וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון פופקין מבקש לבטל את צו עיכוב היציאה שהוציא נגדו הבנק לפיתוח תעשיה בגין חוב של 4 מיליון שקל

אמיר הלמר

25.9.2002 / 11:04

טוען כי הצו מבוסס על תקנות שבוטלו ע"י ביהמ"ש בהיותן נוגדות את חוקי היסוד וכי הבנק מבסס את בקשתו על שמועות



אלון פופקין, בעל השליטה ומנכ"ל חברת ארט אין , פנה אתמול לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בבקשה לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ שהוציא נגדו ביהמ"ש על פי בקשת הבנק לפיתוח תעשיה.



הצו הזמני הוצא לפני יותר מחודש לבקשת הבנק, הטוען כי פופקין חייב לו באופן אישי כ-4 מיליון שקל בגין הלוואות שקיבל ולא פרע וכי יש חשש ממשי לבריחתו מהארץ.



בבקשה שהגיש הבנק, באמצעות עו"ד שגית גוטרמן, נאמר כי בנובמבר 2000 נחתם בין פופקין לבין הבנק הסכם ולפיו קיבל פופקין מהבנק שתי הלוואות בסך כולל של 3.3 מיליון שקל. הבנק טוען כי פופקין לא פרע עד היום אף לא תשלום אחד מהתשלומים החודשיים להם התחייב וכי יתרת ההלוואה שלו תפחה ועומדת היום על סך של כ-4 מיליון שקל.



הבנק טען כי נודע לו שפופקין נקלע לבעיות כספיות עם שני בנקים נוספים וכי ארט אין פיטרה לאחרונה חלק ניכר מעובדיה ומצויה על סף חדלות פירעון וקיים חשש ממשי להפסקת פעילותה בתוך מספר ימים. יש לציין כי אך לאחרונה פורסם ב-TheMarker כי משרדיה של החברה ברמת גן נסגרו.



לגבי פופקין טען הבנק כי בפגישות שנערכו לאחרונה בין נציג הבנק לבין משקיעים חדשים בחברה המבקשים ליצוק לה תוכן נמסר על ידם כי פופקין אמר להם מפורשות ש"הוא ינסה מזלו בחו"ל" וכי "בארץ הוא שרוף". ביהמ"ש, כאמור, נעתר לבקשת הבנק והוציא נגד פופקין צו עיכוב יציאה זמני.



כעת מבקש פופקין, באמצעות פרקליטיו עוה"ד נבות בר ורם גורודיסקי, לבטל את הצו לאחר שלטענתו כשלו המגעים בינו לבין הבנק לסיום המחלוקת בינהם בדרך של פשרה.



פופקין טוען כי דינו של צו העיכוב להתבטל שכן התקנה עליה נסמך הבנק הינה בטלה בהיותה בלתי חוקתית ונוגדת את חוק יסוד כבוד אדם וחירותו. פופקין נסמך על החלטת שופט בימ"ש השלום ברמלה שמואל ברוך שקבע עוד בראשית השנה כי התקנות החדשות העוסקות במתן צו עיכוב יציאה מהארץ בטלות בהיותן נוגדות את חוק היסוד.



עוד טוען פופקין כי הבנק לא הביא ראיות מהי מנות לגבי מצבו המצדיק את מתן הצו וכי התצהירשל מנהל האשראי בבנק מבוסס כולו על עדויות שמועה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully