וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תיראו בטוחים בעצמכם בראיון העבודה

שירות התעסוקה

31.5.2015 / 10:21

ראיונות עבודה הם דבר מלחיץ אך לעיתים קרובות הרושם שאתם משאירים על המראיין מהווה שיקול חשוב בקבלה לעבודה. כך תוכלו להראות למראיין ביטחון עצמי למרות הלחץ

לחיצת יד. ShutterStock
לחיצת יד/ShutterStock

מה קורה לכם בראיונות עבודה? האם אתם מרגישים בנוח? בטוחים בעצמכם? מעבירים את הראיון בנונשלנטיות כאילו הייתם בעיצומה של שיחה נחמדה עם חבר?

לבלוג שירות התעסוקה

רוב האנשים מרגישים בדיוק להיפך בראיונות עבודה. הם לחוצים, מרגישים מאוימים, מודעים מידי לכל מילה שהם אומרים או לא מודעים בכלל, מרוב שהם במתח ועצבניים. אצל אחוז מסוים זה אפילו מתבטא בחרדה קשה וקיצונית, בשכחה, בבלבול, בגמגום, ב"טיקים" עצבניים בפנים ובבכי.

ברור, אם ככה, שלעבור בהצלחה ראיון במצב שכזה, זה קשה מאוד- עד בלתי אפשרי. אז מה עושים?

הפתרון, בלית ברירה, הוא לזייף את זה. לזייף את זה שאתם בטוחים בעצמכם, ליצור רושם שאתם מרגישים בנוח- גם אם אתם ממש, ממש לא.

אז איך עושים את זה? איך נכנסים לדמות ויוצרים את הרושם שאתם לגמרי בטוחים בעצמכם, רגועים, נינוחים?

הנה 5 שיטות קלות לתרגול ולאימון וכמובן שגם לביצוע בשעת הצורך:

1. הכנה מראש - ככל שאתם מוכנים יותר, מתורגלים יותר וסומכים על המזל פחות - כך גדל הסיכוי שתדעו מה אתם בעצם רוצים להגיד ותמנעו מראש מצבים של שכחה או גמגום. במילים אחרות: אתם צריכים לדעת מה אתם רוצים להגיד, לשלוט בחומר ולוודא שתוכלו לשלוף מהזיכרון את כל מה שחשוב ועשוי לעלות בראיון העבודה (לרבות ידע מקצועי, מקומות שעבדתם בהם ומתי), גם אם יעירו אתכם באמצע הלילה.

2. דברו לאט! נסו לדמיין מה קורה לאדם שהוא לחוץ. בדרך כלל הוא גם ישמע לחוץ... איך זה נשמע? דיבור מהיר, קול רם מידי, גבוה מידי, בליעה של הברות שלמות, בליל של מילים ללא סימני פיסוק ביניהן. זו בדיוק הסיבה לכך שאם אתם רוצים ליצור רושם של נינוחים ובטוחים בעצמכם, אתם צריכים לנהוג בדיוק להיפך: להוריד הילוך, לנשום בין לבין, להוסיף פסיקים ונקודות בתוך המלל ולהוריד את הטון. רק אל תגזימו כמובן, אחרת זה עלול להישמע מלאכותי ומוזר.

3. שפת גוף - שפת הגוף מרמזת בקלות על המצב הנפשי שאתם מצויים בו. בכדי לא ליצור את הרושם הלא נכון - של לחץ ומתח, למדו להשתמש בה בחוכמה: אל תשלבו ידיים או תשבו בסיקול רגליים, אל תישענו על השולחן של המראיין. שבו זקוף והשתמשו בתנועות הידיים בכדי להדגיש את מה שאתם אומרים.

4. עצירות יזומות בשטף הדיבור - זוהי טכניקה ידועה שמטרתה להדגיש את הנאמר במשפט קודם. למשל, נניח ואתם נשאלים שאלה מסוימת ועונים לה במספר משפטים. בכדי להדגיש את הנאמר, עצרו בשטף הדיבור למספר שניות בדיוק לאחר שאמרתם משהו שלטעמכם הוא חשוב. אתם מושכים כך תשומת לב לנאמר ומאפשרים למראיין להפנים ולעבד אותו. לאחר מכן, המשיכו הלאה עם התשובה. הטכניקה הזו יוצרת רושם של סמכותיות וביטחון עצמי ועל הדרך גם מאפשרת לכם לנצל את ההפוגה ולתכנן הלאה את מה שאתם רוצים להגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully