וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפקס רוכשת את זאפ גרופ ב-140-150 מיליון שקל

רועי גולדנברג

30.5.2015 / 22:31

זאפ: "העסקה עדיין לא נחתמה פורמלית". המשימה הראשונה של אייפקס, בראשות זהבית כהן, תהיה למנות מנכ"ל קבוע לזאפ גרופ

זהבית כהן באירוע המנהיגים העסקיים של דן אנד ברדסטריט מרץ 2010. אורי לנץ
זהבית כהן/אורי לנץ

קבוצת האתרים זאפ גרופ, שכוללת אתרים מובילים כמו זאפ, דפי זהב ו-Rest, מצאה סוף סוף בעלי בית חדשים. קרן אייפקס, בראשות זהבית כהן, רוכשת את זאפ גרופ תמורת 140-150 מיליון שקל. הקרן הגיעה לישורת האחרונה מבין המתמודדות השונות, לאחר שבמשך שנה עלו שמות שונים לאוויר בהן אקסל שפרינגר (שרכשה את יד2), פימי ושמות אחרים.

בסביבת זאפ גרופ מאשרים כי אייפקס היא אכן ההצעה היחידה שעומדת על השולחן, לאחר שהמועד האחרון להגשת הצעות לרכישת מניות הקבוצה מהגופים המוסדיים המחזיקים בה נדחה שוב ושוב.

עם סגירת עסקת הרכישה, המשימה הראשונה של אייפקס תהיה למנות מנכ"ל קבוע לזאפ גרופ. זאת, לאחר שבסוף ינואר השנה הודיע ניר למפרט, מנכ"ל החברה בתשע השנים האחרונות, על עזיבתו. מאז שעזב, שימשה סיגל שרוני בתור מנכ"לית זמנית.

שנה לא שקטה

השנה האחרונה לא הייתה שקטה כל כך בזאפ גרופ. מלבד העיסוק המתמשך מדי בשאלת הבעלות על הקבוצה, עובדים הקבוצה מחו על יחס ההנהלה כלפיהם. באפריל 2014 הם החלו להתאגד בהסתדרות הלאומית ורק לאחר מאבקים ממושכים, ההנהלה בראשות שרוני הכירה בהם במארס האחרון.

בעלי המניות הגדולים בדפי זהב, שמוחזקת במלואה על-ידי המוסדיים, הם מנורה מבטחים (20%), פסגות (11%), כלל ביטוח (10%) וכן מיטב דש ואקסלנס (7% כל אחד). את השליטה בחברה קיבלו המוסדיים ב-2009, לאחר שהחברה הודיעה כי לא תוכל לעמוד בהתחייבויות של כחצי מיליארד שקל.

עבור קרן אייפקס וכהן, מדובר בעסקה השנייה תוך חודש וחצי שהיא חותמת. באמצע אפריל האחרון הודיעה הקרן כי היא רוכשת את השליטה (80%) בחברת ההסעדה שולץ, כשלפי הערכות העסקה התבצעה לפי שווי של 60-70 מיליון שקל.

אייפקס רשמה באחרונה רווח חלומי של כ-3.5 מיליארד שקל על השקעתה בתנובה, לאחר שהיא וחברת האחזקות מבטח שמיר השלימו במארס האחרון את עסקת מכירת ענקית המזון לחברה הסינית ברייט פוד ב-4.78 מיליארד שקל. עוד קודם לכן, נפוצו שמועות כי קרן אייפקס עשויה לרכוש את יצרנית הצבעים טמבור ב-500 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully