.

בקאופמן ברדרס מתייחסים אף לחוזה חדש עליו דיווחה שחקנית נוספת בתחום, CSG. זו הודיעה שלשום כי חתמה על חוזה עם ספקית הטלוויזיה הלוויינית הגדולה במקסיקו - Sky Mexico - למשך 10 שנים, וכי היא תספק לה מערכות בילינג עבור 700 אלף מנויי טלוויזיה דיגיטלית.

הנהלת CSG אמרה כי זכתה בחוזה אל מול "מתחרות בילינג אופייניות", ובקאופמן ברדרס אומרים כי סביר שאמדוקס התחרתה על כרטיס הזכייה בחוזה. בבית ההשקעות אוסקר גרוס ציינו אתמול כי אין להערכתם פגיעה מבחינתה של אמדוקס, שכן תחום הטלוויזיה הרב ערוצית אינו בליבת העסקים של החברה.

בקאופמן ברדרס מותירים למניית אמדוקס המלצת "החזק" ומחיר יעד של 9 דולרים - גבוה ב-35% ממחיר המניה היום. שווי השוק של אמדוקס בבורסת ניו יורק הוא כ-1.6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully