וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה: לתת הגנה חברתית לבעלי עסקים עצמאיים

29.5.2015 / 11:30

תנועת "עצמאים עושים שינוי" ניסחה עצומה הקוראת למחוקקים לדאוג לזכויותיהם של העצמאים ובעלי העסקים הקטנים. "המשך מגמת החקיקה יביא לסגירת עסקים"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

עצומה אינטרנטית שנוסחה על ידי התנועה החברתית "עצמאים עושים שינוי" קוראת לעצמאים ובעלי עסקים קטנים להתאגד ביחד כדי לייצר גוף חזק שיחסום חוקים שפוגעים בעסקים קטנים ויקדם חקיקה מתקנת שתסיים את האפליה המתמשכת מול המגזר העצמאי. רחל מולא נצר, ממקימי התנועה, אמרה כי "בשנים האחרונות חוקקו מספר חוקים מבורכים ששיפרו את תנאי העבודה של השכירים. עם זאת, לא נבדקה השפעת החוקים הללו על העובדים העצמאים ולא חוקקו חוקים מקבילים, ליצירת רשת ביטחון כלכלית גם לעובדים העצמאים. לא ייתכן שכל ההטבות הסוציאליות שמקבלים השכירים על פי חוק, מגיעות מכיסם של המעסיקים. בעלי עסקים קטנים קורסים, והמגמה הזו של המשך חקיקה חד צדדית תביא לסגירת עסקים קטנים רבים ולגלי פיטורין גדולים שהמשק לא יוכל להכיל".

כיום בישראל קרוב ל-450,000 בעלי עסקים קטנים ובינוניים, המספקים 55% ממקומות התעסוקה במשק ו- 45% מהתוצר. מדובר במגזר המניע את כלכלת המדינה, וכיום הוא חסר זכויות סוציאליות וחסר ייצוג מול מקבלי ההחלטות. בניגוד לשכירים המיוצגים על ידי ארגונים גדולים כמו ההסתדרות הכללית ו-ועדי עובדים חזקים שדואגים לרווחת העובדים, את העובדים העצמאיים אין כיום מי שמייצג ואין מי שדואג לרווחתם.

"עצמאים עושים שינוי" הינו ארגון חברתי שהוקם במטרה לאגד את כל העסקים הקטנים והזעירים תחת מטריה אחת, להגן עליהם בעיתות משבר ולהביא את קולם של המגזר העצמאי אל שולחן מקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully